Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Terranoon hönkyä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=120599)

Kartsa 07.02.2014 15:00

Terranoon hönkyä?
 
Morjens.

Mites onko kukaan saanu tollaseen Nissanin Terranoon lisää syöttöjä.

Kyseessä on TD27TI kone ja tolla ns.sähkösellä pumpulla ja kaasupolkimella.

Pitäs tohon trilerin vetoon saaha vähän lisää voimia, vai pittääkö ruveta turbon päivitys hommiin.

Kartsa

jyrden 07.02.2014 15:17

Tehoboxi kait ainoo vaihtoehto, ellei ahtimen vaihdolla sit hae lisätehoo. Vaikka ei tuota ahtimen vaihdolla paljoo saa lisää, kun ruokahan siellä loppuu sitten taas.

ärjii 07.02.2014 20:07

Onhan sitten tee se itse miehen vaihtoehto tuo Evry-mod, josta löytyy AutoWikistä lisätietoa.
Työkaverilla on Ford Maverick, joka tietääkseni suht sama auto. Niin hän on tuon potikka homman väsännyt juurikin sen takia kun traileria vetää, lisäpotkua siihen tuntui tulevan aika kivasti vakioon nähden.

Arska 07.02.2014 21:09

Pumpun vaihtamalla taitaa saada helpoiten soppaa lisää.

PunisherFIN 09.02.2014 04:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1101247)
Pumpun vaihtamalla taitaa saada helpoiten soppaa lisää.

kyllä vähän silleen, et ecun ohjelmoinniksi menee, mitä se pumpun vaihto hyödyttää kun ecu pudottaa syöttöä sitä mukaa kun sitä soppaa tulee liikaa :D

softalla saat siitä pari sataa kaakkia ulos, ZD30DDTi on sama kone kun kolome litrasessa patussa ja patrollissahan on natiivina jo 170hp, eli pienellä kiristyksellä tuo 2,7l (TD27ETi) potkasee samat tehot pihalle, ahdin on sama kun patrolleissa ja muissakin jopa vanhemmissa nissaneissa, eli pitäs piisata paineen vakiollakin, kuhan ohjauksen puolelta vaan komentoa saa. näkkyy wikin mukaan olevan 130hp tuossa konneessa, eli terranoon loivennettu hiukan softaa, joten siellon tasan reservissä tehoa kun se vaan otetaan pellolle. ihellä ois kanssa sama humppa eessä kolome litraselle, kuhan ny eka suan voimansiirron pysymään kasassa :D

Rölli 09.02.2014 08:32

Nyt en ihantarkasti enää muista koko tarinaa kun tästä on kuitenkin jo muutamia vuosia aikaa...

Kuitenkin mulla oli tuollainen terraano ja vielä automaatilla. Siinä oli jotain tunnistamatonta tuskaa käynnistymisessä ja tyhjäkäynnissä. Sitä silloin oikein liikkeessäkin selviteltiin huonolla menestyksellä tosin.
Asentajan kanssa silloin juttelin ja puhe sivusi myös tuota virittämistä. Oli sitä mieltä ettei boksia oikein voi huijata tai vaihtaa kun tuo pumppu on yhteydessä myös automaatin aivolaatikkoon. Ja pumpun kanssakin oli odotettavissa jotain ongelmia.
Kyseinen asentaja muuten tietää kyllä dieseleiden tehon repimisestä hyvinkin että saattaa tuossakin joku totuus pohjalla olla.
Pumppua tarjosin silloin mynädieseliin huoltoon kun vian arveltiin olevan siinä ja herra puhelimessa kohteliaasti kieltäytyi edes koskemasta moiseen keksintöön :)


En sen enempää asiaa silloin selvitellyt kun tuo autokaan ei koskaan tullut sellaiseen kuntoon että olisi ollut mielekästä alkaa sitä kutitella. Ja varmaan nuo softatkin ovat muutamassa vuodessa taas kehittyneet ja monipuolistuneet.

Arska 09.02.2014 09:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1101719)
kyllä vähän silleen, et ecun ohjelmoinniksi menee, mitä se pumpun vaihto hyödyttää kun ecu pudottaa syöttöä sitä mukaa kun sitä soppaa tulee liikaa :D

Ei kai se ecu voi pudottaa syöttöä, jos sen jättää tallin pöydälle pumpun vaihdon yhteydessä?

PunisherFIN 09.02.2014 14:38

millees siinä sitten toimii kaikki toiminnot ku väylässä joka helevetin asia? ainahan tuon voinee ohittaa, mut ite lähtisin kyllä viemään ammattimaiselle pajalle jotka tekee softavirityksiä autoon kuten tuo paikallinen esmes tekee, erikoistuneet viellä tdi koneiden kiristämiseen. viitisen sataa maksaa kustomoitu "lastu/softa" ja auto on softattu rullien päällä kohilleen. terranon 3l tapaukses vaatii MAF:in vaihdon patrollin malliin ja muuten hoituu koodauksella. nää on sen verta uusia vehkeitä, että mekaniikan keinoin ei pitkälle pääse, tuossa esim jos ei pala jarruvalot (polttimot rikki) ei anna suorittaa täyskaasukiihdytyksiä, kun kuvittelee, että autossa on jarruvika päällänsä ja muutakin kivaa, samoten manuaaliki tunnistaa että vaihde on pykälässä, et voi polkea kun hullun munaa paikallaan, kone ei vaan ota kierroksia rajaansa enempää, eli kyllä tuo ecu tuninki on tullut myös maastureihin pakolliseksi jos tehoja halajaa :) korjatkaa joku joka on nissanilla töissä, mutta pirun pahasti nuo R20 terranot vaikuttaa ainakin uudemmasta päästä siltä, jotta ecun kanssa on naimisissa ihan kaikki :(

PunisherFIN 09.02.2014 14:42

ainiin, ja dieselitkin kuuluvat tietyn vuosimallin jälkeen sitten siihen prkl vähäpäästösyys pykälään, eli niitä EI SAA (laillisesti) virittää esim vaihtamalla joku aftermarket cooleri (isompi) ellei se ole speksattu ko autoon, tai vuosileimalla voi tulla vittumainen ylläri kun siulla laittomia sätöksiä autossa. Matti osaa varmasti selittää tän paremmin kun mie, ite oon sitä koulua, että jos viritys ei näy, niin siitä et voi jäädä kiinnikään, mutta teoriassahan pitäisi elää lainsäädännön mukaan :D

Kartsa 09.02.2014 18:37

Kiitos vastauksista.

Joo unohtu mainita jotta terrano on vm. 1998.

Liekko sit tollasella mitään merkitystä, onko kukaan kokeillu?
http://www.teholastu.com/product_details.php?p=917

Vai liekkö viisainta käyvä ihan ecu ammattilaisella.

PunisherFIN 09.02.2014 18:43

huijaa antureiden ja ecun välistä informaation kulkua, voi toimia, tai sitten ei, omaani en laittas :) kah kun nuo on vähän sellasia, jotta jos se lisää esmes ahtoa "hillittömästi" yläkierroksilla niin voi käydä ohranen sitten koneen kanssa. todennäkösesti antaa vaan lisää kakkua, eli woimasawua tulee taatusti enemmän, mutta mitä sitten käy polttiksen kulutukselle on eri juttu :D pitää muistaa, että terrano on ns pikkumaasturi ja hyvinkin siro polttoaineen kulutuksensa kanssa jopa työkäytössä, kautta linjan 3-5l vähemmän sataselle kun esmes hiluxi ja sitä jerkkua on ainakin 3l pannussa ihan riittävästi normaali ajeluun. tosin ainahan sitä sais enempi olla :D sen takia tää ihteensäkin kiinnostaa ;) mitä tuo 2,7l muuten syö sekalaisessa?

Kartsa 09.02.2014 18:58

Kulutus nyt talvella sekalaisessa ajossa siinä 10-11 väliin.

Ei haittais vaikka kulutus nousis.
Muuten liikkuu ja kiikkuu ihan hyvin, mut alavääntöä ois kiva saaha lisää :)

Oishan noita parempiakin vaihtoehtoja trailerin vetoon ollu, mut nyt männään tälläsella.
Pitää sit kun lopettaa köyhtymästä, niin miettiä parempaa juhtaa.


Sivu luotu: 17:11 (GMT +2).