Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   miten tehdään muutos 5x5,5" => 6x5,5" ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121690)

HannuN 07.03.2014 21:48

miten tehdään muutos 5x5,5" => 6x5,5" ?
 
onko kukaan keksiny miten 5 pulttiseen napaan saadaan istutettua 6 pulttinen vanne :cool: ?

karisa 07.03.2014 22:04

Vaihtamalla akselit ? ;) jollain jenkkisivustolla oli adapterit tuohon muunnokseen. Löytyihän se sivusto muistista, halpaa se ei ole eikä varmaan mene katasatuksessa läpi, ovat kaksiosaiset.

http://www.mywheelsplus.com/5-to-6-L...5550-6550E.htm

H&K 07.03.2014 22:11

poraamalla uudet reiät vanteeseen?

VOLIATTI 07.03.2014 22:47

http://www.tommisbillet.com/# nää pojat tekee

-JoNe- 07.03.2014 22:51

ite/kaverin kans tuli tehtyä land roverin vanteista toyotan jaolle...

sinne vaan sopiva pyöreä kiekko taakse hitsillä kiinni samaa paksuutta ku vanne. sit vanhat reijät hitsata umpeen ja uudet viereen.

tosin lantikasta toyotaan piti vielä keskireikä pienentää mut sulla sitä ongelmaa ei oo.

hyvin on pyörineet alla eikä liepppaa,ei repeilleet tai muuta vastaava tehneet.olivat ihan työmatka ajossakin 70km/pv.

HannuN 07.03.2014 23:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja karisa (Viesti 1111342)
Vaihtamalla akselit ? ;) jollain jenkkisivustolla oli adapterit tuohon muunnokseen. Löytyihän se sivusto muistista, halpaa se ei ole eikä varmaan mene katasatuksessa läpi, ovat kaksiosaiset.

http://www.mywheelsplus.com/5-to-6-L...5550-6550E.htm

tämä oli hyvä linkki. nyt on tiedossa miten asia hoituu.
peltivanteita helppo hitsailla ja porailla, mutta aluvanteet teettää jo tuskaa, samoin jos lainavanteet turaa migillä mieleisekseen niin saattaa tulla sanomista.

nuo adapterit kasvattaa valikoimaa kummasti, ku noita kuuspulttisia vanteita tuntuu olevan jokapaikassa joutilaana :D

sisua45 08.03.2014 00:31

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130983

Hitsataan kaksi reikää umpeen, ja porataan neljä uutta. Yksi on jo valmiina kohdallaan. :)

Tai sitten ostetaan valmiit spacerit, jotka vaihtavat pulttijaon. Maksavat melko paljon, ja ovat aika lelun oloisia? http://www.ebay.com/itm/USA-MADE-5x5...e2df96&vxp=mtr

sos 08.03.2014 00:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1111427)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130983

Hitsataan kaksi reikää umpeen, ja porataan neljä uutta. Yksi on jo valmiina kohdallaan. :)

Tai sitten ostetaan valmiit spacerit, jotka vaihtavat pulttijaon. Maksavat melko paljon, ja ovat aika lelun oloisia? http://www.ebay.com/itm/USA-MADE-5x5...e2df96&vxp=mtr

5-2+4=7
eikös siihen jää sillo yks varalle:)

sisua45 08.03.2014 00:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1111437)
5-2+4=7
eikös siihen jää sillo yks varalle:)

Ei vaan 6-2+4=8

Aihiona oli 6 pulttinen vanne, josta tein 5 pulttiseen sopivan.

sos 08.03.2014 03:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1111438)
Ei vaan 6-2+4=8

Aihiona oli 6 pulttinen vanne, josta tein 5 pulttiseen sopivan.

ok siis 2varareikää, aina parempi onhan kaks aina parempi ku yks:)

HannuN 08.03.2014 06:54

[QUOTE=sisua45;1111427]http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130983

Hitsataan kaksi reikää umpeen, ja porataan neljä uutta. Yksi on jo valmiina kohdallaan. :)

tää ei vastaa kysymykseen miten tehdään muutos 5x5,5" => 6x5,5" ?...
eikös tässä tehdä 6x5,5" => 5x5,5" :rolleyes:


sos 08.03.2014 07:20

neljä umpeen ja 5uutta, eikä jää varareikiä:)

2,4TD 08.03.2014 08:28

Peräkärryyn vaihelin akselin kun vanha meni poikimaan, samalla vannekoko muuttui 13"-14" mutta oikealla et.llä ja pulttijaolla olevaan vannetta ei tahtonut löytyä. Huittisista sitten tilasin rengasliikkeestä aluvanteet, noihin porattiin pulttijako, Ojalan rengas oli pulju. En muista mikä merkki ja kuka noita "sokeita" vanteita tuo.

kivinen 08.03.2014 09:16

Yhdenlainen vastaus kysymykseen:

http://maastopalvelukivinen.com/wp/w...na-300x300.jpg

Sitten "vain" 5x5,5" jarrulevy, sopiva satula, jne...


Sivu luotu: 18:41 (GMT +2).