Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Huoltoauton varusteet (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117920)

Roller 28.11.2013 07:17

Huoltoauton varusteet

Mitä olette saaneet katsatuksessa merkittyä huoltoauto varusteiksi ? Työkalulaatikon laitan, mutta viilapenkille ei ole käyttöä. Olisi hyvä jos ei tarvitsisi laittaa ylimääräistä romua roikkumaan autoon.

koovee 28.11.2013 08:29

mulla ainakin riitti työkalulaatikko ja työkaluja

TsKo 28.11.2013 08:34

No mulla on hj61 toyota huoltoauto ja sinne on laitettu kuljettajan penkin taakse muovinen halpahallimallinen työkalulaatikko porakärkiruuveilla lattiaan. Toissapäivänä viimeksi leimattu ja ei kukaan kommentoinu siitän mitään.

tekniikkamies 28.11.2013 10:47

Mulla tulee mieleen, että sellaiset varusteet on hyviä mitä oikeasti kaipaa. Itsellä on tarvetta useasti vaikkapa invertterille ja kompressorille.

Krisse 28.11.2013 11:04

Työkalulaatikko ja vinssi on täällä katsastusvarusteina.

ipancruiser 28.11.2013 11:34

Moro
VINSSI?
Pohjoispohjanmaalla on aina riittänyt että on ruuvipenkki ja työkalulaatikko.
Ja monesti ovat olleet perhon sidonta kokoluokkaa.

ärjy 28.11.2013 12:14

Eikös siihen kannata laittaa vain ne mitkä on pakko olla? Jos laittaa 180osasen työkalusarjan ja sit jossain ratsiassa/katsastuksessa ne onkin unohtunut johonkin... sit keljuttaa.. eikös se pakki ja lasten ruuvipenkki kiinteästi riitä täyttämään huoltoauton kriteerit..

Krisse 28.11.2013 14:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ipancruiser (Viesti 1071839)
Moro
VINSSI?
Pohjoispohjanmaalla on aina riittänyt että on ruuvipenkki ja työkalulaatikko.
Ja monesti ovat olleet perhon sidonta kokoluokkaa.

Ei tässä olekaan kyse siitä mikä riittää, vaan siitä että autoon on laitettu järkevät varusteet ja ne on sitten täyttäneet myös huoltoautovaatimuksen.

Itse kun pruukaan olla enemmän jumissa kuin sitoa perhoja niin tää on ollu mulle ihan hyvä setti. Eipä silti, ruuvipenkkiäkin olisi reissuissa joskus tarvittu mutta sen ois sitten pitänyt olla aika paljon jämäkämpää tekoa ja asennusta kuin keskivertohuoltoautovarustuksessa..

Roller 28.11.2013 15:20

Mulle inssi väitti ettei vinssi ole huolto varuste, kun ei ole hinausauto. Vinssi kyllä löytyy autosta. Pitää yritää sillä, työkalulaatikolla ja työkaluilla jos kelpais.

sos 28.11.2013 15:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Roller (Viesti 1071912)
Mulle inssi väitti ettei vinssi ole huolto varuste, kun ei ole hinausauto. Vinssi kyllä löytyy autosta. Pitää yritää sillä, työkalulaatikolla ja työkaluilla jos kelpais.

Vinssiä voi perustella vaikka sillä, että saa kaivinkoneeseen vedettyä telat helpommin päälle

tekniikkamies 28.11.2013 15:28

Oisko huolto-autoksi rekisteröimisestä jotain hyötyä jos on N1G pickup kovalla katteella, joka täyttää ne mitat mitä kuuluu ja autossa on tarkoitus olla mukana monenlaiseen huoltamiseen liittyviä varusteita?

Pitäskö porukalla kerrata mitä olikaan huoltoauton erot, hyödyt ja haitat verrattuna N1G pakettiautoon?

Yleensä jos jonkinlaiset firmat kuskailee pakuilla ja kevytkuorma-autoilla vaikka minkälaista huoltovarustusta.

sos 28.11.2013 15:31

Ei ole hyötyä muuttaa pakua huolto autoks, mun käsittääkseni

-MaTTi- 28.11.2013 17:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1071917)
Ei ole hyötyä muuttaa pakua huolto autoks, mun käsittääkseni

Paitsi toi kova kate, hytin korkuista kovaa katetta kun ei saa olla autoverolain 23§:n mukaisessa pakussa, tilavuus- ja korkeusvaatimukset eivät täyty. Huoltoautona ei väliä mitoilla.

sos 28.11.2013 17:26

Ok olen ollu siinä uskossa, että sais olla jos "klipsuilla"kiinni, tai remmeillä

hutikka 28.11.2013 17:57

Käviskö paineilmakompressori varusteeks,sellanenhan löytyy monelta ja ois perusteltavissa huolto- ja remonttihommiinkin.Ja oon käsittäny että huoltoautolla ei saa (virallisesti) ajaa ns. omaa ajoa tai hurua,aina pitäis olla perusteena että on menossa/tulossa jostain remontista?Mutta paljon mahdollista että oon käsittäny väärinkin :D

Nikuzai 28.11.2013 18:04

Olikos vielä niin, että jos sen katteen saa lukkoon niin on henkilöauto ja verottaja kiittää SUURELLA laskulla :eek:

BJ-40/76 28.11.2013 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1071985)
Olikos vielä niin, että jos sen katteen saa lukkoon niin on henkilöauto ja verottaja kiittää SUURELLA laskulla :eek:

Jos kate on kiinteää ainetta, ja ei täytä umpipakettiauton mittoja, niin vero menee maksuun. Pressu ok, vaneri/lasikuitu ei, vaikka on kiinni vain kumikalalla!

Periaatteessa myös huoltoauto voidaan verottaa jälkeenpäin, jos työkalut on merkitty otteeseen, ja sitten ne unohtuu kotiin. (sitä en tiedä, riittääkö joku rekisteriotteeseen merkitty estämään k.o veron)

Itsellä hj-61:ssä oli kiinalainen 5 tai 6" ruuvipenkki takaluukun sisäpinnassa, siten että tuli "ulos" työskentelyasentoon kun luukun avasi; ja monta kertaa on käynyt mielessä laittaa myös henkilöauto hdj:n samanlainen, oli niin kätevä kaikessa pienessä rempassa....

sos 28.11.2013 21:10

kyllä jyväskylässä on yks pikappi paku jossa lavalla semmone lavakate härdelli missä on pohja seinät ja katto liinoilla vedetty kiinni orkkis lavalle ja leimalla oli erikseen kysyny, että kelpaako ja inssit oli yhdessä tulkinnu sen kuormaks, eli kelpas leimalle pakuna

-MaTTi- 28.11.2013 21:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hutikka (Viesti 1071979)
Käviskö paineilmakompressori varusteeks,sellanenhan löytyy monelta ja ois perusteltavissa huolto- ja remonttihommiinkin.Ja oon käsittäny että huoltoautolla ei saa (virallisesti) ajaa ns. omaa ajoa tai hurua,aina pitäis olla perusteena että on menossa/tulossa jostain remontista?Mutta paljon mahdollista että oon käsittäny väärinkin :D

Käy pikku kompurakin, ajoneuvojen ja koneiden huoltoon tarkoitettu laitehan se on.

Ja onhan se normi pakukin "yksinomaan tavaran kuljetukseen tarkoitettu", mutta saahan silläkin kirkkoreissut ajella.

Roller 29.11.2013 09:38

Tarvitseeko perustella vinssiä, jos kaverillakin on ja pysty asian todistamaan

sos 29.11.2013 09:45

kyll se vinssi saa siinä olla, muttei välttämättä inssi hyväksy sitä huoltoauto varusteeksi

Roller 29.11.2013 11:00

Tarkoitin juuri sitä että varusteeksi. Kaverilla on kanssa huoltoauto jossa vinssi merkattu varusteeksi. Jos mulla on kopio / kuva kaverin otteesta, voiko katsastus mies sanoa ettei käy varusteeksi

khonkonen 29.11.2013 11:11

Mulla on pajerossa työkalulaatikostot. Molemman takalokarin päälle rakennettu laatikko työkaluja varten ni se riittää kun on monikossa. Yksi varuste ei riitä.

helmapelti 29.11.2013 14:00

Minimi varustus tietenkin, työkalulaatikko ja viilapenkki. Muuta sitten oman tarpeen mukaan, ei niitä pidä pakollisiksi kirjata. Mulla on nyrkin kokoinen viilapenkki ja kyllä siinä on tullut porailtua ja rälläköityä monenlaista.
Ilmankin pärjäsi mutta nyt kun se on niin kyllä sille käyttöä löytyy.

tekniikkamies 29.11.2013 15:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1072075)
Käy pikku kompurakin, ajoneuvojen ja koneiden huoltoon tarkoitettu laitehan se on.

Ja onhan se normi pakukin "yksinomaan tavaran kuljetukseen tarkoitettu", mutta saahan silläkin kirkkoreissut ajella.

Maasturissahan ei mielellään koria muuttele, mutta pickupissa ei ole kovin vaikea täyttää kolmen kuution ja 1,3 metrin vaatimusta.

Tarpeeksi iso tavaratila lähinnä parantaa auton käytettävyyttä. Korkeuden haitallista vaikutusta voi vähentää muotoilemalla katteen etuosa ilman vastusta pienentäväksi ja se voi jatkua ohjaamon ylle. Samalla saa käyttökelpoista tilaa vaikka pitemmälle roinalle kuten tikkaille tms.

http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero.../pakettiauto_2

"umpinainen tavaratila → yhtenäisen tavaratilan tilavuus vähintään 3 m3 ja sisäkorkeus vähintään 1,30 metriä"

Sivu luotu: 02:13 (GMT +2).