Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   suzuki samurai (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=120704)

susuki 10.02.2014 14:10

suzuki samurai
 
pikku suikka vaihtu tollasee korkee kattosee samuraihin.

autosta löytyy
-takana lukko (lockright)
-noppee runva narulla
-heenonia ja lediä
-panssaria tankilla ja jakiksella
-renkhaat oli aikas pienet (205/75r15 malatesta kobra) vaihetaan 31"
-yms yms.

vuoden aikana pitäs laittaa auto sellaseen kuntoon että sillä kehtais pyöriä ympäri kyliä :)

pikkasen pyöriny mielessä että pitäiskö pikkusuikkaan varattu turbo laittaa sit tähän antamaan lisää potkua :)

samuraihin kötöstelty isompia kaaria mutta on sellai tehty et menee uusiks, pikkasen löytyy reikiä lattiasta ja muualta eli ystävämme keijo k orroosio piässy pikkasen kolahtamaan :)

kuvia:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...69322326_n.jpg
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hpho...68752624_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...46896723_n.jpg
tällähetkellä autossa lainarenkaat 265/75r16

kaiken näkösiä ehdotuksia otetaan vastaan mitä kannattais tehä ja mitä ei ja jos joltai löytyy korottavia jousia kyseiseen laitteeseen ni saap tarjota sellasella opiskelija hinnalla tietysti :)

GaryRock 11.02.2014 22:13

minkä vuoden Samurai toi on?
Korotusta voi hankkia vaikka takomalla jousia käyremmäksi ja lisäilemällä peräkärryn pakasta lateja.

Kekkeruusi 11.02.2014 22:15

Olikos tää Ismon vanha samurai ? Ostitko ruiskusarjan mukaan tohon ?

susuki 12.02.2014 09:24

vuosimallia 90 ja on ismon vanha suzuki, ruiskusarjakin tuli mukana mutta ei ainakaan tähän laitteeseen tule mutta katotaan jos se jossai muussa laitteessa saatas toimimaan :)
aika homma on rueta jousia takomaan kun ollut mielessä joku 2,5-3" korotus? vai onko? kun ei ole kokemusta moisesta hommasta.

GaryRock 12.02.2014 16:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja susuki (Viesti 1102842)
vuosimallia 90 ja on ismon vanha suzuki, ruiskusarjakin tuli mukana mutta ei ainakaan tähän laitteeseen tule mutta katotaan jos se jossai muussa laitteessa saatas toimimaan :)
aika homma on rueta jousia takomaan kun ollut mielessä joku 2,5-3" korotus? vai onko? kun ei ole kokemusta moisesta hommasta.

Ei mullakaan kokemusta, mutta ei kai se niin ylivoimasta voi olla. Paukuttaa vaan vasaralla :D

Turbotus vaatii varmaan katalysaattorin, tehomittauksen yms. näin uuteen?

susuki 12.02.2014 16:55

ei pitäs tarvita katalysaattoria kun on alle 95 vuosimallin auto, no tietysti teholappu on käytävä hakemassa.

ja niitten jousien puoleen niihin on jotain lateja lisätty jo mutta on aikas lässähtäneet et pitää kattella jaksaako niitä rueta takomaan, ostaako korottavan sarjan vai muuttaako kierteille sekin riippuu ihan siitä minkälaisella pudjetilla lähtee liikkeelle ja yks olis sekin että antais olla matalana tekis vaan pyörille tilaa rajottas sisään joustot ettei renkaat raavi kaariin kiinni ja väsäis revolveri riiput et sais ulosjoustot maximoitua. onko kellään kokemusta miten kannattaisi revolverit tehdä?

GaryRock 12.02.2014 17:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja susuki (Viesti 1102952)
ei pitäs tarvita katalysaattoria kun on alle 95 vuosimallin auto, no tietysti teholappu on käytävä hakemassa.

http://www.proturbo.fi/asennukset/asennukset.htm

Toi on aika vanha sivu, mutta onko tuosta jokin muuttunu? Ymmärsin, että -92 tai tuoreempaan suzukiin on mahdotonta saada turboa, joka vähän harmittaan ku itellä on just 92 vuodelta.
Vanhempiin riittää taas teholappu ja päästöt pitää olla kurissa, johon katalysaattorikin auttaa.

susuki 12.02.2014 17:34

voip olla nuinkii...
tuo on sen 90 ni ei tarttee ku teholapun ehkä :)

Pajares 12.02.2014 17:42

Soaa se+taakse tractiooni ja joku räikee väri niskaan ja keulaan joku omaperäisempi puskin ja vähän fiksummat levikkeet:D


Ei olisi ainakaan kallis/iso muutos,jollei omalle työlle laske hintaa..

Tossa on ainakin yhen sortin revolverit,Kannattaa kattoa ettei kardaani pääse karkaamaan liulta.. http://www.billjohn.com/articles/sus...volverconv.htm

dynamics1 12.02.2014 18:53

tossa olis pöydällä ylimääränen paine ilmalukko eteen ;)

make.suzuki 12.02.2014 20:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock (Viesti 1102957)
http://www.proturbo.fi/asennukset/asennukset.htm

Toi on aika vanha sivu, mutta onko tuosta jokin muuttunu? Ymmärsin, että -92 tai tuoreempaan suzukiin on mahdotonta saada turboa, joka vähän harmittaan ku itellä on just 92 vuodelta.
Vanhempiin riittää taas teholappu ja päästöt pitää olla kurissa, johon katalysaattorikin auttaa.

eikö se ollu niin että alun perin suomeen katsastettuun katti aatoonnii saapi sen turbun laettoo,
mut tarvii piästöestä erillisen todistuksen VTT-ltä. vähä vuan taetaaa olla kallis... joskus taes olla yli tonnin. mut ee oo mahotonta laettoo.
ylleesä vm.91 etteenpäen on ollu katti. mut on joetaki maahan muuton yhteydessä tuotuja aatoja vm.-94 katastettu iliman kattia.

susuki 12.02.2014 20:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dynamics1 (Viesti 1102981)
tossa olis pöydällä ylimääränen paine ilmalukko eteen ;)

no eihän siinä jos se ilimane o ni pistä tullee vua :D

soa olis juu yks vaihtoehto mutta siinä tullee taas omat ongelmasa...
pittää tosa viikonloppuna rueta suunnittellee/mittailee minkälaiset niistä revolvereista tekis :)

Pajares 12.02.2014 21:42

Olis aika kähvelä kun laittais joka nurkkaan tollasseet revolverit ja jonkun näköinen lukitus niihin maantie käyttöä ajatellen,Että toimisi tavallisen riipukkeen tavoin tienpäällä?

Rakentaa sen niin että leimalle on helppo vaihtaa tavalliset..

susuki 13.02.2014 09:18

Niii onkii kiitos pajares ideasta. Mites muuten se katsastus juttu et tykkääks konttorin poijjaat noista revolvereista?

sos 13.02.2014 09:40

sitä en tiiä miten vaikuttaa turbon leimaamiseen, mutta vähäpäästöisyys vaatimus tuli maastohenkilö autoihin vasta 1993, eli 92 ei tarvii kattia

make.suzuki 13.02.2014 20:35

aenakii henkilöaato puolella alle -90 bemuihinkin pittää laittoo katti jos meenoo turbottoo. vaekka ee olis ollu vähäpiästönen pittää turbottaessa olla katti.
tae aenakii sen näkönen. mut silti ee tarvii lähtee katti aaton pako arvot...

Pajares 13.02.2014 20:57

kattia kanssa:D
Enemmän mua ainakin kiinnostaa mitä tollaseen 1,3 voi puhaltaa painetta.Niin että se ois vielä suht varma?Miten oma kytkin kestää?
Paineistettu kaasari vai kaasari jo ennen turboa?
Kerrohan vähän omia ajatuksia/kokemuksia,kerta tollainen vaihtoehto pyörii mielessä...

susuki 13.02.2014 21:32

ei oo kokemusta moisesta asiasta mutta mitä nyt alustavaa tutkimusta tehny ni ei pitäs olla mikään ongelma, mutta turbo tullee jos tullee vasta sitten kun kori ja alusta on saatu toimivaksi...

Kekkeruusi 13.02.2014 22:43

Ite meinasin tohon omaan ykspiste ruiskuun laittaa ahtimen mutta se projekti on nyt toistaseks kuopattu.

Ajatus oli tää että Ahdin kiinni, ja hiukan isommat pensas paineet. Kun alkaa tuleen ylipainetta niin Mapille se "ohivirtausventtiili" ettei mee moottorinohjaus sekasi. Sit pari lisäsuutinta kiinni ahtoputkeen ja niiden ohjauksen olisin toteuttanut tolla proboost purkilla. (8 eri map arvon perusteella voi ohjata 4 suutinta portaattomasti yms..)
Laajakaista lambaadan olisin laittanut putkeen mittaan millasta palamista tapahtuu..
Tää projekti tosin jäi vaan mietintä asteelle, lähinnä ton kestävyyden takia kun siitä ei ollut mitään takeita.

susuki 19.02.2014 09:50

turbotus on viel taka alalla kuhan sais ensi korin sun muut sellaseen "ruosteettomaan" kuntoon :) takavalot vaihoin ja laitoin eteen pohjaanlyöntikumit ettei renkaat revi itteään rikki kaarissa sunnuntaina kävin heittämässä ensimmäisen lenkin metässä ja ei ollut mitään ongelmaa =takakylki rutussa kun nojasi pikkasen kiveen :) ensiviiko onkin sitten hiihtolomaviikko niin aattelin aloittaa keulan suunnittelemisen jos piäsee talliin...

susuki 25.03.2014 12:00

Ehämmää sit lomaviikolla kerenny mittää tekemäänkää mutta pikkasen liikahtanu rojekti ettee päi, kierre alusta osia koittanu haalia kasaan ja nyt rupees olee jo melkee kaikki ei puuttus enää ku jousilautasien teko ja jakarin korvakkeiden leikkaus. Tukivarsiks tulee samurain jakarit, iskareiksi jotkuu keltaset en nyt muista merkkiä mallia mutta kumminnii merkki iskarit taakse hiluksin ja eteen lj:n ohjaus iskarikin vaihtuu samalla lj:n iskariksi ja jouset on audin. Eteen nyt alkuusa 14mm langalla ja taakse 11mm langalla.
Kierre alustaa rupean tekemään kun korista on mädät pois eli kesällä joskus jossei sit tule hetken mielijohde et nyt ne menee sinne alle :)
Alkuusa nyt vaihdan ne iskarit alle et saa alustan pikkasen elämään paremmin kun vakio iskarit on niin lyhyet.
Sit tuossa viimeviikolla käytii hakees velipojan kanssa fediman siroccot renkaiksi.

rotatio 13.04.2014 18:55

Kato vanha automme... tuolla voitimme retron orkkisluokan 2011 :D

jakaraik 14.04.2014 06:30

Jos ny yhtään muistan oikein niin auton vuosimalli ei kai suoraan määrää meneekö vakio koneen turbotus VTT:n papereilla vai pelkillä dynopapereilla. Jos rek.ottees mainitaan että auto vähäpäästöinen niin silloin vaaditaan VTT:n mittaukset. Maksaa jonkun verran oli tulos sitten mikä vaan. Mut aina voi vähäpäästöisestä alunperin turbolla varustetusta autosta vaihtaa koko moottorin turbottomaan vähäpäästöseen jos vaan pysyy teho ja kokorajojen sisällä:cool: Mitään muutoksia moottorille ei sais tehdä...

susuki 01.05.2014 21:35

gummeja
 
eli pikkasen aikaa sitten ostin 31/10,5 R15 fediman siroccot ja niille koittanut ettiä vanteita, no tuossa vappuna velipoika sano et koitetaas noita sun kumeja noille mun vanteille eli 10x15 et:-44 no siitähän seuras oikeet german look gummit :)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...83649131_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...29691203_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...08942917_n.jpg


Sivu luotu: 11:47 (GMT +2).