Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Auntovaunun kononaispainon muuttaminen? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121134)

ImacInnes 21.02.2014 15:05

Auntovaunun kononaispainon muuttaminen?
 
Kun ei tuolla ostetaan osiossa saanut tätä selvittää niin kysytään täälä sitten.

Jos asuntovaunun omapaino on 750kg ja kokonaispaino enemmän, niin kuulin että kokonaispainoa voisi konttorilla pienentää??

Onko näin? Tuntuu uskomattomalta jos suomessa näin pystyy toimimaan?

t. Ismo Ämmä

pee 21.02.2014 15:14

Mikä tavoite ?

Saada se jarruttomaks ?

ImacInnes 21.02.2014 15:33

Asuntovaun max 750 kg
 
Tuollla osto ilmoituksesa marco laittoi tuollaisen viestin ja siitä mun kiinostus heräsi.

"Ja muistuttaisin että kokonaismassaahan saa konttorilla tiputettua kunhan omamassa on jarruttoman lukemissa. Näin isäukko teki aikanaan esim. piccololle."

Tarkoitus olisi pienentää omapainoltaan 750 kg vaunun kokonaispainoa samaan?
onnistuuko ja miten?

Olis vähän enemmän mahdollisia vaunuja joita vois ostaa Ford Cargon perään kun C-kortilla ajelee.

t. Ismo Ämmä

-MaTTi- 21.02.2014 16:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1106035)
Jos asuntovaunun omapaino on 750kg ja kokonaispaino enemmän, niin kuulin että kokonaispainoa voisi konttorilla pienentää??

Onko näin?

Vastaus tuolla viimeisellä sivulla: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...aaraaminen.pdf

macro 21.02.2014 16:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1106049)
Vastaus tuolla viimeisellä sivulla: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...aaraaminen.pdf

Tuolla nyt höpötetään suurimmasta sallitusta. Mutta tässä haaveiltiin pienentämisestä, sekö ei oo sallittua / ei onnistu.

Esim. tuo meidän EX pikkolo taisi painaa reilu 600kg.
Sopivassa varustuksessa ajettiin puntarille ja 740kg kokonaismassa papereihin.
Tämä ajoittui 90-2000 luvun taitteeseen.

Ja noin 5v sitten erääseen jarrulliseen kärryyn haettiin jarruttoman painot otteeseen kun ei jarrut pelannu. Poistettiin jarrut käytöstä ja paperitöihin...

-MaTTi- 21.02.2014 18:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja macro (Viesti 1106059)
Tuolla nyt höpötetään suurimmasta sallitusta. Mutta tässä haaveiltiin pienentämisestä, sekö ei oo sallittua / ei onnistu.

En tiedä mitä höpötetään, mutta tuollahan se suoraan lukee että onnistuu, jos:
Lainaus:

Ajoneuvoluokan muuttaminen N1-luokasta N2-luokkaan (tai O2-luokasta
O1-luokkaan
) tai päinvastoin on mahdollista, jos ajoneuvo on
- (ollut) saatavana valmistajalta kyseisen luokan ajoneuvona
- teknisesti muutettu kaikilta osin vastaamaan kyseistä ajoneuvoa
.
O1 siis max. 750 kg ja O2 751-3500 kg.

Bj Andy 21.02.2014 18:38

Joskus vuonna kivi ja kirves kun asialla on viimeksi tarvinu päätä vaivata oli semmonen pykälä voimissaan että matkailuvaunussa pitää olla aina jarrut vaikka oisi alle 750 kiloa. Katastaa sitä ei tarvinu mutta jarrut piti olla.

En tiijä mikä nykymeininki on...

timppat 21.02.2014 20:19

mites jos sen rekisteröis uudestaan omavalmisteena?

-MaTTi- 21.02.2014 23:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja timppat (Viesti 1106180)
mites jos sen rekisteröis uudestaan omavalmisteena?

Ai valmiin asuntovaunun? :eek:

Byrocrat 21.02.2014 23:34

Joillekin sääntöjen kiertäminen on pakkomielle
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1106283)
Ai valmiin asuntovaunun? :eek:

Maalaa telalla mattamustaks ja väittää itsetehdyks :D:rolleyes:

ImacInnes 22.02.2014 10:59

Asuntovaunu 750 kg.
 
Juu, eli ei!
Jatketaan sii valmiin tai remonttikuntoisen vaunun etsimistä.

t. Ismo Ämmä


Sivu luotu: 21:47 (GMT +2).