![]() |
bensa pajeron piristäminen 3.0 v6
nakataas oma threadi kun en muissa ole vastauksia saanut :eek:
omani gen1 josta kone nyt levällään kun savut karkasi varaosa koneessa kannet näytti olevan kohtuulisen tuoreen remontin jäljiltä :cool: onko kukaan yrittänyt lisä hevosia saada? löytyiskö kokemuksia esim nokista tms? pitkä ja 7hlö versio jota kadullakin on tarkoitus käyttää myöskin vetojuhtana eli alavääntö kiinnostaisi koko moottorin tiiviste sarjan hommasin vesi pumppu ja jakopään osat myös kannet plaanattu ja odottaa inspiraatiota räplätä venttiilit vaikuttaa kohtalaisilta ja pienen budjetin takia ajattelin "läpätä" ne ja kumit vaihtaa toisesta kannesta joku on kanavia putsaillut/ avartanut joten enpä paikoilleen laita tuollaisenaan kun ei balanssissa siten olisi elikkä niitä meinasin vingutella+imusarjaa hydrauleja miettinyt että jos laittaisi samalla uudet ettei tarvi kohta availa uudestaan... alkuperiäis tyyliset hydrauli sarja maksaisi n120€ mutta jos nokkaa vaihtaa niin meneekö uusiksi? |
156 kertaa viesti luettu mutta ei yhtään vastausta :D
vissiin ei ole kokemuksia :mad: taitaa olla näitä bensa versioita olla vähempi ja varsinkin vähempi "käytössä" |
Turbo kertaa kaks? ''Vai et sä uskalla'' :D:D
|
Samoilla linjoilla... Ahtamalla saa enemmän iloa ja hv/€ :D
On vaa vissiin jo vähäpäästönen, niin sen kanssa voi tulla ropleemia... |
turbottaminen on kyllä käynyt mielessä :eek:
mutta on niin ahtaat paikat että pitäisi olla koulutettu orava että mahtuisi väleihin "ruuvailemaan" muutenkin kiroillut konetta purkaessa että olisi pitänyt aloittaa projekti korin nostolla en kyllä muista että olisi otteessa vähäpäästöinen |
Ei se vähäpäästöisyys enää nykyään otteessa näykkään..:rolleyes:
|
halpoja hevosia ei ole...
rapakon takana kutsuvat dodge raideriksi (tosin vain lyhyttä koppaa)
http://www.turbododge.com/forums/f11...aider-4x4.html :D luulis löytyvän alavääntöä :D |
Tavoitteet?
Jos budjetti on pieni niin sitten vaihtaisin vapaavirtaus suodattimen ja poraisin reikiä änkkäriin... :D Halvinta on kai vaitaa tehokkaampi ehjä käytetty kone vanhan tilalle. Tai sitten tekee kerralla ja kunnolla ja ostaa ahdinta ja moottoriohjaus systeemiä isolla rahalla, unohtamatta koneen palikoiden hintoja... ja, ja, ja, ja, sitä vapaavirtaus suodatinta... :p Loppupeleissä nää vehkeet kuiteskaan koskaan halvaksi tuu... :o |
Lainaus:
|
Lainaus:
yritin kyllä katsella josko löytyisi esim turbo saratoogaa elimen luovuttajaksi (olisi isälle saanut sitten loppuja osia myytyä) ei osunut kohdalle edukasta... automaatti laatikon haluan ehdottomasti säilyttää!! taidan tyytyä nyt vingun kanssa noita reikiä rassailemaan... lähinnä alavääntöä kaipailisi ainakin silloin kun on 6hlö+reissutavarat ja se 1800kg teidentukko koppi perässä ajokilometrit jäänyt nyt n15000km/v omalla autolla niin ei isonveron dieselissä oikein ole järkeä kun kuitenkin tarvii 6hlö saada kulkemaan |
Etsi mitsubishi gto:n tuplaturbo moottori, menee tod.näk budjetista yli reilusti.
tai sitte amerikasta/australiasta remmiahdinsetti.:confused: |
Kai sillä kansityöllä kaivaa sen 20 kaakkia suhkot kivuttomasti. Tiedä nuista bensa vehkeistä, mutta mitä kuullu niin tietyllä tavalla pirraamalla saadaan alavääntöä lisättyä.
|
Lainaus:
ei kai se mitään raketti tiedettä ole :D mutta haastetta ja työmäärää lisää että saisi kaikki kuusi suhtkoht samoihin mittoihin ja muotoihin peltipakosarja oikein muotoiltuna olisi myös vaihtoehto mutta tarvis kyllä kori nostaa edestä sovittelu vaiheessa kun ei kätilön käsiä ole :mad: tuollainen olis kyllä komia :) http://carphotos.cardomain.com/ride_...4009_large.jpg |
Sigman 24V DOHC koneella vois saada jo tarpeeksi lisää liikkuja,tosin tehot menee laillisuuden ylitse minun käsityksen mukaan. Sillä 205hv:llä sigman kokoinen auto,melkein samaa painoa kuin pajero liikkui kohtuu rivakasti. Ja vääntää myös aika kivasti se kone;)
|
Onkos tuossa Sigman koneessa turbo? Eikös tuohon Pajeroon käy vertailuksi 3.5 kone, jossa 208hv. Ainakin emännän pätkä Pajessa on tuommonen pata.
Ps. kyllä sillä vajaa vetosia kiusaa talvikelillä. |
Lainaus:
|
gen1 mulla kaksin kappalein
varaosa autosta kannet purin ja oli uusittu niihin ohjurit ja venttiilit... käytin ponnistettavana ja plaanauksessa alakertaa en ole vielä purkanut ja väitettiin olevan reikä lohkossa... ylimääräistä reikää en ole löytänyt mutta alakerta jumissa... kannet kun rassasin siitä irti niin männät näyttäisi uudehkoilta kun jostain löytyisi motivaatiota pihalla rassaamiseen niin leväyttäis molemmista alakerrat ja tutkis mitä yhdistelisi mietin tuossa että pihassa on "purku" voyageri 4x4 3.3 v6 että kävisköhän siitä pakosarjat ja olisko hiukan isommat röörit... pitäis sitä vähän purkaa että näkis... kone päällepäin näyttää samantyyliseltä mutta poikittain konehuoneessa :P pihassa olis myös pontiac bonneville 3.8 v6:sia kaksi niitäkin:D toinen olisi tarkoitus vielä ajoon laittaa mutta molemmissa olisi toimivat koneet |
Lainaus:
|
Kaivaa jostain turbo galantin 2.0l koneen?
Kaverilla oli parikin tommosta takapotku turbo galanttia. Voi sitä sladittamisen määrää... :D |
| Sivu luotu: 13:43 (GMT +2). |