![]() |
offiauton katsastus
Kertokaa viisaampana kuinka paljon saa muutoksia tehdä nykyään että pysyy tieliikennekelpoisena. tarkoitus rakennella patrollia vm 87 .saako laittaa lehtijouset aksiloiden päälle? Mikä on maksimi yhteis korotus koppia saa nostaa 75mm mutta paljoko vielä voi korottaa jousista? Mikä maksimi rengaskoko ilman erikoislupia? Yms.kertokaa minkäläisia muutoksia olette katsastaneet...siitä taitaa olla 6 vuotta kun hjn muutoskatsastin viimmeksi
|
Lainaus:
|
jep mutta toi perkeleen valtio muuttaa kaikkia pykäliä joka vuosi ja katsastus konttoreilla on eri näkemyksiä asioista automalleista riippuen turha lukia vuonna 2002+2010 pykäliä ku eivät taho pitää paikkaansa
|
ja haluan vain patrolliin vm80-90 tehtyjä muutoksia kun ei passaa hj tai suzukin tai uudemman patrollin muutokset esimerkeiksi
|
Lainaus:
|
KIITOS.........vieläkun joku osas sanoa voiko lavapatrollin kopin takaa lavalta tuoda pakoputket pihalle vai pitääkö olla taka aksilan takana.tiedän että amerikan raudoissa tulee vakiona mutta entäs suomesta ostettuun
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Korjatkoon viisaammat, jos olen väärässä |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja sieltä tuo -> http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 Ja tuosta konttorien näkemyserosta selviää kun käy epäselvissä asioissa jutustelemassa sillä konttorilla jossa aikoo autonsa leimata. |
Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=_V_OjOG4WLs |
yleensä ku puhutaan auton muutoksista niin automerkistä riippuen mitä valmistaja on siihen hyväksyttänyt uudemmis/vanhemmista katsottuna ainakin mun tietääkseen.KORJATKAA jos oon vääräs KUTEN YLEENSÄ =) mutta esim lantikoita on vaikka minkäläisilla korotuksilla ja renkailla mutta patrollia ei niin hirveesti.johtuuskohan siitä kun lantikkaan on tyypitetty kaikkea kivaa.saatan olla kyllä hakoteillä mutta mutta =)
|
kavipä mieles,,,,,,,noi lakipykälät! jotkut konttorit vaatii tai oon kuullu vaativan esim huoltoautos ruuvvipenkin mutta jos esim takatilassa on alkuperäisesti kaksi laatikkoa niin menee lakien mukaan läpi huoltoautosta esim 4x4 runneri pitäs mennä läpi penkien pois ottamisella ja jotain huoltotavaraa sivukoteloihin (muka huoltotarkoitukseen)kaveri kävi leimaamas sellasen ja konttorin väki ihmeissään missä ruuvvipenkki hetken väitettyä totes että no niin se on.noita niin sanottuja porsaan reikiä on vaikka millä mitalla =)
|
kiitos::::
Lainaus:
Lainaus:
|
tuumas mulle kun kävin että en mä tiedä sähän tunnut tietävän enemmän
ja lopuuksi tuumas että mun mielestä jos tekee kaikki kunnolla eikä mitää töherrystä niin hyvä---(saapa nähä mitä tuumaa katsastus tilantees) Lainaus:
|
ne huoltoautopykalat on justiinsa tasan katsurista kiinni mita sinne vaaditaan. omassa patrollissa ruuvipenkki, tyokalulaatikko ja smirgeli oltava kiinteena, tai pitas olla. nahny laput missa vaadittu laatikko ja "tyokaluja", eli sinne lootan pohjalle riittas jakari ja ruuvari kai sitten..
|
Lainaus:
|
suottaapi olla että otin väärän pillerin mutta saimpahan keskustelua
|
Edelleen samat säännöt merkistä riippumatta, mut vertailukohdat esim mainitussa rengaskoossa on luonnollisesti eri merkeissä erilaiset. Ne on selvitettävä ja siitä alettava miettii et miten paljon voi poiketa...
|
ja kun kyseessä on lavapatrolli, niin uusien sääntöjen mukaan sitä voi sitten lyhentää ika radikaalisti. Eihän sen lavan mitan tarvinnut olla enää paljon mitään...
TT |
Lainaus:
|
Lavan mitoista kannata huolissaan olla, avolavan voi aina rekata huoltoautoks...
|
Sivu luotu: 04:01 (GMT +2). |