Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   "Ninnin" Defe 90 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118440)

ninni 12.12.2013 23:24

"Ninnin" Defe 90
 
8 Liiteet
Tarinaa: Sukuvikaa...kaikkilla meidän suvussa pitää olla Rover, joten niin kai minullakin... Tämä kikkare on palvellut kohta 5 vuotta minulla, pääosin sillä on tutkittu Venäjän pohjois osia noin 16000km verran. Neitsytmatkan Defe suoritti vuonna 2007 tai 2008, tällöin se oli viellä suht vakio 300tdi moottorilla ja 2" korotuksella ja sedältä lainatuilla 36" tsl sx renkailla.
Evoluutio on sitten jatkunut, väri vaihtui mustaksi...lavapinnoitteella ja samoihin aikoihin 300tdi moottori haukkasi vettä jäämerenrannassa ja nilkutettiin koto Suomeen just ja just... Sihvosilta tuli "bolt on" TD5 moottori...juujuu...menee heittämällä... :) noh, nyt se toimii. Tässä vaiheessa renkaat vaihtui 39,5" Boggereihin ja korotusta hieman lisää.. Tällä setupilla tuli tehtyä muutama reissu pohjosen paratiisiin kunnes Sihvosilta löytyi Volvon akselit ja Defe oli taas työnalla. Muuta viikko myöhemmin Defe liikkui Volvon akselit alla...tosin aiwan helvetin hitaasti. Joten hommaa taas tarjolla...Soittoa Sihvolaisille ja Discon jakista hakemaan. Muutamaa tuntia myöhemmin kulkupuoli oli jo huomattavasti parempi ja taisin ekaa kertaa ajaa jopa kotiin asti sillä.
Tällä hetkellä Defe on muuttunut avoksi, Sihvosten vanhoilla Ladoga kaarilla, joihin lisäilin duunikaverin kanssa noin 9m lisää putkea. Samoin koko ovet vaihtui puolikkaisiin. Alusta puolella on koitettu ties ja mitä iskareita ja nykyiset erillissäiliö 10" iskulla olevat Terrafirmat on ollut tosi hyvä valinta...edessä viel lisäksi bump stopit. Alusta kokonaan panssaroitu koneen alta jakikseen asti. Edessä ja takana on Superwinch EP9.0 vinssit. Moottorina TD5, 178hv/433nm itse säädettynä.

Holst 13.12.2013 00:11

Mitäs sinne laitetaan seuraavaksi :-)

ninni 13.12.2013 21:35

Nooo...LS7? vai Repan renkaat :D

mäksä 13.12.2013 23:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ninni (Viesti 1078081)
Nooo...LS7? vai Repan renkaat :D

no vähintään LS :D :eek::eek::eek::eek:

Rytari 14.12.2013 00:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ninni (Viesti 1078081)
Nooo...LS7? vai Repan renkaat :D

pyh, mitää muinaista ls mottia ku se gallardon tuplafööni

mäksä 14.12.2013 00:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1078141)
pyh, mitää muinasita ls mottia ku se gallardon tuplafööni

mie suunttelin omaan rojektiin chevyn (eli general mistage :eek: :( ) 5.0,, 2x garret gt35,, cartter ,, nos,, jne jne ;)

ninni 14.12.2013 18:38

Nyt kun se toimii niin ehkä pidän vaan tuon TD5:n...oon nössö :D Tänään kävin puntarilla ja 1940kg tuli näyttöön. Onko sitten paljon vai vähän, en osaa sanoa?!

Jare 14.12.2013 18:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ninni (Viesti 1078385)
Nyt kun se toimii niin ehkä pidän vaan tuon TD5:n...oon nössö :D Tänään kävin puntarilla ja 1940kg tuli näyttöön. Onko sitten paljon vai vähän, en osaa sanoa?!

Paljon tai vähän.....en tiedä minäkään sanoa, mutta tulos kuulostaa kuitenkin realistiselta!! Meinaan monesti kuulee niin uskomattoman kevyitä maastureita, ettei pysty tajuamaan, tai sit oma vaaka aina liioittelee omista rakennelmista:D

Jari 14.12.2013 19:16

mites se tolleen avona venäjällä?

Repro 15.12.2013 03:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari (Viesti 1078401)
mites se tolleen avona venäjällä?

Samaa kuraa?

ninni 15.12.2013 21:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1078393)
Paljon tai vähän.....en tiedä minäkään sanoa, mutta tulos kuulostaa kuitenkin realistiselta!! Meinaan monesti kuulee niin uskomattoman kevyitä maastureita, ettei pysty tajuamaan, tai sit oma vaaka aina liioittelee omista rakennelmista:D

Painoista sen verran että, 1980kg suorat akselit ja 39.5" Boggerit, 1960kg Volvon akselit ja lappalaiset. Nyt tosiaan 1940kg, ilman kattoa, kaaret ja 39.5" Irokit.

pee 15.12.2013 21:55

ei volvolaiset oo niin paljon painavammat kuin luulis, ja HIENO on defe !

Jare 15.12.2013 22:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1078932)
ei volvolaiset oo niin paljon painavammat kuin luulis, ja HIENO on defe !

Muistin mukaan (joka ei ole ehkä paras puoleni), niin tuota volvo c303 etuakseli raidetankoineen ja rumpu jarruilla olis ollu 175kg. (HJ etunen muistaakseni 130kg)

HaKu 16.12.2013 11:29

paino
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ninni (Viesti 1078931)
Painoista sen verran että, 1980kg suorat akselit ja 39.5" Boggerit, 1960kg Volvon akselit ja lappalaiset. Nyt tosiaan 1940kg, ilman kattoa, kaaret ja 39.5" Irokit.

tuohon lisää köysiä,liinoja,eväitä yms romua ja ekan suon jälkeen +100 kg maata.

mutta ihan hyvä paino ja varmaan jos lähtöviivalla autot punnittaisiin ,niin kuinka monta alle 2000kg mahtaisi olla kuskeineen ,varusteineen?
Eikä joku 100kg ole kovinkaan ratkaisevaa ,vaan miten sitä kiesiä viedään eteenpäin.
Ja pitkä kisa kyseessä,niin aika moni muu asia vaikuttaa.

Mutta upeen näköinen auto!

veijon-esso 16.12.2013 13:03

Paino ja varusteet...!
 
Viikonlopun ajojen perusteellä tämän auton painosta puuttuu ainakin normaali työkalut, tarvikkeet ja Lifti! :D :D :D

Sika hienosti se etenee kyllä maastossa ja on todella mukavaa työn jälkeä katsella. Varmasti on aikaa palanut tallilla.

Niin ja lisäks jätkät huitelee menemään tolla avona kadulla pakkasella! :D

hoojii 29.12.2014 21:03

Hieno Pätkä Defe
 
mitäs tälle kuuluu? oliko perien välityksiä muutettu ennen porttaaleja isoilla renkailla? ilmeisesti portot saa muutoskatsastettua Defenderiin?


Sivu luotu: 10:58 (GMT +2).