![]() |
Ristinivel vai CV
Auttakaa viisaammat. Grand Cheroke vm-97 myydään kahta eri etuvetoakselia. Kumpi on kestävämpi? Alkuperäinen on ristinivelellä toinen on CV-akseli.
|
Lainaus:
Jos ajat metsässä ja rengaskoko on 31" tai enemmän, niin vahvasti harkitsisin ristikollista vetaria. Nuo alkuperäisetkin CV:t on kohtuu heikot (vetari on juuri ennen CV- niveltä n.6mm ohuempi kuin muu osa vetarista), ja tahtoo napsahtaa rikki. Tarvikevetarit CV- mallisena sitten yleensä vielä orkkiksiakin huonompia laadultaan :D Ristikollinen vetari on tasapaksu vetarin päästä päähän, ohuin kohta spoorien kohdalla kuten pitääkin. |
Kiitos vastauksesta. Pysyttelen ristikoissa.
|
..tietysti jos rahkeet riittää RCV:n vetareihin, niin sitten ehdottomasti CV:t ;)
|
Lainaus:
|
Lainataan hieman topikkia, kun otsikkokin sopii suoraan: mikäs tehonkesto Jeepin tms. CV nivel kardaaneilla on? Jokusen niitä olen vaihtanut rikkinäisen suojakumin takia, mutta meneekö ne muuten silpuksi. Värinättömyyden takia tekisi mieli laittaa sellaiset kardaaneihin.
|
Ei kait se kauheasti ristikkoa heikompi ole, mutta monet valittavat että korotuksen yhteydessä niistä loppuu liikevara -> kuluu äkkiä loppuun tai hajoaa.
Edit: mutta eihän ristikollinenkaan oikeastaan värise, kunhan on kardaanikulmat kohdallaan. Tarvittaessa tuplaristikollinen niin saa pinionin käännettyä ylemmäs. |
Sivu luotu: 11:42 (GMT +2). |