Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Nelivetovaikeus hiluxissa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=120322)

TARO59 30.01.2014 22:27

Nelivetovaikeus hiluxissa
 
Ohjekirjan mukaan nelivedon voi kytkeä vauhdissa päälle (napalukot on kiinni ja nopesta kyse). Onko jotain erikoista vai pitääkö mennä noin vaan vipua vetäämällä päälle vauhdista riippumatta ja miten pois päältä kun meillä ei millään meinaa saada poiskytketty päälle menee vähän helpommin. Missä vika?

Viipo 30.01.2014 22:48

Ensin vähä vedätät ja sitten nostat jalan kaasulta. Samalla sitten vetäset tai tuuppaat keppiä nopealla liikkeellä.

H&K 30.01.2014 23:02

Juurikin noin kun Viipo kirjotti. Ja jos haluat etsiä syytä miks vipu on jäykkä niin kannattaa aloittaa ottamalla metrimitta käteen ja mittaamalla joka renkaan kohdalta maanpinnan ja navan keskipisteen välinen mitta.

bluevan 30.01.2014 23:03

Kunhan tien pinta on liukas eikä sula asfaltti tms niin lähtee nätisti sormella tökkäämällä.
Pitävällä alustalla saa kaasulla kikkailla välillä enempikin jos välttämättä haluaa nelikon pois,paukahtaa ilkeesti.

2,4TD 31.01.2014 17:30

Josko nätisti ajelee esim 60km/h niin saa vauhdissa ihan hyvin ilman kytkin / kaasukikkailuja nopeen nelikon vauhdista heitettyä päälle, samoin saa pois vaikka siinä 80km/h kun kaasulta helppaa samalla kun painaa kepistä nopeen takapotkun.

Kettu_ 31.01.2014 20:57

jos kyseessä on ln65 niin saa olla tarkka ku tuota nelikkoa työntää takavedolle, itsellä muutaman kerran meinannut mennä hitalle puolelle.

Messätissari 31.01.2014 21:09

Napakympissä on kinnannut vajaavedolle päin siirtäminen joskus ylläri ylläri renkaat linkussa hallin lattialla käännellessä, kun ei ole muistanut siirtää ajoissa. Siinähän se ei vaihdu kirveelläkään. Ajossa siirtyy kikkailematta. Liikennevaloista joutuu yleensä nelivedolla lähtemään noiden kusiluistimien kanssa ja takavedolle pudotetaan sitten, kun alkaa perä pysyä alla.

Jappi 01.02.2014 03:04

Pitää olla etu/takapäällä tasainen nopeus, pienikin veto/jarrutus jumii sen tehokkaasti.

hiluvitkutin 01.02.2014 14:51

Katsastusmies hyppyytti mun hiluxin pois jarrutesteriltä. Sitte se sieltä huuteli että miks ei jakolaatikon keppi liiku vaikka kuinka vääntää.
Sillälailla....

janneko 01.02.2014 18:18

Ainahan sitä tahtoo välityseroa olla etu- ja takapään välillä sen verran, että nelivedon kytkimelle tulee momenttia. Nelivedon kun laittaa päälle ja ajaa esim. 20m eteenpäin, niin tiukassa on. Saman 20m kun ajaa taaksepäin, niin on taas löysällä. Tiukkaa mutkaa ajamalla kiristyy ja löystyy nopeammin. Ei se sen kummempata.

Kettu_ 01.02.2014 19:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1099028)
Katsastusmies hyppyytti mun hiluxin pois jarrutesteriltä. Sitte se sieltä huuteli että miks ei jakolaatikon keppi liiku vaikka kuinka vääntää.
Sillälailla....


samat kävi itselle king cabillä, ei saanut katsuri nelikkoa poijes, joutu itse ajamaan hallissa ja ottamaan poijes kunnes pääs testerille ja sai dynotettua

lavanelikko 01.02.2014 23:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ (Viesti 1099125)
samat kävi itselle king cabillä, ei saanut katsuri nelikkoa poijes, joutu itse ajamaan hallissa ja ottamaan poijes kunnes pääs testerille ja sai dynotettua

Multa ainakin katsurin on melkein ensteks kysynyt onko nelikko päällä:rolleyes:

Nikuzai 02.02.2014 10:23

Jos vieraaseen paikkaan vien nelikkoa leimalle niin ajan sen kyllä ite testeristä ja halliin :o


Sivu luotu: 10:38 (GMT +2).