Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajeron kickdown vaijerin vaihto (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=120601)

jakke350 07.02.2014 15:04

Pajeron kickdown vaijerin vaihto
 
Voisko joku kertoa miten vaijerin sais vaihdettua? 88 pajero 2,5 diesel automaatti

Tomppaa_ 07.02.2014 18:45

Vaihteiston öljypohja pois ja sieltä saa sitten vaijjerin pään irti ja loppu onkin simppeliä. Jos sulla on aski paikallaan niin voit joutua tiputtamaan sitä alaspäin jotta mahdut operoimaan. Ei ole sinänsä mitenkään kovin erikoinen homma, mutta ahdasta voi tulla. Itsellä oli vaihteisto irti kun vaijerin vaihdoin. Vanhan kuoren säilytin ja uuden vaijerin hain fillarikaupasta.

Tomppaa_ 07.02.2014 18:46

Jos siis puhutaan Gen1/2 korisesta mitsusta..

jakke350 07.02.2014 23:46

Ok. Pittääpä alkaa katteleen.

jakke350 12.02.2014 18:32

Vaijeri olis irti. Jos joltain uus löytyy niin voi tarjota?

jakke350 12.02.2014 22:03

Tai jos joku tietää mistä kannattais kysässä niin voi ilmottaa. Delta autolla tahtovat 140€ ja minusta melko kallis ja varaosa myymälöistä ainakaan torniosta ei saa. Vaijeri oli aivan ruostunu kiini. Sain sen kyllä liikkumaan mutta kannattaako tuota ennään paikoilleen laittaa jos se jumii uudestaan? Oli sen verran työläs irroittaa ettei kyllä samaa remonttia tee mieli tehdä.

Tomppaa_ 13.02.2014 21:31

Leikkaa jonkun muovipussin pohjaan pieni reikä ja teippaa se vaijerin päähän (ulkokuoreen) kiinni ja kaada sinne jotain notkeaa öljyä atf tms, ja anna olla niin kauan että valuu toisesta päästä pihalle. Itsellä oli vain vaijeri rispaantunu rikki niin vaihdoin pelkän sielun siihen kuoreen. Se pää mikä tulee kaasuvivustoon oli helppo laittaa vaijeriin kun porasi siihen reijän ja juotti vaijerin kiinni. Kun kasaat sen niin älä säädä uutta vaijeria liian tiukalle. Aski rupee luistamaan.


Sivu luotu: 02:48 (GMT +2).