Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Wannabe spider tai crawler mikälie putkikasa... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117014)

kares 05.11.2013 22:26

Wannabe spider tai crawler mikälie putkikasa...
 
Iski visio tuommoisesta onko se sitten spider vai crawler vai mikä mutta siis etuveto tekniikkaisesta neliveto kikottimesta...
Eli hakusessa kevyt ja edes vähän pirtsakka TLP kikotin mahdollisimman pienellä euromäärällä...
Pari kankee putkee löyty tallin lattialta ja jesseh. tallin lattialta löyty tekniikka (joutu antaan muutaman roposen vaikka vaatii kk-laakerit ja kampura koneistusta),vaihdelaatikko löyty hajottamosta kun tuo tekniikka on nelikosta alkujaan, taka-akseli löyty linttalan heinikosta(pari hullua roposta meni tähänkin) ,risat penkit löyty iteltä ja kartaaneja jne...

Hahmotusta jostain tulevasta,puolet moottoristakin on viereisellä pöydällä ja etuakselin sijaintia hahmottaa kartaani...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141191

Pariputkenpätkää taivutettu ja hepattu ,siittä se jokin sitten alkaa hahmottua kunhan saan lisää putkee jostain...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141193

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141192

kares 05.11.2013 22:28

Ohos paukahti hippasen vika osastolle perkeles...Mahtasko joku mode siirrellä tuonne projekti osioon tämän kun kävi tälläinen pieni aloittelijan kämmi :)

Jare 05.11.2013 22:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 1062637)
Ohos paukahti hippasen vika osastolle perkeles...Mahtasko joku mode siirrellä tuonne projekti osioon tämän kun kävi tälläinen pieni aloittelijan kämmi :)

:D:D:D

TLP projekti..... Tapahtumia Liian Paljon:D:D

kares 05.11.2013 22:54

Varmaan sitäkin ja itellä kyllä jäänyt vuoden verran offi tapahtumat vähiin,mutta racing rabbit tämän TLP.n joskus heitti mun projekteista ja se osuu kyllä aika oikeaan etenkin tämän projektin suhteen ,mahtaako kisajänökään enää muistaa mitä hän tuolla tarkoitti ;)

Jare 05.11.2013 22:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 1062650)
Varmaan sitäkin mutta racing rabbit tämän TLP.n joskus heitti mun projekteista ja se osuu kyllä aika oikeaan etenkin tämän projektin suhteen ,mahtaako kisajänökään enää muistaa mitä hän tuolla tarkoitti ;)

Tallin Lattian Parhaat;)

kares 05.11.2013 23:00

Vielä kun sais osia mitä on tullu heitettyy KUUBAAN niin alkas syntyy vaikka mitä ;)

pee 05.11.2013 23:14

TLP ?? TiGillä / Lincolnilla / Puikolla :D


... muistan käsitteen: "kasattu kareksen pulteilla = hitsattu"

JRpower 05.11.2013 23:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 1062654)
Vielä kun sais osia mitä on tullu heitettyy KUUBAAN niin alkas syntyy vaikka mitä ;)

Niistä syntyis useampikin TLP :D

kares 05.11.2013 23:33

Nimikko pultteja tulee varmuudella tähänkin ihan riittämiin, mut yritän joskos muutaman ihan normaalinkin pultin saisin johonkin kohtaan(ainakin kempinpultin "tueks" vois sulatella jos tulee liian isoja rakoja johonkin) :) :) :)

Jare 06.11.2013 09:44

Onks toi oikee joku "köykämiini" lohkonen kone, vai hämääks lohkon väri vaan:confused: Tuleeks tähä joku turbon tapainen?

Tai siis ensinhän tähän kirppuun tulee toi kone, mut sit loppujen lopulta kuitenki turbotettu HJ60 daiseli....eiks nii:D:D:D:D:D

Kankku 06.11.2013 09:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1062734)
Onks toi oikee joku "köykämiini" lohkonen kone, vai hämääks lohkon väri vaan:confused: Tuleeks tähä joku turbon tapainen?

Tai siis ensinhän tähän kirppuun tulee toi kone, mut sit loppujen lopulta kuitenki turbotettu HJ60 daiseli....eiks nii:D:D:D:D:D

eiköhän siihen liimailla vielä mogin valuakselitkin ;)

kares 06.11.2013 10:27

Lohkohan on alumiinia tosiaan ja turbokin on jo alunalkaen tosin ei tällä hetkellä paikallaan kun vaatii tuo motti vähän rempan tynkää,eletään nyt ainakin siinä toivossa ettei ikimalmi milloinkaan löytäisi tietään tämän keulille :)
Keveys ja valuaksulat ei kyllä sovi yhteen mutta hojon aksuloilla tehdään nyt ensin ja katotaan mitä sitten tuonnempana tapahtuukaan kun kyllähän se pitäis kokeilla mitä tapahtuu kun takapääkin kääntys ei varmaan kyllä mitään kovin viisaan olosta toimintaa ku meikäläinen puikois :)

bluevan 06.11.2013 10:44

Pikku ponmppu ja neljään nurkkaan murrosjumppaa :D Ja niitä et enää hitsaamalla korjaa ;)

Jare 06.11.2013 10:57

Kyllä mä jotenki uskoisin tarpeeks kevyellä autolla ja HJ akseleilla onnistuvan pahempienkin kivien ylittelyt, varsinkin, jos suosiolla laittaa vetarit ja murrokset Longfieldin valikoimasta heti alkuunsa.


Siis onks tässä visiona tehdä 4-pyöräohjattukkin ja protoon?? Vai etupää ohjattu ja pro-modiin?

kares 06.11.2013 11:11

Visio on että aluksi takapää ei ohjaile yhtään edes paulin tyyliin kaasulla jos en jotain ihme patenttia keksi miten vapauttaa etuveto välillä pois mutta jos joskus rikastun niin suunnitellaan muita aksuloita ja ohjaillaan takapäätäkin ja jos jotenkin ihmeen kummalla tästä syntyy oikeasti kevyt niin vilkkuu ajatus hojon kääntyvästä akselista takanakin kun eiköhän ne lonkkarit jotain kestä ja rauhallinen ajotapani säästää toki murroksia jo muutenkin ;)
Promodissa ei tällä taida saada kun ei tule minkään sarjavalmisteen mittoihin tai mitään ja harraste ei oikeen on mun juttu ehkä niin ei jää kun protoluokka ja sitte ajetaan siinä jos ei muuta ku mulle se sijotus ei oo tärkee vaan pääasia on että on hauskaa ja saa ajaa edes jossain luokas :)

Jare 06.11.2013 12:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 1062757)
Promodissa ei tällä taida saada kun ei tule minkään sarjavalmisteen mittoihin tai mitään ja harraste ei oikeen on mun juttu ehkä niin ei jää kun protoluokka ja sitte ajetaan siinä jos ei muuta ku mulle se sijotus ei oo tärkee vaan pääasia on että on hauskaa ja saa ajaa edes jossain luokas :)


Eihä siel pro modeissa enää taida olla mitää sarjavalmiste mainintaa. Oli muistaakseni Eurotrial presidentin kommentti tuos kesällä, että kunhan mitta säännöt täyttyy ja auto olis vähä niinku auton näköinen. Ja kuulemma ehdottomasti sääntöjen vaatimat mitat on tärkein pääpaino.

tare 06.11.2013 13:24

Tämmönen mullakin pyörii mielessä ja varmaan vielä jossain vaiheessa teenkin :)
Eli mielenkiinnolla seurannassa!

Hencca 06.11.2013 13:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 1062789)
Tämmönen mullakin pyörii mielessä ja varmaan vielä jossain vaiheessa teenkin :)
Eli mielenkiinnolla seurannassa!

Kuin myös, tuli hommattua syksyllä racingrabbitin vanhat dana 44 akselit arpeilla (muu suzukipohjainen rovi tuli mukana) ja hetken ostettua osakasaa tutkiessani totesin että eipäs puretakkaan vaan kevyt etuvetotekniikka paikalleen ja menoksi. Mukavaa kun on alkanu näitä "trans-axle" projekteja näkymään niin saapi ittelleenkin hämmentää niistä ideoita. Itselläni on oma projekti vielä hahmottumasa mutta pitänee varmaan tännekin tehdä topicci sitten kun jotain mainittavaa tapahtuu. :)

IironSika 06.11.2013 15:01

Samoja hommia täälläkin suunnitelmissa ja tekniikkaakin on jo haalittu.

Repro 06.11.2013 15:43

Sama täälläkin kunhan nyt ensin saisi muut hommat valmiiksi.

Jare 06.11.2013 17:04

Mä en oo ikinä ajatellu tällaisen kevyen simppelin kikottimen tekemistä:rolleyes::rolleyes::D:D:D:D:D:D

kares 06.11.2013 17:33

Tästä projektista tuskin muita vinkkejä saa kuin että EI,EI NÄIN....

tepa250d 06.11.2013 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 1062870)
Tästä projektista tuskin muita vinkkejä saa kuin että EI,EI NÄIN....

Ei kun juu juu:D:D:D

uazoffroad 06.11.2013 22:12

onks toi moottori sr20det??

kares 06.11.2013 22:51

Semmonen se on, Pulsarin keulilta irrotettu eli vakio teho 227heposta ja tästä olis määrä olla otettu vakioahtimella 324heposta kunnes tuo kk-laakeri alko naputtaan mutta itse en ole nähnyt todistetta siittä niin elän tuon 227heposen mukaan ja silläkin teholla tuo -93 2.0 primeran laatikon kesto askarruttaa vaikka tuolla laatikkolla pitäis olla ajettu vain 117tkm uskotteli hajottamon mies ,no laatikoita on tarjolla kyllä niin vaihdellaan sitä mukaan kun hajoo...


Sivu luotu: 06:08 (GMT +2).