Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   My Little Pony, 4x4 Cross Racing Mustang (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117733)

Mase 23.11.2013 18:51

My Little Pony, 4x4 Cross Racing Mustang
 
On noita keskeneräisiä projekteja niin paljon ettei tiedä mistä alottaisi, joten pakko hankki uusi!

Sisko ei antanyt pienenä leikkiä poneilla joten nyt hankin oman:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142414

Mitähän tästäkin mahtaa tulla:eek:

sisua45 24.11.2013 00:12

Onko tässä vanhan kansan 5.0, vai uudempi pannu? Kuukaus sitten käytiin kaverin kanssa koeajolla yhden tutun GT avo mussella. Tais olla mallia 1993, ja 5.0. Hyvin kiskoi menemään, kolmos vaihde vaan ujelsi kuin ralliautossa. Oli siis manuaali.

Musseen broncon retku akselit alle, molempiin päihin, niin valmis rojekti? :D

Mase 24.11.2013 17:43

Alunperin tossa on vissiin ollut 4.0 ekomoottori, mutta nyt konehuone on kovastikin tyhjä. Tollasen ajattelin sinne laittaa:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142508

Lincoln 4.6 Intech 32v 305hp.

Heti kun sai härvelin volvon selästä alas, piti hiukan testailla mittasuhteita ja haaveilla omasta baja tyylisestä crossilaitteesta:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142509

Tossa testissä 33" kumet, tähän varmaan tulis 36-38" väliltä lopulliset? Pikkasen pitää muokkailla pyöränkaaria:) Alustaksi haaveissa moterni erillistuenta joka nurkkaan päällekkäisillä diy kolmiotukivarsilla. Taakse Lincolnista Ford 8.8 irs perämurikka, vetarit ja navat jarruineen, eteen ajatuksissa Suburbanin navat jarruineen ja vetareineen koplattuna D35reverse ifs murikkaan. Täytyy hiukan hypistellä ja mittaskella vielä kalikoita ja väännellä vetareita että liikerataa löytyy tarpeeksi, joustot pitäis mahdollisemman isoiksi saada, ehkä 40-50cm?? Mahan alle pitäis saada paljon tilaa, eli alatukivarret tulisi melko jyrkkään kulmaan alaspäin, samaan tapaan kun esim. Hummerissa. Tarkotus olisi että olis hyvin etenevä, mahdollisimman matalalla painopisteellä ja pystyis ajamaan ihan oikeasti kovaa epätasaisella alustalla:eek:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142510

Tuskin tommosta 300ZX:ää mutkissa jätetään, mutta jos sisäkurvin puoleiset pyörät pysyis hiukan paremmin maassa kun tolla möhkömuulilla. Ja jos se vielä olis edes 1000kg kevyempi kun toi Bronco:rolleyes:

sisua45 24.11.2013 21:22

No jestas. :eek:

p.jäppinen 24.11.2013 21:53

Vaikka onkin Voorti ni silti meinaa GM harrastajalla ruveta jöpöttämään sen verran reipas laite tulossa:D

PunisherFIN 25.11.2013 13:59

joo tulee +1 tältäkin chevymieheltä :) takapotkuna kuitenkin vai nelikkona?

Sami89 25.11.2013 15:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1070574)
joo tulee +1 tältäkin chevymieheltä :) takapotkuna kuitenkin vai nelikkona?

Eikös tuolla jotain suburbanin navoista ja vetareista lue..;)

Mase 25.11.2013 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen (Viesti 1070383)
Vaikka onkin Voorti ni silti meinaa GM harrastajalla ruveta jöpöttämään sen verran reipas laite tulossa:D

No ton sanominen vaatii rohkeutta GM äijältä;)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1070574)
joo tulee +1 tältäkin chevymieheltä :) takapotkuna kuitenkin vai nelikkona?

Juu, nelikko olis tarkoitus tehdä.

Mitään käytäntöön liittyvää ei ole saatu aikaiseksi, inspiraatiota ja visioita olis vaikka muille jakaa, mutta kun ei oo sitä aikaa:(

Mahtaiskohan tossa kestää Aerostar/Explorer kaliiperin olka-akselit ja pallonivelet edessä?? Hiukan arveluttaa, mutta semmoisia olis tossa käden ulottuvilla jo. Subbe/K2500 napoja ensin ajattelin isojen pallonivelien ja laakerien ja levyjen takia. Hyviä ehdotuksia alustan kilkkeiksi saa esittää, saiskohan jostain valmiin erillistuetun etukelkan?

pjtk 26.11.2013 16:38

Mopar harrastaja nostaa peukkua.

Huuto-Olli 26.11.2013 16:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 1071009)
Mopar harrastaja nostaa peukkua.

Ja yksi pekku lisää Kenraali Moottorin leiristä...

Mase 28.11.2013 19:07

Haaveilu jatkuu:) Piti oikein makoilla märällä nurtsilla ja kurkkia kummones se tähän suunniteltu etuperän murikka oikein oli:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142804

Dana 35 reverse Aerostar voortin keulasta. Vetoakselit on jännästi sisäpäästä perinteisellä ristikolla ja ulkopuolelta cv jointilla, aika hentosilta näyttävät...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142802

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142805


Samaten hepposilta näyttää noi olka-akselit ja pallonivelet, ei varmaan noita uskalla laittaa isojen renkaiden kanssa tähän käyttöön!
Noi 2500 sarjalaisen letuukan olka-akselit hevosen pään kokoisilla vetarin nivelillä on jonkun verran uskottavamman näköiset:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142800

Tuota D35 murikkaa pitää vielä pohtia, se olis mukavan pieni ja kevyt. Alkuperäiset 27 rihlaset vetarit ei vissiin kestä oikein mitään, mutta siihen saa D44 aleksin 30 rihlaiset vetarit sovitettua, jolloin kestävyys pitäis olla samaa luokkaa kun 4nelosella googlen mukaan. Mutta riittääkö sekään tähän käyttöön, toisaalta näitä varmaan riittää purkuautoista suomessakin aika helposti tarpeen vaatiessa. Teen tuonne tekniikka osastolle oman kyselyn D35R murikasta, rohkeasti mukaan pohtimaan asiaa!

sisua45 28.11.2013 21:44

Väriksi tulee joku tälläinen? :)

http://derpicdn.net/media/W1siZiIsIj...d_mustang.jpeg

http://i.imgur.com/eOumc.jpg

Mase 29.11.2013 07:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1072082)

:D:D:D mistähän noi värikoodit saisi:D:D:D siihen semmonen karvapinnoite vielä:D:D:D

Mase 21.12.2013 19:54

HOU! HOU!! HOU!!! Merry Christmas, it came early:):):)

Olo oli kun muinoin pikku Markuksella kun posket punaisina repelin kärsimättömästi paketteja auki kuusen juurella, kun pääsin tätä pakettia avaamaan. Pikkasen piti joulupukkia jeesata hankinnassa, joten aattelin että saa jo avata, kun en malttanut millään odotella aattoon:o

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144649

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144650

Juu-u, Eaton M112 se siinä:)

En tiedä tuleeko lainkaan tähän härveliin, mutta mieli tekis...;)

Pikkuhiljaa keräillään tavaraa nurkkiin ja toivottavasti vuodenvaihteen jälkeen pääsis jo aloittelemaan projektia. Meinasin tehdä tohon koppaan uuden "rungon" lattiaan, eli ensin vanhat lattiapellit ym kotelot pois ja esim 120x60x3 rhs palkit edestä taakse. Niihin on sitten helppo kiinnittää tukevasti akseleita, puskureita, konetta ja lootaa ja kaaria jne. Vai onko parempia ideoita miten koppa kuuluisi tehdä?

koira 21.12.2013 21:54

Tätä tullaan seuraamaan hemmetinmoisella mielenkiinnolla!

Nikuzai 22.12.2013 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1081374)
HOU! HOU!! HOU!!! Merry Christmas,
Meinasin tehdä tohon koppaan uuden "rungon" lattiaan, eli ensin vanhat lattiapellit ym kotelot pois ja esim 120x60x3 rhs palkit edestä taakse. Niihin on sitten helppo kiinnittää tukevasti akseleita, puskureita, konetta ja lootaa ja kaaria jne. Vai onko parempia ideoita miten koppa kuuluisi tehdä?



Onkos siinä ne tehtaan kohdistus tapin paikat korissa ja tekniikassa?
Niistähän vois säveltää korikumien kiinnitys pisteet

Mase 22.12.2013 20:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1081772)
Onkos siinä ne tehtaan kohdistus tapin paikat korissa ja tekniikassa?
Niistähän vois säveltää korikumien kiinnitys pisteet

Korikumeja ei tule laisinkaan, palkit tulee osaksi lattiaa ja korvaa kaikki alkuperäiset pellit, kotelot ja jäykisteet pohjasta ja aisat edestä. Uudet lattiapellit sommitellaan sitten noiden mukaan, osa lattiapelleistä voisi tulla ruuveilla huoltojen ja korjausten helpottamiseksi.

Nikuzai 22.12.2013 21:23

Mites jos tekee sellaisen pohjan kuin ite rakennetuissa campereissa on ja korin yläosa sitten helmakoteloihin palkkihelma tyylillä kiinni eli koko lattia kaikkineen ovien alalaidan tasolta pois ja uus tilalle
Kiinnityksen vois varmaan toteuttaa A ja B tolppien alapäistä hitsaamalla koska sisällehhän tulee turvakaaret jotka tulee runkoon kiinni

Eli putkirunko jonka päälle mussen yläosa nostetaan

kardaani tunneli pulteilla uuteen rakennettuun runkoon kiinni
jalkotiloistahan ei liiemmin taida alaspäin tarvita luukuista päästä



Saakohan kukaan lie tosta mun aivotusten juoksusta mitään älyä :D

Mase 22.12.2013 21:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1081814)
Mites jos tekee sellaisen pohjan kuin ite rakennetuissa campereissa on ja korin yläosa sitten helmakoteloihin palkkihelma tyylillä kiinni eli koko lattia kaikkineen ovien alalaidan tasolta pois ja uus tilalle
Kiinnityksen vois varmaan toteuttaa A ja B tolppien alapäistä hitsaamalla koska sisällehhän tulee turvakaaret jotka tulee runkoon kiinni

Eli putkirunko jonka päälle mussen yläosa nostetaan

kardaani tunneli pulteilla uuteen rakennettuun runkoon kiinni
jalkotiloistahan ei liiemmin taida alaspäin tarvita luukuista päästä



Saakohan kukaan lie tosta mun aivotusten juoksusta mitään älyä :D

Jotain tollasta mielessä juu.

Mase 27.12.2013 23:01

Melkein lähti rojekti jo alkuun:) No ei sentään, tärkeimmät varaosat kuitenkin jo irroitettu varastotelineestä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145136

On se iso möllikkä! Ei se noin isolta paikallaan näyttänyt... Kuollut karhunpoikanen tossa mittasuhteena, padalla leveyttä 75cm! Jossain jenkki artikkelissa olikin, että jos isolohko mahtuu väljästi, niin DOHC mahtuu jotenkuten:o

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145137

Tehtaallakin huomattu että on hiukan ahdas, ja sitten tehty hyvin virtaava pakosarja hantin puolelle:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145138

Samasta laitteesta lähti myös 8.8" irs perämurikka:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145139

Taitaa suunnitelmat sen verran muuttua, että samanlainen murikka tulee molempiin päihin. Ifs etuperät on yleensä niin leveitä, ettei vetareihin jää paljoa pituutta = huono liikerata joustoissa. Tällä murikalla saa vetareihin n. 60cm pituutta joten liikerataa tukivarsiin saa aika hyvin. Koska kuvat on kivoja, niin tässä toisesta suunnasta:p

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145140

Vielä pitäis loput johtosarjoista ja boxit ym tilpehöörit ottaa talteen raadosta. Vielä on arvoituksena tuleeko oma boxi muokattuna käyttöön vai joku esim. Megasquirt? Mega vois olla parempi, ainakin jos se M112 tohon koneen päälle joutuu:)

MakeO 27.12.2013 23:30

Perkules, mites mä en oo tämmöstä topikkia huomannu ,vannoutunut Mustang ,4x4, Ford, Mopar,Chevy ukko :D ..
Täytyy sanoa että hieno meiniki ja kansa tahtoo lisää.. rock`n roll !

Nikuzai 27.12.2013 23:54

Mut eihän tossa ole tila ongelmana renkaita vaan alemmas jotta kannet mahtuu :D
ja pakosarjat saa tuuletusta kun rengaskotelosta näkyy, eikä kovin moni joudu rajoittelemaan joustoja ettei pakosarjoihin ota :eek:

Mase 28.12.2013 00:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeO (Viesti 1083950)
Perkules, mites mä en oo tämmöstä topikkia huomannu ,vannoutunut Mustang ,4x4, Ford, Mopar,Chevy ukko :D ..
Täytyy sanoa että hieno meiniki ja kansa tahtoo lisää.. rock`n roll !

Sex, Ford and Rock'N Roll, what else you need;)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1083968)
Mut eihän tossa ole tila ongelmana renkaita vaan alemmas jotta kannet mahtuu :D
ja pakosarjat saa tuuletusta kun rengaskotelosta näkyy, eikä kovin moni joudu rajoittelemaan joustoja ettei pakosarjoihin ota :eek:

Kyllä se hyvin mahtuu, onhan Cobra Jet Mustissa sama kone muutenkin, ja helpottaa paljon kun tulee putkirunko, niin saa tehdä sisälokarit moottorin mukaan.

MakeO 28.12.2013 00:35

[QUOTE=ford59;1083975]Sex, Ford and Rock'N Roll, what else you need;)

Kuin aikoinaan Ford Freak pippaloissa "we are homo`s` http://www.overdrive.fi/forum/viewto...04929&start=60

Mase 28.12.2013 11:49

[QUOTE=MakeO;1084000]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1083975)
Sex, Ford and Rock'N Roll, what else you need;)

Kuin aikoinaan Ford Freak pippaloissa "we are homo`s` http://www.overdrive.fi/forum/viewto...04929&start=60

Freakiksi en ole koskaan ruvennut, tarkoitus on ollut jo 20v mutta aina vaan jäänyt...


Sivu luotu: 13:49 (GMT +2).