Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   onko suzukista oikiasti maastoon (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121692)

kona 07.03.2014 21:56

onko suzukista oikiasti maastoon
 
olen harkinnut suzuki sjtä jo kauan mutta viimme kerralla maastoilemassa sellanen oli joukos ja oli aika onneton vehje takaatulevalle katsojalle ..kertokaas ny sj omistajat käyttökokemuksia maastosta ja maantiestä..kuinka saako sjhin asetettua laillisesti jonkun pikkudieselin???

Samppa79 07.03.2014 22:01

On siitä. Uudemmissa on jo kierrejouset ja meni omasta mielestä vakiona ihan hyvin, verrattuna toyotaan. Kone noissa on aivan hengetön, uudemmissakin, siksi toyota on parempi :D

VOLIATTI 07.03.2014 22:02

kyllä kai se kuljettajastakin on kiinni aikapaljon muistan aikanaan yhde foffi miehen rääkänneen virojoella vakio suitsalla samat urat kun me ns.oikeilla maastureilla

kona 07.03.2014 22:10

no ensimmäisen 50m jäkeen suikka oli ristiriipunnas ja matkaa oli jäljellä 5km joten oli aika pitkä reissu itsellä patrolli soalla ja 37 kumeksilla mutta ei ole katuystävällinen joten sen takia pieni metsästys/offi auto olis hakuses mutta suzukeista ei oo mitään kokemusta

kona 07.03.2014 22:12

ja jos jollain pyörii tekniikalta kunnossa oleva sj kopalla ja rungolla ei niin väliä kun kemppi pysyy kädes eli voi yrittää kaupata mutta ensin haluan käyttäjäkokemusia

Hencca 07.03.2014 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI (Viesti 1111341)
kyllä kai se kuljettajastakin on kiinni aikapaljon

Tämän allekirjoitan... Toki se myös vaikuttaa että miten autoa on rakennettu, yleensä ne eniten maastoliikkuvuuteen vaikuttavat muutokset eivät näy päällepäin ;)

Jussi Heinonen 07.03.2014 22:47

Mulla on susnuki metsästys/offiautona ja hyvä se on siinä hommassa. Offaamassa riittää lyhyemmät välitykset ja kemppi perään niin hyvin menee. Mut mut ei sitä kyllä maantiellä voi oikein kehua. Mä ajan kaikki ajot sillä kun oon vähän omituinen, mutta ei oo koskaan pelottanut tien päällä niin paljon kun sillon kun kävin suikalla motarilla

Kekkeruusi 08.03.2014 00:57

Tänään just kävin heittämässä kylärallia tolla omalla susukilla.( Sj 413 johon vaihdoin 92vm samurain ruiskumoottorin )
Pikkuteitä kaupunkiin ja moottoritietä takas --> no problem ja motarilla ei edes pelottanut (nopeus n.90km/H)

Auto ei voblaile yhtään 235/75 r15 insa turbo rengastuksella vaikka painoja ei oo vanteissa. Noi renkaat on otteessa.

Itsellä auton valintaan vaikutti se kuinka halpa on pitää eli trafin lasku n.120e/vuosi ja liikennevakuutus n.200e/vuosi

2" jousikorotuksella ja kunnon renkailla niin menee jo niin hyvin ettei uskokkaan.


Sehän on tietysti ihan kiinni siitä mitä haluaa :)

sos 08.03.2014 01:22

mitä noita "maastureita"tullu seurattua vuosien aikana, ni yhtenä parhaista aihioista pitäisin samuraita, eikä mielipide johdu siitä, että itellä samurai on, vaan siitä että lähes vakiona menee paremmin, ku moni muu enemmän rakennettu.
ainut lähes pakollinen on välitysten vaihto(oma mielipide) ni mulavampi ajella ja huomattavasti vähemmän kytkin remontteja.
eihän se ns.isolla tiellä mikään unelma ole mutta kyllä sillä sieläkin pärjää.
ja sj413 ja 410 tulevat hyvinä kakkosvaihtoehtona:)

Repro 08.03.2014 01:56

Jokaista autoa joutuu vähän jalostamaan että se etenee kohtuullisesti ja vaivatta metsässä.

karvanoppa 08.03.2014 04:05

Perus kemppi takaperään ja välitykset jakolootaan niin pääsee aika pitkälle, tosin joskus se lähtee kuitenkin lapasesta.....

suzuki on pieni ja ketterä. sillä kiertää kivet ja kannot ,kuin taas isot ajaa yli ja on pohjastaan kiinni. ;)

Suurin osa kuitenkin auton etenemisetä on kiinni ratin ja penkin välissä....

Murros 08.03.2014 07:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kona (Viesti 1111348)
no ensimmäisen 50m jäkeen suikka oli ristiriipunnas ja matkaa oli jäljellä 5km joten oli aika pitkä reissu itsellä patrolli soalla ja 37 kumeksilla mutta ei ole katuystävällinen joten sen takia pieni metsästys/offi auto olis hakuses mutta suzukeista ei oo mitään kokemusta

Jos SOA patrollia 37"renkailla jos lähtee vertaamaan vakio 410 suskaan niin sillon ollaan hakoteillä. Kyllä suikalla pääsee, kuljettajastahan se on useasti kiinni ja ajotaidoista.
Suzukista saa suhteellisen pikkurahalla etenevän maaastopelin.
31" renkaat, välitettty jakis niin suszka alkas olemaan toimiva konsepti. Takalukko jelppaa suhteellisen hemmetisti etenemistä.
Tietysti jos ei kehtaa ajaa pienemmillä renkailla kun 37" niin sillon suikkeli saattaa olla väärä peli :D

hazzinen 08.03.2014 07:44

kyl zuhero (sj410) on mahtawa peli, omassakii välitetty jakoloota ja isommat pyörät. kyllä sillä pääs toissatalven lumilla tojotaa vetämään poies pinteestä ja sen jälkee ajeltii samasta paikasta ylitte notta ei mittää =0)##. maantiellähää ei oo mikää maaliman mukavin mutta kyllä semmosta 50 kilsan työmatkaakin olen sillä tyrkänny. mettässä on vallan hyvä ja vaikka yksikseen sen punnertaa kannon nenästä, toisin kun nuita maastobusseja.

helmapelti 08.03.2014 08:42

HJ kuskina oon kadehtinu suzun ketteryyttä, murrosten takia oon rajoittanu kääntyvyyttä ja välillä jää kiinni paikkaan josta vakiosuzu mahtuu läpi.

HRD 08.03.2014 08:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Murros (Viesti 1111491)
Tietysti jos ei kehtaa ajaa pienemmillä renkailla kun 37" niin sillon suikkeli saattaa olla väärä peli :D

Miten niin? Hyvin sen kokoset suitsaankin sopii.:p

HeikkiH 08.03.2014 10:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kona (Viesti 1111348)
no ensimmäisen 50m jäkeen suikka oli ristiriipunnas

No tuohan ei kerro auton toimivuudesta maastossa mitään, lähinnä kuljettajan virheestä ajolinjan suhteen.

Hyviä vehkeitä Suzukit on, onhan tuo mun Dodgekin nyitty pois metästä Suzukilla kun etukardaani läks irti :D

kona 08.03.2014 10:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Murros (Viesti 1111491)
Jos SOA patrollia 37"renkailla jos lähtee vertaamaan vakio 410 suskaan niin sillon ollaan hakoteillä. Kyllä suikalla pääsee, kuljettajastahan se on useasti kiinni ja ajotaidoista.
Suzukista saa suhteellisen pikkurahalla etenevän maaastopelin.
31" renkaat, välitettty jakis niin suszka alkas olemaan toimiva konsepti. Takalukko jelppaa suhteellisen hemmetisti etenemistä.
Tietysti jos ei kehtaa ajaa pienemmillä renkailla kun 37" niin sillon suikkeli saattaa olla väärä peli :D

joo niinhän se kyllä on:D mutta se tuntu niin pirun onnettomalta maastossa johtunee kyllä omasta ajopelistä mutta kumminki.eikä muuten ollu vakiosuikka 31 kumekset ja hieman korotettu ...saako noihin sjhin nokipöllyä asennettua laillisesti en oikeen koskaan oo tykänny laittaa pensalennkkareita jalkaan:eek:

Kekkeruusi 08.03.2014 11:02

Kaveri on ainakin laittanut wolkkarin 1,6tdi padan sj413 pellin alle ja muutoskatsastanut sen, eli nou problem :)

Repro 08.03.2014 12:27

Tässä ei oo kuin 35" renkaat ja pensselien pesuallas konehuoneessa, eikä ole edes SOA.
http://www.youtube.com/watch?v=NFRSF8m6D0Q
Mieti ku tohon laittas vielä 37" pyörät, SOAn ja diesel koneen, kyllä muuten lähtis! :D

Murros 08.03.2014 16:01

Niin ja Tonttilan Lasselta voi kysellä suzukin kyvystä edetä ojan toisellapuolella.
Muistaakseni Lassen safarisuikka on ollu täällä myynnissä.

Pölli 08.03.2014 21:44

Itselläni ekana autona oli Suzuki Sj413 2" korotuksella ja karkeilla 30" renkailla. Maantiellä oli hyvä ajaa 80 km vauhtia ja maastossa meni todella hyvin vaikkei lukkoja ollut. Omen:n alustassa riitti joustot aika mukavasti olikohan 60 cm korkealla kivellä pyörä niin takatassut oli vielä maassa kiinni. Moottori veti pirteästi kun oli jakiksen välityksiä mutettu ja 80 vauhdissa ei ihan pahasti viel huutanu leipää 5. vaihteella. Vinssi pelasti monesta paikasta mis lukkoa olis kaivannut että pärjäs kohtuu hyvin.

Isäukolla on Suzuki Jimny eli tästä vanhasta päivitetty versio kierrejousilla. Voimaa moottorissa hyvin ja vakiomaasturiks vakiorenkailla menee kuivalla kelillä yllättävän pahoihin paikkoihin. Paineilmakäyttöiset napalukot plussaa. Tiedä saisiko samasta kompurasta ilmaa myös lukolle jos alkaisi rakentamaan...

Nykyinen auto on 86 hilux karkeilla kumeilla ja korotuksilla ja täytyy sanoa että se minne hiluxin kanssa mennä möyräsin lumiketjut etupyörissä mäkeä ylös kun ei muuten noussut niin isän Jimny tuli perässä pelkät hakkapeliitat alla ja puolet pienemmällä maavaralla.

Että kyllä itse ainakin pidän Suzukia erinomaisena maastossa ja tuosta uudemmasta saisi rakennettua tiellekkin varmaan ihan hyvän pelin ajaa. Joustavuus vanhemmassa suizan lehtijousisessakin (kevyt nini pärjää ohkasilla pakoilla) aivan eriluokkaa alustasarjalla kuin esim tuossa kuormajousisessa hiluxissa missä tassut tuppaa nousee aika helposti ristiriippuun. Kulut verrattain hyvin pienet verrattuna näihi "pakuihin" jossa veromuutos toi kokonaismassaan perustuvan ajoneuvoveron mikä on aivan kohtuuton.

Et ilman muuta suikka jos vaan on vähä rahkeita parannella ja tietty nuo uudemmat on vielä aika hinnoissaan..

Reetu 08.03.2014 22:04

SJ on tylsä auto ajaa isompien letkassa....

Kiertää esteet ja kelluu pintoja pitkin, kun muut kaivaa pohjia myöten.

Noin niinkun empiirisesti kerrottuna.

ana4x4 08.03.2014 22:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kona (Viesti 1111337)
olen harkinnut suzuki sjtä jo kauan mutta viimme kerralla maastoilemassa sellanen oli joukos ja oli aika onneton vehje takaatulevalle katsojalle ..kertokaas ny sj omistajat käyttökokemuksia maastosta ja maantiestä..kuinka saako sjhin asetettua laillisesti jonkun pikkudieselin???

Pitää vissihi ruuvvata etukartaani kiinni nii mennää koittamaa!

Heguli 09.03.2014 08:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1111807)
SJ on tylsä auto ajaa isompien letkassa....

Kiertää esteet ja kelluu pintoja pitkin, kun muut kaivaa pohjia myöten.

Noin niinkun empiirisesti kerrottuna.

Tämä on niin totta. Piristystä touhuun tuo välillä se, kun auttelee muita :D

Palex 09.03.2014 09:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pölli (Viesti 1111797)
Paineilmakäyttöiset napalukot plussaa. Tiedä saisiko samasta kompurasta ilmaa myös lukolle jos alkaisi rakentamaan..

Pienenä korjauksena, napalukot on alipaineella toimivat, eli ei sieltä mitään kompuraa löydy.;)

Ja mitä tähän alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin Suzukit on PARHAITA MAASTOAUTOJA osaavissa käsissä! Vastaväitteitä ei hyväksytä!:D


Sivu luotu: 06:31 (GMT +2).