![]() |
XJ:n akselit YJ:hin?
Iltaa
Mitenkäs nuo XJ:n akselit kävis YJ:n alle? Jousien kiinnikkeet joutuu muuttamaan, mutta onko raideleveys sama? Tarviis YJ:n perän välitykset muuttaa 4.11:lle, nykyiset kun on 3 ja jotain... YT Jouske |
Eikö se olis helepompi vaan vaihtaa välitykset niihin YyJiin omiin periin?
Vaikka sitten niistä XJiin peristä otat, varmaankin molemmissa on 35 ja 30 akselit. |
Noh, käytetyt välitykset akselista toiseen, niiden shimmaus ja jokseenkin vinkumattomaksi/ toimiviksi saaminen -> yksi viikonloppu tallilla jos ei ole kauheasti ko. hommaan perehtynyt, ja mahdolliset uudet laakerit yms..
Lehtijousien pedit hitsaa akseliin kymmenessä minuutissa, ja niiden alkuperäisten kiinnikkeiden poisleikkelyyn ja uusien tekoon sopivasta putkipalkista menee max. tunti per akseli. Jos itsellä olisi vaihtoehtona halvat valmiiksi 4.11 välityksillä olevat perät mihin uudet kiinnikkeet vs. vanhojen välitysten siirto perästä toiseen, tekisin uudet kiinnikkeet. Raideleveys ja pulttijako on molemmissa sama, joten siinä ei ongelmaa. Eikö löydy YJ:n akseleita mistään valmiiksi oikeilla välityksillä, käsittääkseni pikkukoneisen manuaalin välitys on 4.11 YJ:ssä? |
Terve
Se on juuri nuo Timo_L:n mainitsemat syyt. Lisäksi Jeeppi joka päiväisessä ajossa, niin ei voi pitkään seisottaa. Ajatuksena siis tehdä toiset akselit valmiiksi, niin kyllä kai ne illassa alle vaihtaa? Täytyy laittaa osto ilmoitus noista YJ:n 4.11 akseleista, jos jostain löytys. YT JouniK |
Sivu luotu: 09:19 (GMT +2). |