BJ-40/76 |
08.11.2013 23:02 |
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeuvoSlam
(Viesti 1063753)
Mulla ois nyt seurtaavanlainen probleema.
Auto siis hj60 ja siinä kitkalukollinen tai lukoton taka-akseli.
Sitten irrallaan 61:sen lukko akseli, tää lukko akseli huonossa kunnossa. Eli jousien tallat läpimädät ym. ja jarrut aivan romut. Onnistuuko laittaa tuo lukkomurikka+vetarit tohon lukottomaan akseliin? Jos ymmärsin oikein niin pienellä viilailulla sopis??
Ja meinasin tilata Tamgearsilta tiivisteitä ja stefoja noihin akseleihin, etu sekä taka, ja muuta roipetta, niin saako sieltä silkkaa made in china paskaa, laatua, vai toimivaa mader in china tavaraa?
|
Laakerit perän laakerit ovat olleet (mitä minä olen tilannut) ns. merkkilaakereita, stefat ovat mielestäni keskikastia (milner:n stefat täyttä paskaa, ainakin osa) mutta jos ei viimmeisiä euroja kehissä, niin marmoritiskiltä saa vielä laadukkaampaa yhdellä poikkeuksella; näissä yli 25v autoissa on etuvetoakseli kuluneet (yleensä) urille, että kannattaa ostaa esim. tamgearsilta tuo ns. hdj-80 tyyppinen stefa, siis tuo kalliimpi versio "kuluneelle akselille, keskittävä".
Toinen asia mihin kiinnittäisin huomiota, on etuakselin olkalaakerit, siis ne kartiorullalaakerit (30303) ne täytyy olla juuri nuo alkuperäisenkaltaiset, siis rullien kulmat pitää olla oikeat. (oliko oikea tyyppi 30303D?, siis ulkokoolin sisäreikä on noin 10mm? pienempi kuin k.o koolin ulkohalkaisija) ja jos viimmeisistä euroista kyse, niin ylemmäksi laakeriksi käy tuo halvempikin..
Ja ainakin HDJ-80 etuvetonivelen pronssiholkit MINÄ oastan Toyotalta, toki hj/bj on pelittänyt noilla tamgearsin puslillakin.
|