Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   akseleista yleensä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=120933)

rocky86 15.02.2014 21:43

akseleista yleensä
 
tuossa eilen purkasin entisen maasturin rockyn akselit atomeiksi ja silmään pisti tuo että poikkeavat ainaki tojon aksuloista sillä ettei nuissa kääntömaljojen tapeissa ole niitä kartio renkuloita ollenkaan ja sama oli napalukoissa eli net kartiot upuu kummastakin.

onko siis rockyn osat tarkempaa työstöä vai miksi toitsu noita äyttää.

Sami89 15.02.2014 21:53

Eipä noita kartioprikkoja löydy tatsunistakaan..;)

rocky86 15.02.2014 21:57

onkos tuo napa kiinni monellako pultilla datsunissa rockyssä oli neljä tojossa tais olla kaheksan.

mutta kysymys kuuluukin onko nämä missä ei ole nuita kartio prikkoja tarkemmin työstetty vai mikä nuilla on ideana.

Sami89 15.02.2014 22:10

Tatsunissa on olkatapit neljällä pultilla. Tohon en tiiä et onks tarkempaa työstöä mut mulla on ainaki kestäny patrollissa pultit kiinni ja tallikaverin äljiissä saa olla jatkuvasti tiukkailemassa niit pultteja..:)

rocky86 15.02.2014 22:13

joo olka tappi oli rockyssakin neljällä mutta itse napa mistä vetari tulee läpitta oli myös neljällä kiinni.

ite nyt pari vuotta toitsulla ajanu ja yrittäny päästä kärryille nuista kartio prikkojen tarkoituksesta, ainaki net tuottaa paljon ylimääräistä työtä akselia purettaessa.

Arpe 16.02.2014 10:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rocky86 (Viesti 1104033)
vai miksi toitsu noita käyttää.

Sama idea ku pyöränmuttereitten kartiossa.
Eli pultin ja reijän väliin jää aina välys ja välys voi aiheuttaa löystymistä.
Kartioprikka kiilautuu kiristettäessä sekä reikään että pulttiin,eli välys on nolla.
Kai sillä on haettu sitä,että tärkeemmät osat,esim ohjausvarret ei pääsis löystymään.


Sivu luotu: 17:59 (GMT +2).