![]() |
Mahdollisimman kevyt kone+automaatti
Mikä olisi mahdollisimman kevyt moottori, joka antaa +200 hv ulos kohtalaisen vakiokunnnossa. Sitten olisi plussaa, jos olisi sellainen paketti, missä olisi takavetoautomaattiloota mukana. Toisin sanoen pitäisi suzukia kehittää vähän.
Miten nuo kelkan tai moottoripyörän moottorit? Variaattori autokäytössä? Kone ja laatikko pitäisi olla kevyempi kuin suzukin vakio kone+laatikko. Kertokaapa ehdotuksia mikä mylly tuonne suzukin pellin alle istutetaan... |
Lainaus:
|
Kone painaa 85kg laatikkoa ei puntaroitu, tuski kevyempää edes plus100hp konelaatikko pakettia löytyy, tai ainaki harvassa
|
Esmes:
"BMW S1000RR:n nelisylinterinen rivimoottori yhden litran iskutilavuudella antaa 193hv huipputehon 13 000rpm kierroksilla, sekä 112Nm väännön 9 750rpm kierrosluvuilla." (Wikipediasta apinoitu) Tohon naittaa jonku pikku tomaatin jatkoks..? :D Mopon laatikosta vain sopiva vaihde päälle, että automaattia pyöritetää maks 6000r/min? Tiiä sit miten käytännössä toimis... |
tai sit se menis just moottoripyörä linjalle ja vääntö puuttuu alhaalta kokonaan. oishan se tietysti hienon kuullosta kun suikkeli kiertäis oikeesti isosti... :D
|
Konessa kierroksia 18tonnia mopolaatikosta ykkönen ja auto etene sillee, että just erottaa sen liikuvan, alkuun vois olla kivaa, mutta aika äkkiä vois ruveta vituttaa se koneen meteli
|
Lainaus:
|
Niin mutta siihen vielä kymppitoni kierroksia lisää
Mites sitte sehän rupee oikeasti olemaan tuufaast foorjuu meininkiä, ku autosta ykkönen ja sit pyörän laatikosta kuus vaihetta läpi, sit auton laatikosta kakkonen ja taas kuus vaihetta läpi, eli 30eteen ja 6 taakse.olishan se näky, ku pakilla pykältää isompaa silmään |
Mites Subarun ej-sarjan kahden litran turbo? Kokoalumiininen ja lyhyt kone niin lyhyt kampuraki, painoo en tiedä mutta melko kevyt kummissi auton moottoriks. Tehoja vähimmillään 170hp turbo foresterissa, impuissa (impreza) yli kahden sadan.
Subrun loota toki vähän hankala ku siinä on etuperä samassa ja neliveto ouus vielä jatkona mutta jos joku toisen härvelin loota. |
Joku sudarun boxeri puntaroitiin ja paino105kg mut liian leveä suikkaan olis tullu pakosarjat suoraan runkoon, eli ei mahtunu
|
Lainaus:
|
Menee varmaan kelkka osastolle...
Ja nimenomaan variaattorin kanssa, toki tuo +200 hv ja (kumihihna)variaattori voi olla äärimmäisen lyhytikäinen kesähelteellä.....
Mutta jos tuota voimaa tarvitaan yksi repäisy, niin tuohon variaattoriin vois modata ohjausta sähköllä tuon keskipakovoiman sijaan... Variaattorivetoisia volvoja oli taannoin, taitaa olla vielä peruuttamisen nopeusennätys k.o 3-sarjan? volvolla |
Välikardaanikin valmiina;) Miten sitten käy välitys ja pyörimissuunta...:rolleyes:
http://fi.wikipedia.org/wiki/BMW_K_1200_GT http://www.rmheino.fi/product_info.php?products_id=4858 |
Tuolta mallia http://www.youtube.com/watch?v=J-XgSV3CO9A
|
En nyt muista paljonko Opelin astra/kadett 16v GSI kone painaa, mutta ei varmaankaan paljoa yli 100kg. Vakiona 150hv, turbo versio (vectra/cali) tais olla 175 ja sitte rata peleissä oli kait lähemmäs 300hv.
- saman sarjan koneita on käytetty monissa GM USA autoissa, joten luulis jonkilaisen tomatin siihen löytyvän, tai ainakin sovitettavan. Mitähän noi 80-90 cossun tai bemari M3 koneet paino? niissä tais olla joku 220-240hv. Vähä painavampaa taitaa olla...ja pitkää Volvon T5 koneet, joihin saa kyllä suoraan S60 laatikkoa tai sitte getrakkeja sovittamalla. Volvolla myös T4 B4204 malli joka tais olla vaan vajaa 160hv, vakiona. Jokkis puolelta muistelen että jostain Hondan 1.6 vapari koneesta, kaasareilla (kun ruiskua ei saa käyttää...) sai lähemmäs 200 ja oli vain vähä painavampi kuin kuplan kone. Tojota MR2 käytetty kone oli jotain 190-220hv, US/ japani versioissa. Eräs puolituttu väitti omistavansa k.o koneenm joka viritettynä oli antanut penkistä +300hv...Ei vaan saanu katsastettua sitä ja oli palauttanu vakio koneen paikalleen. |
Jossain gti tuning tai jossain vastaavassta lehdessä oli juttua kun vanhaan, oisko ollu pikku corollaan laitettu muistaakseni joku rätkän rivinelonen.
En löytäny nyt juttua mutta oli jouduttu laittaan volvon laatikko pakiksi. |
Eiköns Mazdan 929 ollu 3L veekutosella?
Löylyä oli vakiona muistaakseni yli 150hp ja semmonen masta oli takavetoinenkin... |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=16169 Olikin 190 hp:cool: |
Mazdan wankel mylly on myös kevyt ja saanee automaatillakin.
|
vanha honda crx kone vähä kutiteltuna. tietty tomaatti voi olla vaikeempi löytää.
|
Woimakin voi olla vaikeempaa löytää jos pitää olla kevyt. Luonnon laki. :)
|
Lainaus:
SD33T:D:D:D:D Edit, Kevythän toi ei kyllä ole.. ;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tost malmikasast toi on kyl miust melko paljo..:D:D |
Näyttää sille, että koneeksi tulee joko vr6 vw omalla automaattiaskilla, eli etuvetotekniikka pitkittäin. Toinen tekniikkavaihtoehto voisi olla volvon r4 tai r5 samoin omalla automaatilla.
Vr6 teho on 175hp vakiona, r4 teho noin 200hp ja r5 noin 240hp. Vr6 on vapari ja volvon koneet ahdettuja. Tuota vr6 tekniikkaa olisi ehkä helpoiten saatavilla, kun taas tuo r5 näytäis ehkä parhaalle/tehokkaimmalle vaihtoehdolle. Tällä kokoonpanolla voi jättää jakolaatikon kokonaan pois, niin kokonaispano tekniikassaa ei juurikaan nouse.. Tosin autosta ei tälläisen muutoksen jälkeen taida kovin pikakiitäjä tulla, mutta jospa se riittäisi maastokäyttöön... |
Sivu luotu: 13:04 (GMT +2). |