Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mahdollisimman kevyt kone+automaatti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117364)

oska80 14.11.2013 08:49

Mahdollisimman kevyt kone+automaatti
 
Mikä olisi mahdollisimman kevyt moottori, joka antaa +200 hv ulos kohtalaisen vakiokunnnossa. Sitten olisi plussaa, jos olisi sellainen paketti, missä olisi takavetoautomaattiloota mukana. Toisin sanoen pitäisi suzukia kehittää vähän.

Miten nuo kelkan tai moottoripyörän moottorit? Variaattori autokäytössä?

Kone ja laatikko pitäisi olla kevyempi kuin suzukin vakio kone+laatikko.

Kertokaapa ehdotuksia mikä mylly tuonne suzukin pellin alle istutetaan...

veijon-esso 14.11.2013 08:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oska80 (Viesti 1066056)
Kone ja laatikko pitäisi olla kevyempi kuin suzukin vakio kone+laatikko..

Paljonkos suikan kone+loota paketi painaa?

sos 14.11.2013 08:58

Kone painaa 85kg laatikkoa ei puntaroitu, tuski kevyempää edes plus100hp konelaatikko pakettia löytyy, tai ainaki harvassa

kippo86 14.11.2013 09:07

Esmes:

"BMW S1000RR:n nelisylinterinen rivimoottori yhden litran iskutilavuudella antaa 193hv huipputehon 13 000rpm kierroksilla, sekä 112Nm väännön 9 750rpm kierrosluvuilla." (Wikipediasta apinoitu)

Tohon naittaa jonku pikku tomaatin jatkoks..? :D
Mopon laatikosta vain sopiva vaihde päälle, että automaattia pyöritetää maks 6000r/min?

Tiiä sit miten käytännössä toimis...

junnu78 14.11.2013 09:07

tai sit se menis just moottoripyörä linjalle ja vääntö puuttuu alhaalta kokonaan. oishan se tietysti hienon kuullosta kun suikkeli kiertäis oikeesti isosti... :D

sos 14.11.2013 09:51

Konessa kierroksia 18tonnia mopolaatikosta ykkönen ja auto etene sillee, että just erottaa sen liikuvan, alkuun vois olla kivaa, mutta aika äkkiä vois ruveta vituttaa se koneen meteli

Jare 14.11.2013 18:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1066076)
Konessa kierroksia 18tonnia mopolaatikosta ykkönen ja auto etene sillee, että just erottaa sen liikuvan, alkuun vois olla kivaa, mutta aika äkkiä vois ruveta vituttaa se koneen meteli

Mun mielestä trialissa o jo näkyny semmonen suikka, minkä mjoottori huutaa armoa, mutta silti pystyy renkaan kyljestä lukeen ne pienetkin tekstit:D:D:D

sos 14.11.2013 19:12

Niin mutta siihen vielä kymppitoni kierroksia lisää��
Mites sitte sehän rupee oikeasti olemaan tuufaast foorjuu meininkiä, ku autosta ykkönen ja sit pyörän laatikosta kuus vaihetta läpi, sit auton laatikosta kakkonen ja taas kuus vaihetta läpi, eli 30eteen ja 6 taakse.olishan se näky, ku pakilla pykältää isompaa silmään������

RalliJari 14.11.2013 20:27

Mites Subarun ej-sarjan kahden litran turbo? Kokoalumiininen ja lyhyt kone niin lyhyt kampuraki, painoo en tiedä mutta melko kevyt kummissi auton moottoriks. Tehoja vähimmillään 170hp turbo foresterissa, impuissa (impreza) yli kahden sadan.
Subrun loota toki vähän hankala ku siinä on etuperä samassa ja neliveto ouus vielä jatkona mutta jos joku toisen härvelin loota.

sos 14.11.2013 20:35

Joku sudarun boxeri puntaroitiin ja paino105kg mut liian leveä suikkaan olis tullu pakosarjat suoraan runkoon, eli ei mahtunu

Repro 14.11.2013 22:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1066273)
olishan se näky, ku pakilla pykältää isompaa silmään😄😄😄

Onnistuuha se Unimogillakin, neljä pykälää taaksepäinkin käytössä.

BJ-40/76 15.11.2013 00:05

Menee varmaan kelkka osastolle...
 
Ja nimenomaan variaattorin kanssa, toki tuo +200 hv ja (kumihihna)variaattori voi olla äärimmäisen lyhytikäinen kesähelteellä.....

Mutta jos tuota voimaa tarvitaan yksi repäisy, niin tuohon variaattoriin vois modata ohjausta sähköllä tuon keskipakovoiman sijaan...

Variaattorivetoisia volvoja oli taannoin, taitaa olla vielä peruuttamisen nopeusennätys k.o 3-sarjan? volvolla

-Jarkko- 15.11.2013 01:02

Välikardaanikin valmiina;) Miten sitten käy välitys ja pyörimissuunta...:rolleyes:

http://fi.wikipedia.org/wiki/BMW_K_1200_GT

http://www.rmheino.fi/product_info.php?products_id=4858

karisa 15.11.2013 10:11

Tuolta mallia http://www.youtube.com/watch?v=J-XgSV3CO9A

mikaelt 15.11.2013 19:33

En nyt muista paljonko Opelin astra/kadett 16v GSI kone painaa, mutta ei varmaankaan paljoa yli 100kg. Vakiona 150hv, turbo versio (vectra/cali) tais olla 175 ja sitte rata peleissä oli kait lähemmäs 300hv.
- saman sarjan koneita on käytetty monissa GM USA autoissa, joten luulis jonkilaisen tomatin siihen löytyvän, tai ainakin sovitettavan.

Mitähän noi 80-90 cossun tai bemari M3 koneet paino? niissä tais olla joku 220-240hv.

Vähä painavampaa taitaa olla...ja pitkää Volvon T5 koneet, joihin saa kyllä suoraan S60 laatikkoa tai sitte getrakkeja sovittamalla. Volvolla myös T4 B4204 malli joka tais olla vaan vajaa 160hv, vakiona.

Jokkis puolelta muistelen että jostain Hondan 1.6 vapari koneesta, kaasareilla (kun ruiskua ei saa käyttää...) sai lähemmäs 200 ja oli vain vähä painavampi kuin kuplan kone.

Tojota MR2 käytetty kone oli jotain 190-220hv, US/ japani versioissa. Eräs puolituttu väitti omistavansa k.o koneenm joka viritettynä oli antanut penkistä +300hv...Ei vaan saanu katsastettua sitä ja oli palauttanu vakio koneen paikalleen.

Kuljukka 15.11.2013 19:46

Jossain gti tuning tai jossain vastaavassta lehdessä oli juttua kun vanhaan, oisko ollu pikku corollaan laitettu muistaakseni joku rätkän rivinelonen.
En löytäny nyt juttua mutta oli jouduttu laittaan volvon laatikko pakiksi.

murkula_ 15.11.2013 20:13

Eiköns Mazdan 929 ollu 3L veekutosella?
Löylyä oli vakiona muistaakseni yli 150hp ja semmonen masta oli takavetoinenkin...

murkula_ 15.11.2013 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ (Viesti 1066725)
Eiköns Mazdan 929 ollu 3L veekutosella?
Löylyä oli vakiona muistaakseni yli 150hp ja semmonen masta oli takavetoinenkin...

30sec gookletusta ja tommonen tuli vastaan...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=16169

Olikin 190 hp:cool:

samppas 15.11.2013 21:02

Mazdan wankel mylly on myös kevyt ja saanee automaatillakin.

0ltzi 15.11.2013 22:10

vanha honda crx kone vähä kutiteltuna. tietty tomaatti voi olla vaikeempi löytää.

Samsonite 15.11.2013 22:30

Woimakin voi olla vaikeempaa löytää jos pitää olla kevyt. Luonnon laki. :)

Sami89 16.11.2013 00:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 1066788)
Woimakin voi olla vaikeempaa löytää jos pitää olla kevyt. Luonnon laki. :)

Nyt kun tähän päästiin..:D:D:D

SD33T:D:D:D:D

Edit, Kevythän toi ei kyllä ole.. ;)

Dectane 16.11.2013 01:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1066831)
Nyt kun tähän päästiin..:D:D:D

SD33T:D:D:D:D

Edit, Kevythän toi ei kyllä ole.. ;)

eikö ollut puhe voimasta?

Sami89 16.11.2013 01:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1066841)
eikö ollut puhe voimasta?

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=137966

Tost malmikasast toi on kyl miust melko paljo..:D:D

oska80 16.11.2013 16:27

Näyttää sille, että koneeksi tulee joko vr6 vw omalla automaattiaskilla, eli etuvetotekniikka pitkittäin. Toinen tekniikkavaihtoehto voisi olla volvon r4 tai r5 samoin omalla automaatilla.

Vr6 teho on 175hp vakiona, r4 teho noin 200hp ja r5 noin 240hp.
Vr6 on vapari ja volvon koneet ahdettuja.

Tuota vr6 tekniikkaa olisi ehkä helpoiten saatavilla, kun taas tuo r5 näytäis ehkä parhaalle/tehokkaimmalle vaihtoehdolle.

Tällä kokoonpanolla voi jättää jakolaatikon kokonaan pois, niin kokonaispano tekniikassaa ei juurikaan nouse.. Tosin autosta ei tälläisen muutoksen jälkeen taida kovin pikakiitäjä tulla, mutta jospa se riittäisi maastokäyttöön...


Sivu luotu: 13:04 (GMT +2).