Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   2l-t ja hiaste ne yhteen soppii.... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121630)

jame80 06.03.2014 10:18

2l-t ja hiaste ne yhteen soppii....
 
elikkäs nyt olis keväällä tulossa 2l-t motti hiacen keulalle niin onko porukalla tietoa mitä pitää ottaa huomioon ? eli kaikenjärjen mukaan bolt on mutta onko todellisuudessa ? sähköt? sopiiko miten ahtimen kanssa ? yms nippeli tietoa olis tarves :)

Wille87 06.03.2014 13:29

1 Liiteet
Kyllä se sinne sopii
Liite 46872

Micco 06.03.2014 17:21

Sopiiko 2l-t.n vakiopakosarjalla? Vai onko tos kuvassa vakio sarja, näyttäis vaan et puhallin on alempana kuin alkujaan.

Wille87 06.03.2014 18:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1110820)
Sopiiko 2l-t.n vakiopakosarjalla? Vai onko tos kuvassa vakio sarja, näyttäis vaan et puhallin on alempana kuin alkujaan.

tehty uusi sarja :)

jame80 06.03.2014 19:35

mite tosiaan lienee sen oman sarjan kanssa ? vai pitääkö varata tarpeita uutta sarjaa varten... tai iso leka millä moukuttaa urpolle tiloja :)

jame80 17.03.2014 19:49

koneessa olis kiinni ln46 päälaatikko niin liekkö mitä eroja hiasteen ja hiluxin laatikoilla ? jos naittas tuon laatikon myös hiasteeseen....

Micco 17.03.2014 20:35

Minkä vuotinen hiace sulla on, ja ilmeisesti takaveto?
Saisko tamgersilta jotain vinkkiä noista laatikoista.
esim. http://www.tamgears.com/Toyota%20Hiace%20Hilux.htm

jame80 17.03.2014 20:44

87 ja neliveto tietenkin:)

Ippe69 17.03.2014 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 (Viesti 1110773)
Kyllä se sinne sopii
Liite 46872

Onkos tuosta jossaki enempi kuvia/tietoa?
Itselläni on -89 hiace 2L2 koneella ja turbotus mielessä, joten kaikki vinkit kiinnostaa.

BJ-40/76 17.03.2014 23:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jame80 (Viesti 1114991)
koneessa olis kiinni ln46 päälaatikko niin liekkö mitä eroja hiasteen ja hiluxin laatikoilla ? jos naittas tuon laatikon myös hiasteeseen....

Eikö tuo hilux ole lattiakepillä, ja 2.2 Litran L-moottorilla, noin 66 hv? ja vääntöä reilu 100 Nm?
ja nyt olis tulossa rattivaihteiseen 2,4 turbodieseliin? piristettyyn?

Muistaakseni nuo "uudemmat" laatikot on vahvempia.

jame80 17.03.2014 23:39

mite lie nuo laatikot kestäneet noissa turbo hiluissa ? laatikko on kiinni 2l-t motissa ja paketti on ollu hiluksissa kiinni. 4wd hiaste on lattia vaihteilla

Micco 18.03.2014 06:42

Mut keppi ei mene kuitenkaan suoraan laatikkoon, vaan niitten erinäisten vipujen varsin ym. kautta.

jame80 18.03.2014 11:04

nyt oli ilmestyny motti pihaan :) . 22.00 jälkeen pitää varmaan otsalampun valossa lähteä tutkimaan ostosta :) .

jame80 19.03.2014 10:26

äkillisesti tutkittuna hiluxin laatikon naittaminen auton alle on HIRVEE HOMMA . eli näillänäkymin hilun laatikko joutaa myyntiin ihan lähiaikoina.

Eissä 20.03.2014 10:07

Ite laittelin vm-88 4wd hiacee 2l2-t koneen ja leimattu nyt.

tuossa pari kuvaa http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=144500

ite jouduin raakasti palastelemaan että sai ton turbon mahtumaan ja 3" röörin. välijäähdytiin on auton alla laatikon vieressä kuskin puolella. turbona carret kkk k16 billetti siivillä ja ite tehty pakosarja. kytkimenä tamgearssilta auramallin hiluxi kytkin. pumpussa 10mm nestepää ja ahtokaraa viilailtu.

tehoja sai olla 112hp leimalle, ite sain 108hp lappuun.

"rataasetuksilla" 139hp 306nm 1.3bar max vääntö 2800rpm

edittiä. kysykää niin kerron kaikki pullonkaulat

jame80 21.03.2014 11:50

se on varmaankin tuo ahdin isompi ulkomitoiltaan, kuin orkkis? itellä tulee ihan ct20 siihen kiinni. jos tuota kerkiäis tänään tutkimaan millainen moottori sieltä tuli ihan päivän valossa. pumppu lähtee huoltoon ja säädettäväkni kunhan saa sen irti. tilasin uudet turbon vesi ja öljy letkut ku kone on kasattu 15 v sitten. mitenkähän lienee tuon pakoputken kanssa joutuuko uuden tekemään vai riittääkö orkkis ? onko kellään tietoa minkä kokoinen nestepää muuten on lj:n 2l-t koneessa valiona ?

Eissä 21.03.2014 13:47

pakoputki kannattaa tehdä uusi itellä toi 3" ja takarenkaan eestä pihalle! taitaa olla9 tai 10mm nestepää. onkos siinä koneessa öljynsuodatin poikittain koneeseen vai samanlailla pystyssä kuten vakio koneessa jos osottaa sivulle sun pitää tehä yks vaihde vipu uusiks ja käyttää matalempaa suodatinta joka löytyy liteacesta noin 30mm matalempi.

jame80 21.03.2014 15:49

suodatin muistaakseni pystyssä.

jame80 26.03.2014 09:35

mitenkähän lienee mahtuuko putki turbolta imusarjaan suoraan koneen yli vai pitääkö kierrättää muuta kautta ? jos ei mahdu osaisi alkaa etsimään sopivia osia siihen rajojemme takaa.

Eissä 27.03.2014 12:51

just ja just mahtuu, pitää siitä kuskinpenkin alta imusatjan kohdalta väännellä peltiä.
sit sun pitää se takimmainen moottorinkoppa muuttaa pakoputken kohdalta, ja apukuskinpenkin alle tehä vähä tilaa et mahtuu turbo olee.

jame80 14.05.2014 16:05

nyt on kone upotettu paikoilleen. muuten heleppo homma mutta pakosarja oli "hieman" korkea ja ei raaskinut sitä pilkkoa niin tuli peltitöitä :) . pitäs samalla uusia sähköjohtoja, kun vanhat on näköjään tehty mini budjetilla eli esim. nappistartti 30cm johdonpätkistä tehty ....

ajelija 15.06.2014 19:22

Kuvia
 
Kuvat ois hienoja kun itelläkin nyt hiaste pihassa :D

Ippe69 17.06.2014 22:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ajelija (Viesti 1139757)
Kuvat ois hienoja kun itelläkin nyt hiaste pihassa :D

Linkin takaa löytyy yks http://kelkkalehti.com/keskustelu/pr...1396375067.jpg

2L-2 kotitekoisella pakosarjalla ja mitsubishin td-04 turbolla. Vänkärin puolelle tulevaan "konepeltiin" piti leikata n.3x5 cm reikä ja takimmaista moottorikoppaa hieman muokata, muuten sopi hyvin. Välijäähdytin on vaihdelaatikon vieressä, kuvassa näkyykin sinne menevät ahtoputket.

jame80 17.06.2014 22:11

pitää laittaa kuvia kunhan käytän kopan auki :). on jonkin lainen sekasotku :) .


Sivu luotu: 07:38 (GMT +2).