Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   GR pumpun sammutussolenoidi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117609)

Kala92 20.11.2013 19:52

GR pumpun sammutussolenoidi
 
Joo eli olisiko jollain antaa putkien järjestys nestepäässä? Niin ja vielä jos ois antaa vinkkiä ilmaukseen niin aina parempi. Äsken kokeilin ilmata pumppaamalla käsipumpulla, ottamalla putket irti suuttimista ja startata. Pitää vielä tarkistaa tuo putkien järjestys, kun ihan 100% varma ole menikö se nyt oikein.

pee 20.11.2013 21:17

käsipumpulla linja kovaks, silloin on tavara syöttöpumpulla asti, suuttimilta putket löysälle, ja startilla loput, varoen suihkuavaa dieseliä

Kala92 23.11.2013 13:16

Hiukan nyt ihmetyttää. Ei meinaa lähteä ilmaantumaan. Käytin jo pumpun uudestaan auki vain todetakseen, että kaikki on kuten pitää. Ykköselle asti tulee polttoaine, mutta muut putket ei anna mitään ulos. Mietin tuossa vain sitä onko mahdollista, kun auto on rinteessä parkissa, että sen takia pumppu ei lähde ilmaantumaan. Kun en pumpusta itestään löydä ilmaus holoa mistään.

gr patrol 23.11.2013 19:14

laita kaikki suutin putket kiinni ja koita sitten startata. pumppu ei tee painetta kun kaikki vuotaa pois kun on putket irti.

H&K 23.11.2013 19:18

Irtokannu dieseliä auton katon päälle ja sieltä letku pumpulle

Kala92 28.11.2013 13:19

Joo polttoaineen saanti parani huomattavasti kun avasi tankin korkin. Pitäisi varmaan porata siihen reikä noin niin kuin pika parannuksena. Mutta nyt edelleen on ongelmaa. Eli toi sammutus solenoidi nestepään päällä. Minkälaistahan virtaa/jännitettä tuohon tulisi tulla? Ja tuleeko se silloin kun virrat kääntää päälle? Tuntuu et toi sammutin kusee nyt läpi ja ei saa painetta suuttimille. Kiitokset vaan edelliselle omistajalle hienoista johdotuksista. Sammuttimelle on vedetty ihan oma piuha ja siinä on jo pelkästään konehuoneessa näkyvillä pari epämääräistä liitosta....:mad:

ISE 28.11.2013 22:19

siihen sammuttimeen tulee akkujännite,12v. kun kääntää avaimesta,solenoidi vetää karan ylös.siitä sammuttimesta voi myös irroittaa sen karan jos epäilet että siinä ongelmia.

Kala92 30.11.2013 16:02

Nyt alkaa pikku hiljaa hihat palaa! Käsipumpulla saa tulemaan kamaa ykkössuuttimen putkesta, mutta muut on ihan mykkiä. Putket löysällä, putket kiinni ja vielä sillein että kaksi on auki ja muut kiinni. Ei mitään. Seuraavaksi kai se on otettava sammuttimen kara vekkaan. Ihme homma miten välillä joku pieni asia voi teettää töitä...

ISE 30.11.2013 16:57

joskus helpointa on hinata,vaatii huonollatuurilla pitkän hinauksen.esim.viimme kesänä land rover 1km.toiminut nyt moitteetta.

lavanelikko 30.11.2013 17:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 1072105)
siihen sammuttimeen tulee akkujännite,12v. kun kääntää avaimesta,solenoidi vetää karan ylös.siitä sammuttimesta voi myös irroittaa sen karan jos epäilet että siinä ongelmia.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 1072738)
Nyt alkaa pikku hiljaa hihat palaa! Käsipumpulla saa tulemaan kamaa ykkössuuttimen putkesta, mutta muut on ihan mykkiä. Putket löysällä, putket kiinni ja vielä sillein että kaksi on auki ja muut kiinni. Ei mitään. Seuraavaksi kai se on otettava sammuttimen kara vekkaan. Ihme homma miten välillä joku pieni asia voi teettää töitä...

Oot varmaankin annostellut sammutus solenoidille virtaskaa suoraan akusta... Sais ainakin sen eliminoitua pelistä pois.

Kala92 30.11.2013 17:59

Joo solenoidi saa 12v, naksahtaa ja käsipumpulla saa sen jälkeen vielä ainetta kiertoon. Työnnettiin sähkösellä pumpulla kamaa pumpun sisään. Ei vaikutusta. Syöttöruuvi samassa asennossa, kuin ennen remppaa. Kaikki muutkin säädöt samoissa. En ymmärrä mikä tässä nyt mättää.

sull45 30.11.2013 18:17

solenoidi
 
Moi koittaas pilotilla eli starttikaasulla varovaisesti

pee 30.11.2013 20:14

mitäs siel nyt sitten on muuta tehty ?

nestepää suurempi ?

onks ajoitus 100 % oikein ? tarvisko aikaistaa jos nestepää kasvaa ?


sauhuaako startatessa ?

Kala92 01.12.2013 11:42

Joo eli autossa vaihdettu isompi nestepää. K-mitta on 0.2mm suurempi, koska näin suositeltiin. Aluslevy vakio ja oikeinpäin. Ja ongelma siis saada tavara pumpulta läpi. Ensin luulin että sammutussolenoidi rikki, ei polttoainetta nestepäähän asti. No eilen se todettiin toimivaksi. Sitten kokeiltiin tämä dieseliä erillisessä pöntössä ja pönttö korkeammalla kuin pumppu. Ei alkanut imeä. Sitten syötettiin virrat päällä(sammutussolenoidi auki) dieseliä sähköpumpulla pumppuun, että jos vaikka lähtis ilmat paluukiertoon tai jonnekkin suuntaan kulkemaan. Ei vaikutusta. Pitää tänään katsoa onko tyhjäkäynnin säätöruuvilla jotain tekemistä tämän kanssa. Se kun on niin pienellä kuin sen vain saa.

gr patrol 04.12.2013 22:46

joko patrolli käy??

Kala92 05.12.2013 01:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja gr patrol (Viesti 1074460)
joko patrolli käy??

Ei vielä. Kasasin tänään konehuoneen läjään ja lähettiin koittaa käyntiin, mutta ei oikein homma mennyt putkeen. Akku kaputt ja nissan quaschailla ainakaan saatu virtaa annettua. Huomenna kokeilla jos skodasta sais otettua. Tietenkään laturia ole käsillä....

gr patrol 07.01.2014 21:56

terve.joko olet saanut patrollin käyntiin?

Kala92 08.01.2014 01:45

Joo. Muuten meni putkeen, mutta tarvike tiivareista oli ilmeisesti menny päiväys umpeen kun alkoi vuotamaan melkein heti rempan jälkeen. Uusia en ole vielä saanut, kun hiukan ongelmia löytymisessä. Tai ei niinkään tiivisteet vaan ne jouset. Samalla hiukan muokkaan vielä pumpun ennakkoa. Tavote ensi vklp ajoon...taas.


Sivu luotu: 14:48 (GMT +2).