![]() |
Akselimuutos BJ 42:n vm 81
Ajatus olis saada lukot eteen ja taakse ja yks vaihtoehto on arbit tai toinen olis 61 akselit (olis tyrkyllä).
Auto tarvii pysyä leimakunnosssa,eli meneekö läpi 61 akseleilla ja paljonko leveämmä on 61 akselit kuin bj:n akselit? Jos päädyn 61 akseleihin millaiset vanteet siis et? Alustaksi tulee uusi ome:n alusta ja teen vimpan päälle. |
HJ-61:sen akselit alle.
Akselit on noin 6cm leveämmät, saa katsastettua vieläpä ilman prosentteja, kun tulee samalla levyjarrut.
Välitykset kannattaa vaihtaa BJ:stä. Samallahan tohon kannattais panna kierrejouset? Profiilissani kuvia osiossa BJ:n Kierteytys. |
Mitkä kierrejouset sinulla on? Minulla hdj80 vakio jouset/iskarit hyllyssä,mutta onkohan liian jäykät?
|
Mulla on jotkut teollisuus jouset, pituus yli ½m ja lanka Ø 16mm.
HDJ:n jousista en osaa sanoa, mutta ei kai ne uudet ole, kierteitä vähemmän ja kehä suurempi, kokeilemalla selviää. Mulla on myös tekniikka HJ:sta. |
Lainaus:
|
bj-42 vanteet HJ-61 akseleilla; Jotta auton leveys ei liikaa kasva, niin rengasvalikoima pienenee: esim. 33x12,5-15 menee liian leveäksi.
Jos jostain löydät kohtuu hintaan bj-75 lukkoakselit, niin ne menee paljon helpommin, kun ovat samanlevyiset, kuin bj-42 akselit. (lukkoromut samat kuin hj-60/61) Ja jos alat laittamaan hj-61:n etuakselia bj-42:een, niin perämurikka on pahasti jousipakan tiellä. -> levitä suosiolla etujousia hj:n leveyteen. Ja bj-42 perävälitys on 4.111 ja hj:n 3,7 siis aika paljon pitemmät maastokäyttöä silmällä pitäen, kannattaa vaihtaa nuo 4.111 jos vähänkään meinaa suurempaa rengasta ja maastoajoa |
Kiitos näistä tiedoista tähän asti. Rohkeasti keskustelua asian tiimoilta.En tod. ole ainut aikeissaan;)
Hyviä neuvoja otetaan ilolla vastaan. |
Lainaus:
|
Ja jos ei oo pakko saada just 15 tuuman valsseja niin 16 ja 17 tuumasilla saa sitä offsettia rukattua paremmin kohilleen...
|
Sivu luotu: 07:33 (GMT +2). |