Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Joustoja autoon (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=122234)

NiFa1 22.03.2014 01:54

Joustoja autoon
 
Miten autoon saa rakenneltua joustoa? Riittääkö ihan iskareiden ja jousten vaihto alkuun? Cäppihän on notkea kuin näkkileipä, niin olishan se mukava jos siihenkin jonkinasteista joustoa sais :)

Repro 22.03.2014 03:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 (Viesti 1116627)
Miten autoon saa rakenneltua joustoa? Riittääkö ihan iskareiden ja jousten vaihto alkuun? Cäppihän on notkea kuin näkkileipä, niin olishan se mukava jos siihenkin jonkinasteista joustoa sais :)

No nelilinkillähän joustoja saa mutta toki ois ihan mahtava tietää mikä auto mahtaa olla lähtökohtana?

Dectane 22.03.2014 03:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1116630)
No nelilinkillähän joustoja saa mutta toki ois ihan mahtava tietää mikä auto mahtaa olla lähtökohtana?

Mahtaa olla vanhasta kinkkukaapista kyse :)

Tuommosta nissania ei kyllä taita vakio alustaratkaisulla saada toimiin, oli jouset tai iskarit mitkä hyvänsä. Tietty perseen jollain lailla, mutta keula on eri asia :D Lyökää joku kampoihin jos on jotain muuta tietoa :)

NiFa1 22.03.2014 08:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1116631)
Mahtaa olla vanhasta kinkkukaapista kyse :)

Tuommosta nissania ei kyllä taita vakio alustaratkaisulla saada toimiin, oli jouset tai iskarit mitkä hyvänsä. Tietty perseen jollain lailla, mutta keula on eri asia :D Lyökää joku kampoihin jos on jotain muuta tietoa :)

Ei nyt kovin vanhasta ku kaks vuotta mua nuorempi Cäppi :p Eli -87 King Cap kyseessä. Mullakin on vähän semmoinen kutina että nää on aika jäykkiä. Mutta mulle kyllä piisaa pienemmätkin kuin tynnyrijoustot :D

Viipo 22.03.2014 09:28

eikös joustojen puutetta voi korvata lukoilla? Tietty niissäkin hinta ja käytettävyys ei aina kohtaa. Mut jousien ja iskareiden hinnalla saattas jo jotain löytyä.

Sami89 22.03.2014 09:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1116681)
eikös joustojen puutetta voi korvata lukoilla?

Ja jos ei oo kumpiakaa ni ne voi korvata kovemmalla vauhdilla.:D:D

NiFa1 22.03.2014 09:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1116683)
Ja jos ei oo kumpiakaa ni ne voi korvata kovemmalla vauhdilla.:D:D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1116681)
eikös joustojen puutetta voi korvata lukoilla? Tietty niissäkin hinta ja käytettävyys ei aina kohtaa. Mut jousien ja iskareiden hinnalla saattas jo jotain löytyä.

Entä jos laittais joustoa ja lukot ja tarvittaessa painais kaasua? :D

Rytari 22.03.2014 10:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 (Viesti 1116689)
Entä jos laittais joustoa ja lukot ja tarvittaessa painais kaasua? :D


sit kaatuu

Timo_L 22.03.2014 15:15

^- joten laitetaan kaaret niin ei haittaa.


..parempi siis ajaa kadulla, ja tyytyä siihen että pääsee vähän korkeamman kanttarin päälle kuin henkilöautolla :D

hitoy 22.03.2014 20:04

Ai kun tota joustoa vois vaan laittaa. Ostasin sitä heti metri tolkulla lisää. No joo... lähtökohta sulla on huono mun mielestä joten jos haluat joustoa ostaa niin ostat toisen auton..

Viipo 22.03.2014 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1116871)
Ai kun tota joustoa vois vaan laittaa. Ostasin sitä heti metri tolkulla lisää. No joo... lähtökohta sulla on huono mun mielestä joten jos haluat joustoa ostaa niin ostat toisen auton..

saahan sitä joustoa tuohonkin, mutta oikeestaan vaan taakse. Hirvee savotta rakennella etupäätä uusiksi, mut taaksehan voi laittaa pitempää ja notkeempaa latia tai kokonaan kierrevieterit ja nelilinkki.

hitoy 23.03.2014 10:30

Tätä just meinasin ja että etupäähän ei eloa juuri saa. Tai toki jos ei leimalle vie niin raksii risut mettään ja lyö "oikean" akselin alle. Toki taka akselissa olis hyvä olla sama välitys että sekin vaihtoon vaan. Äkkisältään siis helpompi vaihtaa kinkun vaikka 65 hiluun jos lavavehkeistä tykkää ja lähtee sitä jalostamaan.

Kaitsu67 23.03.2014 10:49

Tai lavaDefeen...:rolleyes:

Ponssekuski 23.03.2014 11:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 (Viesti 1116627)
Miten autoon saa rakenneltua joustoa? Riittääkö ihan iskareiden ja jousten vaihto alkuun? Cäppihän on notkea kuin näkkileipä, niin olishan se mukava jos siihenkin jonkinasteista joustoa sais :)


No jos välttämättä tuohon autoon joustoja haluaa edes pikkusen lisää, ni etupäästä vaan stopparikumit vekkaan.. vakaajankin voi viskata mehtään.. se tosin taitaa olla laitonta :D takapäähän letkeät lehdet, revolveririiput ja iskareitten vaihto pidempiin. Sitten vaan kovasti mehtää, ni tulee loputkin joustot esille :D. Nii ja etupäätä ei passaa kirrata liian tiukkaan, ku häviää ne viimosetkin liikevarat :rolleyes:

VOLIATTI 23.03.2014 12:17

Roverin kierrealustaista kannatan jos joustoja haluu suht.edullisesti

Ponssekuski 23.03.2014 12:27

Onhan noita vaikka sun minkälaisia härpäkkeitä missä on jo valmiiksikin joustoja.. mut eikös täällä kyselty, et miten saa joustoja cäppiin?? :rolleyes:

hitoy 23.03.2014 17:52

Notkeat jouset ja pidemmät riiput vaikka alkuun? Keulan voikin jättää joo kirraamatta ettei mene jäykemmäksi. Perä kun nousee korkeammalle niin tasapainottaa tämän pienellä korin nostolla etupäästä. Näin itse tekisin.

Timoboy 25.03.2014 22:14

Laitetaas tähän samaan kyssäri; Teetin HJ60:n taka-iskareiden poikkiruostuneen putken paikalle suunnilleen runkoprofiilia vastaavan palkin. Porattiin 10mm:n pulteille reiät ja kaveri hitsasi jopa palkin sisään holkit pulteille. Tosin joudun vielä hitsaamaan jonkinmoiset ulokkeet iskareiden yläpäille, mutta mitä iskaria sitten ostamaan? Nostoa tuli sekä eteen että taakse n.7cm HJ61:n lehtipakoista. Nyt kun tuo palkki viimeinkin kunnolla tehty, niin samalla sitten säädylliset iskarit, mutka mitkä?
Millä otan sen pituuden, esim. tunkkaanko jonkinmoisen yläkuolokohdan vai miten osaan ostaa takuulla oikeat iskarit...

Toivottavasti ei ollut ihan sekavasti esitetty välikymysys :P

HeikkiH 26.03.2014 11:35

Ajat sen auton kunnon ristiriipuntaan, siitä on sitten helppo mitata iskarin minimi ja maksimipituus.


Sivu luotu: 09:36 (GMT +2).