![]() |
Terrano 2:n perä
Onko tuo Terranon ominaisuus vai onko jotain vialla kun neliveto päällä peruuttaessa kääntää, alkaa toinen (sisempi käännössä) jumpsuttaa eikä pyöri sillain sulavasti? Auto on ollut mulla reilut 3 vuotta, ja mielestäni aina ollut samanlainen jumpsuttaja. Ikään kuin joku vastustaisi siellä...
|
Kun ei oo keskitasauspyörästöä niin kuuluu asiaan.
Sillähän ei saisi ajaa kovalla alustalla nelivedolla... |
Ei tuon nopeuksia eikä nelivedon käyttöä ole missään rajoitettu, toisin kuin pätkä-fronterassa mikä mulla ennen oli.
|
Lainaus:
Ittelläkin ollut ko. kampe niin hajulla kyllä mistä puhutaan. Taisi se olla kielletty ohjekirjassakin jos en väärin muista.... |
Ei ole ohjekirjassa kielletty, -01 malli. Enkä käytä nelivetoa yleensäkään kuin lumella ja jäällä. Joskus liejussa. Mutta ei se viime keväänä noin jumputtanut, pikkuisen kyllä.
|
Lienee kitkalukko tuossakin perässä? Vaihtele öljyt sinne. Mieluiten orggikset. Tosin luulisi takavedollakin tekevän samaa jos tuosta on kiinni.
|
Joo on kitkalukko, nyt on pari vuotta vanhat öljyt sisässä, oikein DS-öljyt.
|
Kyllä itellä ainakin Terttu kakkosen manuaalissa kielletään käyttämästä nelivetoa pitävällä alustalla. Väärät tai vanhat öljyt tekevät juurikin tuota "tarttumista" kun ei pääse levyt liikkumaan perässä vaikka olisi tarkoitus.
|
hassu veto nissanilta, ihellä tuo 3.0TDi TERRANO, ei siis terrano2, akselistot on kyllä tasan samat kun 2,7 terrano2 ja manuaalin mukaan nopeudella ja tien pinnalla ei ole merkitystä ajeletko nelikolla vai et. "ei suositellä käytettävän asfaltilla" tjsp on se maininta kylläkin. ihteä hämää hiukan, että luottaako nissan tekeleisiinsä niin vahvasti, jotta voit rykästä motarilla nelikon päälle jos alkaa siltä tuntumaan ja ei viellä rikkoontusikaan mitään :D
ainiin ja ei jumputa tai pumputa peruuttaessa, eteenpäin pyrkii pökittämään jos hiekalla koittaa käännellä, asfaltilla en nelikkoa ole käyttänä :) ihe vaihtasin ne öljyt ensitilassa, nuo on ilmeisesti arkoja öljyn laadusta? |
Mulla luki vain että saattaa kuluttaa enemmän polttoainetta ja kuluttaa renkaita jos ajaa nelikolla jatkuvasti. Täytyy vaihtaa perän öljyt vaikka 2-vedolla ei jumpsutakaan pakilla kääntäessä. Vaikuttaakos etuperän öljyt tuohon, ne vaihdoin keväällä, jotai Nesteen öljyä, GL-5:ttä muistaakseni laitoin. luokituksen katsoin manuaalista?
|
niin tuo miun arkuuskyssäri terranon perien öljyn suhteen oli tosiaan kysymys, joku kuka tuntee nissanit paremmin jos vastailisi, olisin tiedosta kiitollinen :)
saan kyllä sen öljyn merkin ja "mallin" tietoon kun kahon hanskalokeron kuitista mitä tuossa on sisässä, vaivaa ei tosiaan oo minkäänlaista ja öljyt on vaihettu keväällä.. |
Elikkäs jos on kitkalukollinen perä niin sille LSD luokiteltua öljyä. (Limited Slip Differintial).
Yleensähän näissä on aina kitkalukko takana. Etuperään sitten normaali GL-5. Voi laittaa sitä LSD öljyyäkin muttei siitä ole mitään hyötyä. Kalliimpaakin se on kuin tavan ölppä. |
Mittään en tietenkään tiiä mutta joku tiesi joskus kertoa että kannattaa lurutella sitä Nissanin omaa öljyä sinne kitkaperään. Vissiin vähän sama juttu ko automaattilaatikkojen öljyissä että "vastaavat" öljyt ei aina olekaan ihan vastaavia alkuperäisten kanssa... Jokku merkit on hyvinki ranttuja laatikkoöljyistään. Ei se nyt niin paljoa maksa siellä marmoritiskilläkään.
|
Lainaus:
|
Isän Terrano 2 2.7tdi '00 kesti myös ajella nelikko päällä isän mielestä. Nyt molempien etuvetareiden, etunapalukkojen ja takakardaanin vaihdon jälkeen aattelin kysyä mielipidettä uudelleen. Kyllä sekin "jumpsutteli" nelikko päällä käännellessä, tuskin enää käännellään väkisin. :) oppirahat on varmaan maksettu. T: miksi suotta laitoit takavedolle...
jännityksellä odotan että mitä muuta se hajotti, oli aika väkivaltaisen tuntoista. Minun mielestä kannattaa tuon kanssa luottaa perstuntumaan enemmän kuin ohjekirjaan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Eikä taida olla ne etupään osat ihan ilmaisia vai löysittekö tarvikkeena? |
Lainaus:
Eikä halpaa ole ollut sittenkään... |
Sivu luotu: 03:30 (GMT +2). |