![]() |
Vähän ajetut vaihtoautot
Miten on mahdollista, että joillekkin jobbareille sattuu aina vähänajettuja vaihtiksia myyntiin?
Ei kai kukaan enää harrasta mittarihuijauksia ko. alalla :rolleyes: Esim. n. satatonnia ajettuja yheskyt-luvun nelikko diesel mersuja ei liene montaa myynnissä... |
Joo, ei muuten kiinnosta, mut ukko on ettimässä edullista diesel nelivetokäyttistä ja sitä kautta törmäsin "vähänajettuihin"... (saa tarjota yyveenä :) )
|
miten ois Terrano 3,0TDi, manuaali, vuosmallia 2005, kilsoja kinnerissä 232tkm. Eli tuollai mediumisti ajettu diesel maasturiksi ;) Lykkee vaik YV:tä ni laittelen paremmat inffot ja vaik kuviaki.
|
Haettiin kanssa rouvalle nelikkoa, tosin bensalla. Ostettiin susuki, jolla oli ajettu reilu 90 tkm. Puolitoista kk ajoa ja etutasauspyörästö räjähti, täysi laatikkotuho. No liike etsi meille samanlaisen, mutta kolme vuotta tuoreemman noin 100 tkm ajetun. Koneen vikavalo syttyi ennen kotiin pääsyä, katti kuulemma sulanut. Auto on ollut pajalla nyt kolmatta viikkoa ja asentaja nosti eilen kädet pystyyn. Saapi nähdä kuinka käy.
Tässä tapauksessa en ainakaan usko, että kukaan olisi viitsinyt mittarilla käydä. Mursut lienevät hiukan toinen juttu, ainakin diisselinä. Tekevätkö sitten vähät kilometrit autuaaksi? Meillä ei ainakaan ole ollut mitään yllättäviä ongelmia noiden +15v ja +200tkm käyttisten kanssa. Kai niistä on ajettu jo vakavammat viat pois. |
Lainaus:
Lainaus:
|
kaitsu on niin paljon oikeessa kun vaan olla voi.. itella tuli ennen terranoa todella siisti alle satku ajettu 3bg passat ja auto osottautu ekana vuotena taydeksi pommiksi, 4500 ekua kun lyo tiskille ja vaihtaa/korjauttaa apaut kaiken ni karis kylla turha luulo "saksalaisesta laadusta" kertalinttiin, priimahan se sitten oli kun seuraavalle meni :D nyt terrano kayttiksena ja mammalle uskalti eilen antaa pitkalle reissulla ihan taysiaan, kun tietaa et silla kotia kuitenkin paasee ja mittaris tosiaan 2x enempi kilsoja mita siina pasuunassa oli ku havitin pois :D
|
Nykyään tuo mittarien pyörittely luvattoman helppoa, ainakin joissain autoissa.
Paras oli taannoin kaverin w123 farkku mersu; mittarin taakse oli tussilla kirjoitettu; otin 200tkm ja toisella maalitussilla 150 tkm:D Mutta noista kilometreistä: 400 tkm matkaajoa, ja hyvin huollettu, on mielestäni paljon varmenpi ostos, kuin 200 tkm korttelirallia olemattomalla huollolla. p.s Istuin vuosituhannen vaihteessa taksissa maksavana asiakkaana, ja matka/nopeusmittari ei näyttänyt mitään, mutta kun asiasta kysyin, niin vasen käsi kävi kojelaudan alalaidassa, ja oikea läpsäytti kojelautaa; ja kaikki kunnossa! |
Kaveri myi aikanaan 406 pösön tiisselin 380tkm ajettuna pois. Niin ei menny kauaa kun sama auto oli 170tkm ajettuna myynnissä jobbarilla. Oli kyllä pidetty hyvin ja siistissä kunnossa. Eniten nauratti kun oli ilmoitus että tupakoimaton. Siinä autossa poltettiin ketjussa 5 vuotta.
|
Vähän ajettu edullinen dieselnelikko. Taruolento tai kiinalainen pilailuväline.
|
Lapista saa kuulemma nättejä suht nuoria pakuja mitkä on ajattu vain 100-300 tuhatta miljoonan jälkeen :)
|
Meikäläisen zinzäppi on 200t ajettu oikiasti :D
|
mulla oli 80 tkm ajettu c-mersu 97 suomi auto, ei siitä saanu sen enempää kuin 200tkm ajetusta. jollain papparaisella oli ollu hukannu huolto kirjankin. mut katsastus konttorin mukaan oli n.5tkm ajettu joka vuosi. yleensä noita vähän ajettuja tulee noihin isoihin liikkeisiin minne ne papat uskaltaa mennä ostoksille , merkki liikkeille joku vähän ajettu 90-lopun mersu =romu rautaa pihalla. sitten oli ruostevapaa 180tkm ajettu lj70 joka meni muutamalla tonnilla lappiin.
|
Mullakin on tällä hetkellä alla -93 Mazda 323, ajettu kokonaista 59tkm ja aina huollettu merkkiliikkeessä. Lähti edelliseltä omistajalta hakupalkalla.
Alla tälläkin hetkellä orggis hakkapeliitta 10 (!) renkaat, kuin uudet :P |
Lainaus:
|
Eikös noita kilometrejä voi tarkastella jostain trafista? Katsastuksessahan ne otetaan ylös aina.
|
Lainaus:
Elektronisissa vermeistä on kuulemma vielä helpompaa tämä ns. irroittaminen, kun siitä ei edes jää mitään jälkiä, kuten esimerkiksi Saksan tuontiautoista se helekutin ruuvaaminen. Tämähän on tuiki tavallista "huijaamista" Ostetaan ns. uusi auto vaihdetaan kuskin penkki, ohjauspyörä, polkimien kumit, vaihdekepin nuppi, vilkun viiksi ja kaikki muutkin kuljettajan käytössä olevat kulumisen merkit jättävät osat. Sitten kun auto laitetaan myyntiin, vaihdetaan osat takaisin ja avot meillähän on tosi vähän ajettu kulkupeli, silti voidaan käyttää normaali huolloissa, eikä huoltomies edes huomaa mitään, laittaa leimat ja kilometrit vain ylös. Asiakas tuumaa että eihän tuohon tule edes kilometreja, mutta ompahan ainakin huollot tehty asianmukaisesti. Auton omistaja tietenkin korjaa itse tai jossain toisessa liikkeessä varsinaiset viat ilman huoltokirjamerkintöjä, voi perkele että me osataan olla SINISILMÄISIÄ. Saksasta aikoinaan tuotiin autoja joihin oli lisätty 100000-200000km jotta verotus saataisiin mahdollisimman alas ja osat oli sisältä vaihdettu helekutin kuluneisiin. Suomessa taas kasattiin uusilla osilla sisusta, ruuvattiin kilometrit mahdollisimman pieniksi. Näistähän joku jäi kiinnikkin, mutta ei siinä tullut kuin pienoinen hinnanalennus. Mitä tästä opimme, täytyy olla varsinainen fakiiri, jotta saisi todelliset kilometrit autoon. Suomen ongelma on vieläkin perusrehellisyys ja me luotetaan liikaa toisiin ihmisiin, vaan oletteko joskus törmänneet rehelliseen autokauppiaseen, jos se ei huijaa, niin ainakin sitä on huijattu kyseisessä autossa, jonka sinä olet juuri ostanut.... Autokauppias ei ole ollut "tietoinen" auton vioista ! |
Pitääkö paikkaansa että Mersuista löytyy jostan mallista alkaen semmoinen lokitiedosto jonka aitoja kilsoja ei pysty rullaamaan? Väyrysestä sen verran että poika osti 300 egellä about 15 v vanhan 200 D:n jonka mittarilukema ilmeisesti aito 770 tkm ja ihan soiva peli. Laitettiin vaihtoon jossain 800:n paremmalla puolella ja hyvitys oli alun kolmatta tonnia.
|
Naamakirjassa juttua linkin autosta.
Myytiin alle 200tkm ajettuna mutta entinen omistaja laittoi jutun kulkemaan niin jopahan korjaantui lähemmäs totuutta. Oli lähteny siltä 613tkm ajettuna. On näitä koijareita joka junaan. Toki jos on niin tyhmä, että uskoo bussilla ajetun muutamia kymppejä vuoteen niin voi voi. http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/5676579 |
Ei kannata dieseleissä tuijottaa kilometrejä
Esim 300-400 tkm:ä ajtuissa autoissa on jo varmasti kaikki kuluvat osat vaihettu jo kertaalleen. 440tkm ajettu passatti tikkaa paremmin kun moni huonompi ja perille on aina päästy. |
Lainaus:
|
Lainaus:
En oo omasta mielestäni koskaan sulta yhtään autoa ostanut ja tuskin tuun ostamaankaan. |
Hiace mikä lähti mustille miehille bensattuna tuli itelle 6-800T ajettuna edellinen ei ruuvannut, mutta hänelle tullessa oli 300T ja aiemmin 150T ruuvattu. Se jolle se tuli tutulta oli ostanut sen lapista poromieheltä vain 100T ajettuna ja arvelu oli, että 2-300T olisi ollut ruuvattu :rolleyes:
Eli laatikolla ja korilla oli reipas miljoona työnnetty kun se lähti kongoon alle 200T ajettuna :D |
Kyllähän noita oikeasti vähän ajettujakin löytyy. Appiukolla on jotain luokkaa 130tkm ajettu -98 Pösö. Äijä ajelee sillä 3-4tkm/vuosi ja auto viettää aikansa lämpimässä tallissa, yleensä vieläpä puhtaanakin.
Auto kun ostettiin (käytettynä) niin kaikesta päätelleen oli ollut huolehtivalla omistajalla aiemminkin, siisti yltä ja alta. Vähillä kilsoilla. Sulan autokauppahelvetistä tämäkin helmi löytyi aikoinaan. Frouvan Volvokin löytyi vahingossa jobbarin rivistä kun ajankuluksi selailin nettiautoa. 157tkm ajettu -99 diesel V70. Piti ihan Tampereelle asti lähteä katsomaan ja kyllä vaan auton kaikkinainen kunto tuki mittarilukemaa vaikka odotukset olivat vähän sillä tasolla että käydään nyt sitten toteamassa jobbarin puheet hyvästä yksilöstä hevonkukuksi. Joutui soittamaan heti frouvalle että järjestä rahnat, tässä on sulle autoa pitkäksiaikaa. Nyt, muutamassa vuodessa ajetut 180tkm lisää ovat jo jättäneet jälkensä... |
Isse ostin -88 vuoden henkilönkuljettimen. Ajettu 120tkm. Edellinen omistaja (vanha akka) oli ajanut 10 vuoden aikana nafti 10000tkm.
|
Sivu luotu: 17:50 (GMT +2). |