|
My Little Pony, 4x4 Cross Racing Mustang
On noita keskeneräisiä projekteja niin paljon ettei tiedä mistä alottaisi, joten pakko hankki uusi!
Sisko ei antanyt pienenä leikkiä poneilla joten nyt hankin oman:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142414 Mitähän tästäkin mahtaa tulla:eek: |
Onko tässä vanhan kansan 5.0, vai uudempi pannu? Kuukaus sitten käytiin kaverin kanssa koeajolla yhden tutun GT avo mussella. Tais olla mallia 1993, ja 5.0. Hyvin kiskoi menemään, kolmos vaihde vaan ujelsi kuin ralliautossa. Oli siis manuaali.
Musseen broncon retku akselit alle, molempiin päihin, niin valmis rojekti? :D |
Alunperin tossa on vissiin ollut 4.0 ekomoottori, mutta nyt konehuone on kovastikin tyhjä. Tollasen ajattelin sinne laittaa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142508 Lincoln 4.6 Intech 32v 305hp. Heti kun sai härvelin volvon selästä alas, piti hiukan testailla mittasuhteita ja haaveilla omasta baja tyylisestä crossilaitteesta:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142509 Tossa testissä 33" kumet, tähän varmaan tulis 36-38" väliltä lopulliset? Pikkasen pitää muokkailla pyöränkaaria:) Alustaksi haaveissa moterni erillistuenta joka nurkkaan päällekkäisillä diy kolmiotukivarsilla. Taakse Lincolnista Ford 8.8 irs perämurikka, vetarit ja navat jarruineen, eteen ajatuksissa Suburbanin navat jarruineen ja vetareineen koplattuna D35reverse ifs murikkaan. Täytyy hiukan hypistellä ja mittaskella vielä kalikoita ja väännellä vetareita että liikerataa löytyy tarpeeksi, joustot pitäis mahdollisemman isoiksi saada, ehkä 40-50cm?? Mahan alle pitäis saada paljon tilaa, eli alatukivarret tulisi melko jyrkkään kulmaan alaspäin, samaan tapaan kun esim. Hummerissa. Tarkotus olisi että olis hyvin etenevä, mahdollisimman matalalla painopisteellä ja pystyis ajamaan ihan oikeasti kovaa epätasaisella alustalla:eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142510 Tuskin tommosta 300ZX:ää mutkissa jätetään, mutta jos sisäkurvin puoleiset pyörät pysyis hiukan paremmin maassa kun tolla möhkömuulilla. Ja jos se vielä olis edes 1000kg kevyempi kun toi Bronco:rolleyes: |
No jestas. :eek:
|
Vaikka onkin Voorti ni silti meinaa GM harrastajalla ruveta jöpöttämään sen verran reipas laite tulossa:D
|
joo tulee +1 tältäkin chevymieheltä :) takapotkuna kuitenkin vai nelikkona?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Mitään käytäntöön liittyvää ei ole saatu aikaiseksi, inspiraatiota ja visioita olis vaikka muille jakaa, mutta kun ei oo sitä aikaa:( Mahtaiskohan tossa kestää Aerostar/Explorer kaliiperin olka-akselit ja pallonivelet edessä?? Hiukan arveluttaa, mutta semmoisia olis tossa käden ulottuvilla jo. Subbe/K2500 napoja ensin ajattelin isojen pallonivelien ja laakerien ja levyjen takia. Hyviä ehdotuksia alustan kilkkeiksi saa esittää, saiskohan jostain valmiin erillistuetun etukelkan? |
Mopar harrastaja nostaa peukkua.
|
Lainaus:
|
Haaveilu jatkuu:) Piti oikein makoilla märällä nurtsilla ja kurkkia kummones se tähän suunniteltu etuperän murikka oikein oli:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142804 Dana 35 reverse Aerostar voortin keulasta. Vetoakselit on jännästi sisäpäästä perinteisellä ristikolla ja ulkopuolelta cv jointilla, aika hentosilta näyttävät... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142802 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142805 Samaten hepposilta näyttää noi olka-akselit ja pallonivelet, ei varmaan noita uskalla laittaa isojen renkaiden kanssa tähän käyttöön! Noi 2500 sarjalaisen letuukan olka-akselit hevosen pään kokoisilla vetarin nivelillä on jonkun verran uskottavamman näköiset: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142800 Tuota D35 murikkaa pitää vielä pohtia, se olis mukavan pieni ja kevyt. Alkuperäiset 27 rihlaset vetarit ei vissiin kestä oikein mitään, mutta siihen saa D44 aleksin 30 rihlaiset vetarit sovitettua, jolloin kestävyys pitäis olla samaa luokkaa kun 4nelosella googlen mukaan. Mutta riittääkö sekään tähän käyttöön, toisaalta näitä varmaan riittää purkuautoista suomessakin aika helposti tarpeen vaatiessa. Teen tuonne tekniikka osastolle oman kyselyn D35R murikasta, rohkeasti mukaan pohtimaan asiaa! |
Väriksi tulee joku tälläinen? :)
http://derpicdn.net/media/W1siZiIsIj...d_mustang.jpeg http://i.imgur.com/eOumc.jpg |
Lainaus:
|
HOU! HOU!! HOU!!! Merry Christmas, it came early:):):)
Olo oli kun muinoin pikku Markuksella kun posket punaisina repelin kärsimättömästi paketteja auki kuusen juurella, kun pääsin tätä pakettia avaamaan. Pikkasen piti joulupukkia jeesata hankinnassa, joten aattelin että saa jo avata, kun en malttanut millään odotella aattoon:o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144649 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144650 Juu-u, Eaton M112 se siinä:) En tiedä tuleeko lainkaan tähän härveliin, mutta mieli tekis...;) Pikkuhiljaa keräillään tavaraa nurkkiin ja toivottavasti vuodenvaihteen jälkeen pääsis jo aloittelemaan projektia. Meinasin tehdä tohon koppaan uuden "rungon" lattiaan, eli ensin vanhat lattiapellit ym kotelot pois ja esim 120x60x3 rhs palkit edestä taakse. Niihin on sitten helppo kiinnittää tukevasti akseleita, puskureita, konetta ja lootaa ja kaaria jne. Vai onko parempia ideoita miten koppa kuuluisi tehdä? |
Tätä tullaan seuraamaan hemmetinmoisella mielenkiinnolla!
|
Lainaus:
Onkos siinä ne tehtaan kohdistus tapin paikat korissa ja tekniikassa? Niistähän vois säveltää korikumien kiinnitys pisteet |
Lainaus:
|
Mites jos tekee sellaisen pohjan kuin ite rakennetuissa campereissa on ja korin yläosa sitten helmakoteloihin palkkihelma tyylillä kiinni eli koko lattia kaikkineen ovien alalaidan tasolta pois ja uus tilalle
Kiinnityksen vois varmaan toteuttaa A ja B tolppien alapäistä hitsaamalla koska sisällehhän tulee turvakaaret jotka tulee runkoon kiinni Eli putkirunko jonka päälle mussen yläosa nostetaan kardaani tunneli pulteilla uuteen rakennettuun runkoon kiinni jalkotiloistahan ei liiemmin taida alaspäin tarvita luukuista päästä Saakohan kukaan lie tosta mun aivotusten juoksusta mitään älyä :D |
Lainaus:
|
Melkein lähti rojekti jo alkuun:) No ei sentään, tärkeimmät varaosat kuitenkin jo irroitettu varastotelineestä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145136 On se iso möllikkä! Ei se noin isolta paikallaan näyttänyt... Kuollut karhunpoikanen tossa mittasuhteena, padalla leveyttä 75cm! Jossain jenkki artikkelissa olikin, että jos isolohko mahtuu väljästi, niin DOHC mahtuu jotenkuten:o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145137 Tehtaallakin huomattu että on hiukan ahdas, ja sitten tehty hyvin virtaava pakosarja hantin puolelle: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145138 Samasta laitteesta lähti myös 8.8" irs perämurikka: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145139 Taitaa suunnitelmat sen verran muuttua, että samanlainen murikka tulee molempiin päihin. Ifs etuperät on yleensä niin leveitä, ettei vetareihin jää paljoa pituutta = huono liikerata joustoissa. Tällä murikalla saa vetareihin n. 60cm pituutta joten liikerataa tukivarsiin saa aika hyvin. Koska kuvat on kivoja, niin tässä toisesta suunnasta:p http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145140 Vielä pitäis loput johtosarjoista ja boxit ym tilpehöörit ottaa talteen raadosta. Vielä on arvoituksena tuleeko oma boxi muokattuna käyttöön vai joku esim. Megasquirt? Mega vois olla parempi, ainakin jos se M112 tohon koneen päälle joutuu:) |
Perkules, mites mä en oo tämmöstä topikkia huomannu ,vannoutunut Mustang ,4x4, Ford, Mopar,Chevy ukko :D ..
Täytyy sanoa että hieno meiniki ja kansa tahtoo lisää.. rock`n roll ! |
Mut eihän tossa ole tila ongelmana renkaita vaan alemmas jotta kannet mahtuu :D
ja pakosarjat saa tuuletusta kun rengaskotelosta näkyy, eikä kovin moni joudu rajoittelemaan joustoja ettei pakosarjoihin ota :eek: |
Lainaus:
Lainaus:
|
[QUOTE=ford59;1083975]Sex, Ford and Rock'N Roll, what else you need;)
Kuin aikoinaan Ford Freak pippaloissa "we are homo`s` http://www.overdrive.fi/forum/viewto...04929&start=60 |
[QUOTE=MakeO;1084000]
Lainaus:
|
Sivu luotu: 13:49 (GMT +2). |
|