![]() |
Mitsubishi L200 2.5tdic -97 Neliveto ongelma!
Kuinkahan paljo tollasen pitäs kuluttaa normaali ajossa? Nyt meni puolitankkia ja 110km tuli trippiin? Ei savuta mustaa eikä muutakaan. Voiko suutinkärjet vaikuttaaa? Tai turbo entinen?
|
Joko mittari rikki tai vuotaa polttoainetta. 8-14 suomen rajoitusten mukaan voi mennä, riippuen kuormasta ja/tai rengastuksesta
|
Onkos tuossa sähkönen nelivedon kytkin etuperässä? Kardaani pyörii mutta ei vetarit. Nelivedon valo ei myöskään syty. Mitään ylimäärästä ääntä ei myöskään kuulu.
Tunkattiin eturatas ilmaan ja pyöritettiin rengasta takaveto päällä. Pyöri tyhjää. Sittekö laitto nelivedon nii tavallaan kytki napalukon? ja ei pyöriny enään. Sekavaa. Etu perä siliänä? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jos se on uusikorinen kuten muistelen, siinä ei ole napalukkoja vaan vetoakseli kytketään irti etuperästä sähköllä tai alipaineella, en muista kumpi systeemi noissa oli. Sama tarkoitus kuitenkin kuin napalukoilla.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
"Valo ei syty." = oisko johto poikki tai poltin entinen. Eturatas ilmassa, takavetopäällä. Eturenkaan pitääkin pyöriä (vetarit pyörii, mutta etukardaani ei). Eturengas ilmassa, nelikkopäällä. Jotta etunen pyörisi, niin takarenkaan pitäis pyöriä kans =neliveto (=ilman lukkoja yks eestä ja yks takkaa). Eli kaikki toimii niinku pitääkin, munsta. Mikä se ongelma on, kun etuperää epäilit? Kulutusko? |
Sama täällä, eikö tuo toimi just niiku pitääki. Mikä on ongelma? :eek:
|
Eiku ongelma on se että neliveto ei toimi. Eturenkaat ei vejä!
|
vetoakslit kytkeytyy alipaineella ja 4vedon merkkivalon katkaisija etuperässä
todennäköisesti alipainekello rikki (löytyy tarvittaessa) |
Kerrotko vielä lisää siitä miten neliveto ei toimi?Missä tilanteessa tapahtui?
|
Lainaus:
esahaa tuosa jo kertoki todennäkösen vian. |
Lainaus:
Minun mielestä noin sen kuuluukin toimia. Jos etupyörä on ilmassa ja neliveto kytkettynä se ei pyöri käsin pyöritellen, niin veto on kytketty silloin sekä eteen että taakse. Miten siinä ei silloin neliveto toimi? Voisi helpottaa ongelman syyn päättelyä, jos kuvailisit tarkemmin, mitä tarkoittaa se "neliveto ei toimi", miten se käytännössä ilmenee? |
Joo eli koko auto pukkien varaan ja neliveto päälle. Vain takaset pyörii. Jännää sinänsä koska toinen eturengas ilmassa lukihti sen ku laitto nelivedon päälle.
|
Lainaus:
Entäs etuvetarit? |
Lainaus:
Auttaisko tämä, kyseessä lienee s. 20 löytyvä EasySelect: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf |
Pajeam lue tarkemmin.
Sitähän mää täälä kyselenki että mikä vikana. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jees. Täytyy lähtiä hallille kohta ihmetteleen. Täytyy tarkistaa mittariston polttimo. Ja sitte keskittyä tuonne etuperään. Mites muuten tuo vihreä joku Lock valo mittaristosa kertoo. Palaa sillontällön ku laittaa virrat päälle.
|
Lainaus:
|
|
Vikahan on seuraavanlainen. Keulinmaiselle solenoidille tulee kokoajan virta elikkäs etuperä kokoajan vapaa asennosa. Eli ei tunnista millon vetovipu on taka ja millon neliveto asennosa. Neliveto toimii kun solenoidin liitin irti.
Edellinen omistaja vaihtanu tähän laatikon ja luultavasti joku johto jääny kytkemättä. Edit. Ja oliki kytkemättä. Lootasa oli oikealla puolen kaks anturia. Kaks ja yks johtonen. Yksjohtoseen ei menny mitään johtoa?? Mikähän sen virka on? |
Lainaus:
Jos on vaan yksi liitin, niin se anturi/kytkin maadoittaa liittimen jossakin tilanteessa. Mittaa vastusmittarilla siitä liittimestä yhteyttä lootan kylkeen/runkoon tai kokeile pienitehoisella lampulla akun plusnavasta siihen liittimeen. Kokeile jakolaatikosta eri vaihtoehdot ja myös päävaihteistosta peruutusvaihde. Jos joku niistä saa jotakin muutosta siinä aikaan, niin löysit sen merkityksen. |
Sivu luotu: 06:48 (GMT +2). |