![]() |
kemppi ropleemaa
elikkä kempin migger alko temppuileen ja vika ilmeisesti piirilevyssä.
alkaa tuhisemaan kaasua heti kun laittaa virrat päälle ja lankaa ei tule vaikka antas suoraan piirilevyn napoihin sähköä. eli jos jollaki on ollu saman tapasta vikaa tahi uutta piirilevyä tommoseen olisin kiinnostunu. onkos se allsellilla tuo kempin huolto ja mahtaakohan olla kovinki kallista? |
Tommosta vikaa tekee myös joskus viallinen hitsauskaapeli. Ootko koittanu irrottaa ?
|
On kokeiltu ja ei olekuin puol vuotta vanha kaapeli tässä.
Kyllä tuo vika on metsästetty tuonne piirilevylle. Pittää koittaa uittaa vielä sinolissa tuo piiri kortti jos ei ala toimimaan niin alkaa kyseleen uutta korttia. |
|
Pietäämpä mielessä tuo pulju.
Mutta onkos allshellilla vielä tuo kempin edustus niitten virma kun olis tässä samalla kylällä. |
Oliskohan kellään mitään sähkökaaviota tuosta kortista ite olen aika surkia yleensä mittään ettiin netistä.
Meinasivat tuolla allshelilla että on melkein uuden koneen hintanen uus piirikortti eli ainakaan uutta ei kannatte ostaa. |
|
Lainaus:
tuo mun kone on aika vähän hitsattu ja ollu aina lämpimässä. töissä on hajonnu useita niitä minarg evo koneita siis uusia niistäkin joku kortti käryää. |
Liekö vastaukseni myöhässä, mutta Torniossa Kempit huoltaa ainakin Laikas Oy?
Ja jos tosiaan on noin, että vähällä käytöllä ollut ja hyvin pidetty kotimainen kone hajoaa, niin Kemppi kyllä varmaan haluaisi asiasta tietää, kun mun käsittääkseni ne valmistaa edelleen piirikortitkin ihan omin karvaisin kätösin Lahdessa, eikä suinkaan kiinalaisella lapsityövoimalla. Joten ehkäpä kannattaa foorumin lisäksi pitää älämölöä sinne oikeaan suuntaan (Kempille)? :) Jos heitä ei kiinnosta/tulee kalliiksi, niin vaihda sitten vasta merkkiä. Migatron ja se...minkäs toi SPTV osteli Saksammaalta lienee hyviä ja edullisia ainakin. |
Lainaus:
|
Ettei kuule oolu ihan 160 en ole varma tarkastan asian ku menen töihin loppu viikosta.
|
noniin tästä oli sitte piirikortti kypsyny.
nyt olis uuven koneen hankinta edessä mikä olis hyvä pikku miggi 0,6ja 0,8 lankoille ei kemppejä tarvihte ehotella eikä telwinwjä. ja jos joku tarttee miggerin osia niin laittakee yv:tä |
|
Jos sen Kempin korjaus ei tule kovin kalliiksi, niin korjauttaisin sen.
Töissä oli jonkun verran noita korttivikoja aluksi. Remontin jälkeen on toiminut niin kuin pitääkin. Koneiden mallia en nyt pysty sanomaan, mutta kovassa käytössä kuitenkin. 10-15kg 1,2mm lankaa/8h kahdessa vuorossa. |
Tilasimpa sitten tuommosen esabin origomikin c151.
Saa nähä tekkeekö tuolla sitten mithään. |
Lainaus:
|
Jaaha että paska se on tuo esabbiki noh katomma kauan kestää pittää vissiin seuraavaksi ostaa fronius niin saapi laatua.
|
Minä olen menettänyt jo uskoni siihen nykylaatuun, siksipä hitsauskoneena tuollainen näppärä Kemppi RA325+LISA15...
|
Lainaus:
Tämä ongelma tuntuu olevan vähän kaikissa sähkötyökaluissa vaikka ns:laatumerkkejä ostaisi niin eivät kauaa kestä. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Enpäs kyselly kun ostin esabin tilalle paripäivää tärryytelly tuolla esabilla ja kyllä tuo ihan toimivalta tuntuu.
|
Sivu luotu: 13:13 (GMT +2). |