![]() |
Toyotan palakoneen venttiilien säätö
Joku venttiili pikkusen naputtaa Joitsukassa... liekö koskaan säädetty, tarkistus ja säätö joka 40000 km sanoo huoltokirja. Tuppaa unohtumaan noissa.
Miten on? Onnistuuko ilman Toyotan erikoistyökalua 09248-64011 vai ei? Onko joku tehnyt jonkun oman viritelmän tai ostanut jostain oman työkalun? Vienkö suosiolla pajalle? Kait noi samalla systeemillä kaikissa palasäätöisissä Toitsun koneissa menee? |
kyllä se sen työkälun tarvii että saa väännettyä sen ok ,ja sit vielä pitäisi olla niitä palojakin mitä vaihtaa.
kannattaa suosiolla viedä korjaamoon mistä löytyy työkalu ja palasatsit. |
En tiedä miltä toyon palasäätö systeemi näyttää mutta volvon vinokoneissa ainakin onnistuu helposti. Mittaa välykset, mittaa palat ja laskee minkä kokoiset palat tavitset. Ilman erikoistyökalua volvossa joutuu irrottamaan nokka-akselin.
LandCruiser HJ61 |
Peugeot-Citroen PSA-koneissa ainakin pärjää ilman erikoistyökaluja palasäädön kanssa. On kai siihenkin keksitty joku erikoistyökalu, että vois näyttää TI-miehille liian vaikeelta toi homma. Kokeile edes ;)
Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
Jos kuitenki tekis ite niiku aina ennenki autorempat ja varsinki huollot. Toyotalla työ 270€+osat päälle. Ja ne ei kai vanhalla venakopantiivisteellä laita koppaa takas = kaikki maksaa hunajaa. |
Erikoistyökakun saa tehtyä pienestä rengasraudasta.
Hio päätä ohuemmaksi ja taivuta jyrkemmäksi. pieni sorkkarauta käy myös. Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
-MaTTi töistä Note! This message was posted anonymously! |
Sivu luotu: 19:23 (GMT +2). |