Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jäykkä vaihelaatikko (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119649)

vellihousu 13.01.2014 13:58

Jäykkä vaihelaatikko
 
Vitaran vaihteen vaihto näillä pakkasilla yhtä tuskaa, lämmettyään toimii kuitenkin hyvin.
Laatikkoon laitettu ylihintaiset redlinet---> ei vaikutusta, eli jäykkyys ilmeisesti vaihteensiirron puolella. Onkohan siellä tehtävissä jotain poppakonsteja Esim:crc:llä?

Mutis 13.01.2014 20:40

Eikö ne siirtäjät ole voideltu sillä samalla redlinellä. Vähän nahkealta tuntui tuo oman vitaran keppikin kun kävin sen käynnistelemässä, muttei mitenkään erikoisen paljon. Notkeammin se toimi kuin perus etuvetoisen. Pakkasta vähän yli -20C.

solihull 14.01.2014 08:54

varmaan monen tietämä vanha peruskikkahan on lämmittää laatikkoa ennen ajoon lähtöä laittamalla jakis vapaalle ja vaikka nelonen silmään. Muutamassa minuutissa on loota jo kepeä vaihdeltava. Tämä keinohan sopii vain oikeisiin maastoautoihin ;-)

TT

vellihousu 14.01.2014 14:41

Totahan vois kokeilla, vaikkei oikea maasturi olekaan.
Voisko tosta kuvasta kukaan ymmärtää mikä siellä jumittaa http://www.suzuki-forums.com/attachm...hift-stick.jpg
Kun illalla jättää vaihteen vapaalle niin aamulla keppi ei liiku edes sivuttain kun väkisin.

Mikko_L 14.01.2014 15:23

Kyllä tuo kuulostaa ainostaan öljyen jäykkyydestä johtuvalta... Jos sulla on viellä sitä samaa öljyä kannussa kuin mitä vaihteistossa niin jätäppä yöks autoon ja heiluttele sitä kannua aamulla kun vaihteet jäykät niin olen 99% varma että toteat itsekkin no jotta helvetti :D

RIPAX 14.01.2014 19:54

Äläs ny..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu (Viesti 1091880)
Totahan vois kokeilla, vaikkei oikea maasturi olekaan.
Voisko tosta kuvasta kukaan ymmärtää mikä siellä jumittaa http://www.suzuki-forums.com/attachm...hift-stick.jpg
Kun illalla jättää vaihteen vapaalle niin aamulla keppi ei liiku edes sivuttain kun väkisin.

Ei tos mun nähdäkseni oo mitään semmmosta mikä niin vahvasti vois jumittaa ja sit lämpösenä herkistyä,noi muovi holkit kuluessaan aiheuttaa myös klappia keppiin ja jos sitä ei oo pahasti ni haiskahtaa öljyn jäykkyydeltä. Tojon askit useasti on pirun jäykkiä myös kun pakkanen menee alle-20 ja yli kolmessa kympissä kannattaa aski jättää vapaalle sammuttaessa kun sieluun sattuu jos joutuu väkisin kampeemaan pakkia. Itekki aatellu kokeilla noita niin ylistettyjä Redlinen aineita mut tää nyt ei näytä hyvältä,pitääki myyntimiehiltä kysyä et onkos pakkas ominaisuuksista mitään testejä.:D

AlluK 14.01.2014 20:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu (Viesti 1091880)
Totahan vois kokeilla, vaikkei oikea maasturi olekaan.
Voisko tosta kuvasta kukaan ymmärtää mikä siellä jumittaa http://www.suzuki-forums.com/attachm...hift-stick.jpg
Kun illalla jättää vaihteen vapaalle niin aamulla keppi ei liiku edes sivuttain kun väkisin.

Mahtaakohan vika olla laatikossa asti, eikös tuossa ole kepin saranakohdassa joku muovimuna tai vastaava, jos sitä on kunnolla voideltu kärrynpyörä rasvalla niin varmasti on jäykkä.

RIPAX 14.01.2014 23:30

Ei maar.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 1092019)
Mahtaakohan vika olla laatikossa asti, eikös tuossa ole kepin saranakohdassa joku muovimuna tai vastaava, jos sitä on kunnolla voideltu kärrynpyörä rasvalla niin varmasti on jäykkä.

Useasti on niinkin et jossain elämänsä vaiheessa on sen verran huohottaneet et se muovi rinkula on suht puhdas rasvasta,eikä muutenkaan niin kovasti ahista,ongelma on se et se öljystä johtuva jäykkyys tulee kytkentä holkkeihin ja synkronointi nippeleihin ja eli ikään kuin väärään päähän. ennen vanhaan ku käytettiin mineraali öljyjä oli ongelma pahempi.


Sivu luotu: 12:21 (GMT +2).