Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   iveco propleema (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118917)

_hornet_ 27.12.2013 13:53

iveco propleema
 
Elikkäs kyseessä 14c13 van 2,8 vm 2003 commorail moottorilla vaerustettu yksilö.. Vikana on kun löysää kaasun tai tekee moottorijarrutuksrn rupiaa suuttimen merkkivalovilkkumaan ja kone käy kolmella.. Kun painaa kytkimen pohjaan vikakatoaa... Onko jollakin kokemuksia tai hyviä arvauksia?

karisa 27.12.2013 14:32

Ensimmäiseksi katsoisin johdot, moottori heilahtaa molemmissa tapauksissa ja käynti palautuu normaaliksi kun moottori on kohdillaan takas.

kany 27.12.2013 14:44

Suuttimen johto
 
Jep, suuttimien johdot ruukaa olla liian tiukalla - varsinkin ykkössuuttimen. Liitin näyttää muka olevan paikoillaan, mutta metalli kontakti karkaa liittimen sisältä ja aiheuttaa vikavaloa ja pätkimistä.

bj45lava 27.12.2013 20:23

Joo liittimet vaihtoon, uudemmissa korjattu johtosarjaa hieman pidemmäksi/pehmeämmäksi tosta kohtaa, uudet orkkisliittimet törkykalliit, mut esim finjectorilta löytyy sopivasti...
Se on siis semmonen sarja, jossa runko, piikit ja ne tiivistekumit piikkien perään.

_hornet_ 28.12.2013 15:10

juup
 
Joo liittimet ob vaihettu vika vaan ei muuttunu miksikään.. Commoraili pummpulle näytti töpselisä vikaa ja sekin on nyt vaihettu mutta vika eivaan katoa.

salamanteri 28.12.2013 15:17

Katoppas se liitin joka on tankin päällä ja kaapelit jotka menee tankin sisään pumpulle.

RIPAX 28.12.2013 23:49

Samaa hommaa...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _hornet_ (Viesti 1083650)
Elikkäs kyseessä 14c13 van 2,8 vm 2003 commorail moottorilla vaerustettu yksilö.. Vikana on kun löysää kaasun tai tekee moottorijarrutuksrn rupiaa suuttimen merkkivalovilkkumaan ja kone käy kolmella.. Kun painaa kytkimen pohjaan vikakatoaa... Onko jollakin kokemuksia tai hyviä arvauksia?

Tossa korjailin kaverille samanmoista kotteroa ja siinä oli sama vika,käskin viemään Raskoneelle kun en pääse käsiksi Ivecon moottorin ohjaussoftaan,no Raskoneella korjasivat kovin ja korjasivat Turbonkin ja lopuksi sanoivat että eivät tiedä mikä autossa on vikana,neuvoivat ajelemaan niin pitkään kun voi ja kun vika pahenee ni yrittää sit uudestaan.

_hornet_ 29.12.2013 21:37

joo
 
juu eikösse pumppu ole tankin etupuolella? piti lähtä työkeikalle eioo kerinny tutkiin sitä tankki hommaa.. mutta nyt se teki illalla srmmosen että kun pistin sen käymään lähti kyllä hyvin ja sitte yhtääkkiä rupes käymään kolmella.. sammutin ja laitoin uudestaan tulille niin pelas ihan oikeen niinkauan kuin alamäki alko.. :-) monttusella tiellä pätkii kokoajan.. tympuää olla reissunpäällä kun ei tiiä millon se lakkaa kokonaan toimimasta..

tdi 29.12.2013 22:18

Saatko jotenki kuulosteltuu pyöriikö se siirtopumppu ? Enemmän toi kyllä suutin vialta kuulostaa tai juurikin niitten ohjaukseen/johdotus ym.. ? Naftan suodattimen varmaan heti alussa vaihdoitte ?

_hornet_ 30.12.2013 05:42

juup
 
suodatin vaihettu suuttimien ohivuoto mitattiin ja kolmonen korjattiin rupes lähteen vaan paremmin käyntiin... meleko v mäisiä nämä sähkö autot :-)

tdi 30.12.2013 12:57

Ootteko railipainetta seurannu sillonku vika on päällä vs normaali ? Mut siis vika alko silleen et pelkässä moottori jarrutuksessa teki? sillonhan sen ei edes pitäs saada polttoainetta tai ainaki hyvin vähä? Ja nytkö pätkii jo koko ajan ? Siel on nyt 1 ihan uus suutin ? Paljon niillä muilla suuttimilla on ajettu ? Savuttaako se, onko kylmä tai kuuma käynnistys ongelmia ym pitkiä starttauksia ? Kokeilee vähä heilutella niit johtoi ja nafta putkii/letkuja jos sielt sais jonku ilmavuodon tai johtosarja vian esii.

_hornet_ 30.12.2013 19:16

juup
 
autolla on ajettu 520 000 kaks suutinta on korjattu/testattu autiolla ja yks suutin on vaihettu kokonaan kaks vuotta sitten.. lähtee aina hyvinkäyntiin kaasupohjassa kun ajaa niin pelaa niin kauan kun tulee alamäki tai rajotin puuttu enemmälti vauhtiin.. johtoja oon kyllä heilutellu vikaa eioo vaan löytyny.. vikatilasta pääsee pois myös sillain että pykältää vain raskaampaa vaihetta silmään..railipaineita eioo mitattu vikatila päällä kun eise vika pysypäällä

_hornet_ 30.12.2013 19:19

hep
 
sille joka tämän vian ensimmäisenä keksii pois lupaan postittaa jotakin lämmikettä kylmiin talvi iltoihin :-)

Reetu 31.12.2013 06:01

Onkos pumpun vaihdon jälkeen antanut vikakoodia pumpulle?

Reetu 31.12.2013 06:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _hornet_ (Viesti 1083650)
Elikkäs kyseessä 14c13 van 2,8 vm 2003 commorail moottorilla vaerustettu yksilö.. Vikana on kun löysää kaasun tai tekee moottorijarrutuksrn rupiaa suuttimen merkkivalovilkkumaan ja kone käy kolmella.. Kun painaa kytkimen pohjaan vikakatoaa... Onko jollakin kokemuksia tai hyviä arvauksia?

Oikein ku ajatuksella tavasin, niin päätin et siu kiesistä on rikki se kaasupedaali... :D

Tai siis sen tunnistin.

Tuskin se kolmella alkaa käymään, limp-modeen menenee.
Tai siis kait noissakin joku vajaatehomoodi on, jos luulee olevansa rikki?

tdi 31.12.2013 11:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1085403)
Oikein ku ajatuksella tavasin, niin päätin et siu kiesistä on rikki se kaasupedaali... :D

Tai siis sen tunnistin.

Tuskin se kolmella alkaa käymään, limp-modeen menenee.
Tai siis kait noissakin joku vajaatehomoodi on, jos luulee olevansa rikki?

Joo tuon "käy 3 tunteen" saa monella tapaa esim just tohon vikatilaan, mut sen pitäs jäädä kokoajan päälle?.. Yks ois jos ajotus heittelee en tiedä miten tos onko siin nokan asento tunnistin vai kampuralla jossain trikkeri? mut jos noita antureita koittas kopistella ja johtoja nykii.
Railipaineen singaali jos heittelee se saattaa aiheuttaa just tuollasii "pumppu" koodeja. Kerrotko mitä koodeja se antaa ?

olenko minäkö 31.12.2013 21:20

vie viroon silver autoon ne korjaa sen mitä eivät raskoneella tai veholla korjattua

Reetu 02.01.2014 02:17

Mie ideoin tuon päätökseni sille, et kytkinpolitin nollaa sen pedaalin potikan aiheuttaman vikatilan.

Löysätes liike on nopeampi, mitä normi painelussa, niin kontaktihärökin tulnee helpommin.


Jos oon oikeassa, niin vika pahenee aikaa myöten... :D

_hornet_ 08.01.2014 20:27

juup
 
nyt vikatila jatkuvasti päällä :-( kaikki suuttimet ok. ilmavuodtojakaan eioo kun nykäseecommorailin paineanturasta johon irti vikatilassakäyntiääni ei muutu mutta ottaa kierroksia ja kun pistää johon takasi niin ei ota kierroksia. liekkö vika anturassa...

Reetu 08.01.2014 23:34

Kohtalaisen kehno mäihä, jos uudessakin pumpussa on painekikkare moro...

pee 09.01.2014 13:58

Tuntematta Ivecoa, onko railputkessa sekä paineensäädin että paineentunnistin ?

_hornet_ 09.01.2014 21:50

joo
 
tarkotin justiinsakin sitä anturia joka on siinä railiputkesa en niitä anturoita jotka on siinnä commorailpumpusa

pee 09.01.2014 22:12

... eiku - mietin, että oisko säädin ja mittaus erikseen, josko kaasua nostettaessa, kun syöttö katkaistaan, ois tarkoitus myös pudottaa painetta ettei kuormitettais suuttimia / paluulinjaa turhaan

josko se sitten se paineensäädin kiukkaa, mersun cdissa aika tavallisia nuo säädin / paineanturi hommelit ...

tdi 13.01.2014 07:51

Mitä jännitettä se railipaine anturi antaa silloin kun se töpseli on kiinni ja tökkäät johdon kuorista yleismittarin piikit läpi? Keskimmäisen pitäis olla poikkeuksetta se singaali ja töpseli irti voit kattoo kumpi on maa ym.

_hornet_ 14.01.2014 08:20

juup
 
mahtasko joku kenties tietää minkälaiset arvot sieltä anturista pitäis saaja?


Sivu luotu: 01:37 (GMT +2).