Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mitsubishi L200 2.5tdic -97 Neliveto ongelma! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117424)

turbodiesel 15.11.2013 22:16

Mitsubishi L200 2.5tdic -97 Neliveto ongelma!
 
Kuinkahan paljo tollasen pitäs kuluttaa normaali ajossa? Nyt meni puolitankkia ja 110km tuli trippiin? Ei savuta mustaa eikä muutakaan. Voiko suutinkärjet vaikuttaaa? Tai turbo entinen?

Jappi 16.11.2013 05:35

Joko mittari rikki tai vuotaa polttoainetta. 8-14 suomen rajoitusten mukaan voi mennä, riippuen kuormasta ja/tai rengastuksesta

turbodiesel 16.11.2013 17:10

Onkos tuossa sähkönen nelivedon kytkin etuperässä? Kardaani pyörii mutta ei vetarit. Nelivedon valo ei myöskään syty. Mitään ylimäärästä ääntä ei myöskään kuulu.

Tunkattiin eturatas ilmaan ja pyöritettiin rengasta takaveto päällä. Pyöri tyhjää. Sittekö laitto nelivedon nii tavallaan kytki napalukon? ja ei pyöriny enään. Sekavaa.

Etu perä siliänä?

Jappi 16.11.2013 17:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turbodiesel (Viesti 1067001)
Onkos tuossa sähkönen nelivedon kytkin etuperässä? Kardaani pyörii mutta ei vetarit. Nelivedon valo ei myöskään syty. Mitään ylimäärästä ääntä ei myöskään kuulu.

Tunkattiin eturatas ilmaan ja pyöritettiin rengasta takaveto päällä. Pyöri tyhjää. Sittekö laitto nelivedon nii tavallaan kytki napalukon? ja ei pyöriny enään. Sekavaa.

Etu perä siliänä?

Muistaakseni siinä on etuperässä vetarin irtikytkentä.

turbodiesel 16.11.2013 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1067004)
Muistaakseni siinä on etuperässä vetarin irtikytkentä.

Eli?

Jappi 17.11.2013 15:05

Jos se on uusikorinen kuten muistelen, siinä ei ole napalukkoja vaan vetoakseli kytketään irti etuperästä sähköllä tai alipaineella, en muista kumpi systeemi noissa oli. Sama tarkoitus kuitenkin kuin napalukoilla.

turbodiesel 17.11.2013 15:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1067352)
Jos se on uusikorinen kuten muistelen, siinä ei ole napalukkoja vaan vetoakseli kytketään irti etuperästä sähköllä tai alipaineella, en muista kumpi systeemi noissa oli. Sama tarkoitus kuitenkin kuin napalukoilla.

Joo uus korinen. Elikkäs vika luultavasti etu peräsä.

JEO 17.11.2013 16:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turbodiesel (Viesti 1067001)
Onkos tuossa sähkönen nelivedon kytkin etuperässä? Kardaani pyörii mutta ei vetarit. Nelivedon valo ei myöskään syty. Mitään ylimäärästä ääntä ei myöskään kuulu.

Tunkattiin eturatas ilmaan ja pyöritettiin rengasta takaveto päällä. Pyöri tyhjää. Sittekö laitto nelivedon nii tavallaan kytki napalukon? ja ei pyöriny enään. Sekavaa.

Etu perä siliänä?

Jos ei ole napalukkoja niin sillon "sähkönen"etuvetarin katkasu.

"Valo ei syty." = oisko johto poikki tai poltin entinen.

Eturatas ilmassa, takavetopäällä. Eturenkaan pitääkin pyöriä (vetarit pyörii, mutta etukardaani ei).

Eturengas ilmassa, nelikkopäällä. Jotta etunen pyörisi, niin takarenkaan pitäis pyöriä kans =neliveto (=ilman lukkoja yks eestä ja yks takkaa).

Eli kaikki toimii niinku pitääkin, munsta.

Mikä se ongelma on, kun etuperää epäilit? Kulutusko?

-MaTTi- 17.11.2013 16:28

Sama täällä, eikö tuo toimi just niiku pitääki. Mikä on ongelma? :eek:

turbodiesel 17.11.2013 19:51

Eiku ongelma on se että neliveto ei toimi. Eturenkaat ei vejä!

esahaa 17.11.2013 21:18

vetoakslit kytkeytyy alipaineella ja 4vedon merkkivalon katkaisija etuperässä

todennäköisesti alipainekello rikki (löytyy tarvittaessa)

JEO 18.11.2013 20:14

Kerrotko vielä lisää siitä miten neliveto ei toimi?Missä tilanteessa tapahtui?

turbodiesel 18.11.2013 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JEO (Viesti 1067918)
Kerrotko vielä lisää siitä miten neliveto ei toimi?Missä tilanteessa tapahtui?

Mikä tuosa on nyt niin epäselvää. Eturenkaat ei vejä. Neliveto ei toimi.

esahaa tuosa jo kertoki todennäkösen vian.

JiiPee 19.11.2013 05:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turbodiesel (Viesti 1067933)
Mikä tuosa on nyt niin epäselvää. Eturenkaat ei vejä. Neliveto ei toimi.

esahaa tuosa jo kertoki todennäkösen vian.

Minulle on ainakin epäselvä kohta tämä, kun kerroit: "Tunkattiin eturatas ilmaan ja pyöritettiin rengasta takaveto päällä. Pyöri tyhjää. Sittekö laitto nelivedon nii tavallaan kytki napalukon? ja ei pyöriny enään".

Minun mielestä noin sen kuuluukin toimia. Jos etupyörä on ilmassa ja neliveto kytkettynä se ei pyöri käsin pyöritellen, niin veto on kytketty silloin sekä eteen että taakse. Miten siinä ei silloin neliveto toimi?

Voisi helpottaa ongelman syyn päättelyä, jos kuvailisit tarkemmin, mitä tarkoittaa se "neliveto ei toimi", miten se käytännössä ilmenee?

turbodiesel 19.11.2013 07:13

Joo eli koko auto pukkien varaan ja neliveto päälle. Vain takaset pyörii. Jännää sinänsä koska toinen eturengas ilmassa lukihti sen ku laitto nelivedon päälle.

SUPI4x4 19.11.2013 09:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turbodiesel (Viesti 1068072)
Joo eli koko auto pukkien varaan ja neliveto päälle. Vain takaset pyörii. Jännää sinänsä koska toinen eturengas ilmassa lukihti sen ku laitto nelivedon päälle.

Pyöriikö etukardaani neliveto päällä?
Entäs etuvetarit?

-MaTTi- 19.11.2013 10:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turbodiesel (Viesti 1068072)
Joo eli koko auto pukkien varaan ja neliveto päälle. Vain takaset pyörii. Jännää sinänsä koska toinen eturengas ilmassa lukihti sen ku laitto nelivedon päälle.

Siis minkä lukihti, eturenkaan? Miten se voi olla "lukittu" ilman että se pyörii sitten neliveto kytkettynä eli kun mekaaninen yhteys sinne asti tuntuu olevan kunnossa ja etukardaanikin pyörii (käsitin että moottorilla tai rengasta pyörittämällä)?

Auttaisko tämä, kyseessä lienee s. 20 löytyvä EasySelect: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf

turbodiesel 19.11.2013 11:27

Pajeam lue tarkemmin.
Sitähän mää täälä kyselenki että mikä vikana.

esahaa 19.11.2013 11:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1068134)
Siis minkä lukihti, eturenkaan? Miten se voi olla "lukittu" ilman että se pyörii sitten neliveto kytkettynä eli kun mekaaninen yhteys sinne asti tuntuu olevan kunnossa ja etukardaanikin pyörii (käsitin että moottorilla tai rengasta pyörittämällä)?

Auttaisko tämä, kyseessä lienee s. 20 löytyvä EasySelect: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf

alipainekello jousikuormitteinen auto sammuksissa napalukot kiinni (ei alipainetta) oikeanpuolen sisälokasuojasta löytyy *alipainekatkaisijat* nämä voi sekotta systeemiä

-MaTTi- 19.11.2013 12:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja esahaa (Viesti 1068177)
alipainekello jousikuormitteinen auto sammuksissa napalukot kiinni (ei alipainetta) oikeanpuolen sisälokasuojasta löytyy *alipainekatkaisijat* nämä voi sekotta systeemiä

Ei oo napalukkoja tuossa. Tuo kello katkaisee oikean vetarin, mutta jos on jousitoiminen niin sepä voi olla syypää. Lienee yhteydessä myös nelikko-valoon, joten sähkövialta haiskahtaa.

turbodiesel 19.11.2013 17:23

Jees. Täytyy lähtiä hallille kohta ihmetteleen. Täytyy tarkistaa mittariston polttimo. Ja sitte keskittyä tuonne etuperään. Mites muuten tuo vihreä joku Lock valo mittaristosa kertoo. Palaa sillontällön ku laittaa virrat päälle.

turbodiesel 19.11.2013 19:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja esahaa (Viesti 1068177)
alipainekello jousikuormitteinen auto sammuksissa napalukot kiinni (ei alipainetta) oikeanpuolen sisälokasuojasta löytyy *alipainekatkaisijat* nämä voi sekotta systeemiä

Juurikin näin. Eli etuveto kytkeytyy auton ollessa sammunu. Mutta ei kkäynnissä kun alipaine vetää katkaisiaa. Elikkäs missä vika? Sähköisä?

4x4Garage.fi 19.11.2013 20:17

Osiko näistä apua:

http://www.justanswer.com/mitsubishi...-flashing.html

http://www.justanswer.com/car/2iy6k-...n-driving.html

http://www.justanswer.com/mitsubishi...-find-one.html

http://www2.pajeroclub.com.au/forum/...?t=6694&page=2

turbodiesel 19.11.2013 21:57

Vikahan on seuraavanlainen. Keulinmaiselle solenoidille tulee kokoajan virta elikkäs etuperä kokoajan vapaa asennosa. Eli ei tunnista millon vetovipu on taka ja millon neliveto asennosa. Neliveto toimii kun solenoidin liitin irti.

Edellinen omistaja vaihtanu tähän laatikon ja luultavasti joku johto jääny kytkemättä.

Edit. Ja oliki kytkemättä. Lootasa oli oikealla puolen kaks anturia. Kaks ja yks johtonen. Yksjohtoseen ei menny mitään johtoa?? Mikähän sen virka on?

JiiPee 20.11.2013 09:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turbodiesel (Viesti 1068436)
Edit. Ja oliki kytkemättä. Lootasa oli oikealla puolen kaks anturia. Kaks ja yks johtonen. Yksjohtoseen ei menny mitään johtoa?? Mikähän sen virka on?

Onko siinä mekaninen vai sähköinen nopeusmittari? Sen liitos tosin on yleensä aina jossakin takakardaanin lähdön lähettyvillä.

Jos on vaan yksi liitin, niin se anturi/kytkin maadoittaa liittimen jossakin tilanteessa. Mittaa vastusmittarilla siitä liittimestä yhteyttä lootan kylkeen/runkoon tai kokeile pienitehoisella lampulla akun plusnavasta siihen liittimeen. Kokeile jakolaatikosta eri vaihtoehdot ja myös päävaihteistosta peruutusvaihde. Jos joku niistä saa jotakin muutosta siinä aikaan, niin löysit sen merkityksen.


Sivu luotu: 06:48 (GMT +2).