![]() |
Renkaan kyljen paikkaus?
Haulla koitin ettiä vaan en löytynyt, vai enkä tuotakaan osannut tehdä oikein???
Meni kaverin maastokumin kyljestä oksa läpi ja nyt tarttis kottaa tuo korjata. Onkos renkaan kyljen paikkaamisesta "paistamisesta" kekusteltu täällä? Linkkejä ko. videoihin saa laittaa myös ja omakohtaisia kokemuksia. Jos löytyy topikki aiheesta niin tämänhän saapi poistaa ja nostetaan vanha esiin. t. Ismo Ämmä |
ainaki offivaruste paisto kerran mun yhen renkaan ja kyllä se kesti, saattaa olla vieläki jossai ajossa.
|
mulla on kaks.. öö taitaa olla kolmekkin kylkipaikattua 31" km2 rengasta, yks talvipyörä ja pari kesärengasta, niistä kun menee oksat turhan helposti kyljestä läpi. eipä edes muista onko ne edessä vai takana eikä sitä ajolleen huomaa jeepissä.
kovin huonoa rengasta ei kannata paikkuuttaa, maksaa muutaman kympin kuiteskin tuo paistaminen. |
Maastopalvelu Kiviseltä vois kans kysyä, mainitsi, että löytyy kudospaikkavehkeet.
|
Mahtaakohan noilla keinoin saada myös kuvion kohdalta revennyttä rengasta ehjäksi? Mulla meni toissatalvena kyljen kautta pintakuviosta läpi oksa.. jos siitä vaikka saisi vararenkaan.
|
Lainaus:
|
Made in ite?
Onkos kukaan venäjän reissulla ite korjannut tuollaista kylki reikää?
Kuinka tuli tehtyä ja oliko pitkäikäinen korjaus? Kun sais vaan reijjän umpeen niin vaoishan sinne vaikka sisäkumen sit laittaa ilmaa pitämään. Netistä lueskelin jotta raskaskaluston pyöriin tarkotettuja kudos paikkoja ja vulkanointi ainetta saapi ostaa? Tarvii kysellä liikeistä missä raskaan kaluston kumeja korjaavat. t. Ismo Ämmä |
Noilta sivuilta löytyy paljon ohjeita renkaan korjaamiseen:
http://www.rematiptop.com/technical_trm.php IKH:lta sai ainakin rättirenkaan korjaussarjan, mutta en tiedä löytyykö vyörenkaalle, kun muistaakseni sama ei käynyt. Ainakaan "virallisesti". |
Aika kehnosti ainakin isommissa vammoissa pysyy nuo paikat ristiin, pienemmissä näkyy pysyvän.
Paikaksi kannattee aina valita pykälää isompi,etenkin Tiptop:in kamoissa hyvät ohjeet mukana millä valitaan oikeankokoinen paikka. Kylkipaikkaukset on etenkin näissä maastorenkaissa tosi tarkkoja tehdä, kun ajellaan pienillä paineilla. Paistokorjauksia tehdään nykyään hyvin vähän, pintapaistoja lukuunottamatta. Paistokorjauksia osaava väki ja vehkeet alkaa olemaan jo aika harvassa, koska uutta myydään niin paljon herkemmin, ennen harsittiin kaikki kasaan kun oli raha tiukassa. |
Kyljen paikkaus?
Vianorilta kävin kysäsemässä ja ilmoitivat jotta ei korjata, kumi on tuhoutunut.
Tarvii soitella tuonne Maastopalvelu Kiviselle sitten huomenna. t. Imso Ämmä |
Lainaus:
|
Vianori on vähä vianori..
Kerran yhteen "31 renkaaseen hakattiin puoli kierrosta puntteja kun on kuulemma niin huono rengas ettei tätä saa painoon.. En kehdannu sanoa siinä mitään kun asentaja oli niin "amatimees".. Kun renkaat sain ajoin viereiseen liikkeeseen jossa kumia pyöräytettiin vanteella ½ kierrosta ja 60 grammaa riitti.. Mainostin kyllä vianoria auliisti siellä viereisessä liikkeessä :D |
http://www.youtube.com/watch?v=8cVsXrurSsc
tuossa videolla on erittäin tyylikäs metsäpaikkaus alkaa noi 47minuutin kohdalla. :D |
Riippuu vähän millanen vamma kyseessä... Jos on vaan pisto läpi, voi kokeilla sisäpuolen paikkaa mallia tiptop.. Tai tietysti paistamista .. Ihan pienet reiät koiranpaskalla... Jos taas on revenny kudoksetki niin runko menee romuksi.. Ei siis sovellu turvallisesti liikenteessä käytettäväksi...
|
Ei nyt otsikkoa vastaava korjaus, mutta periaate hyvin sama.
Avaamista http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139457 Vioittunut ja likanen kudos/kumi pois. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139458 Puoli valmis reikä, eli reunojen siistiminen ja karhentaminen puuttuu. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139459 Pintakumitus, ja sitten prässipaistetaan kumi kiinni. Paikka tulee liimaten sitten jahka tuon saanu pois paistosta. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139460 |
Made in ite tehdään.
Eipä Maastopalveu Kivisen puhelin ole toiminnassa??
Rengas Lasissa myyvät paikan mulle vaan eivät itse moista korjaa, joten tehään ite. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
Tällä hetkellä on vähän työjonoa, joten ihan nopeasti ei voi mitään luvata tekevänsä. Juuri noiden rengasliikkeiden urpoilun takia hankin tuollaisen Jänkhäsatv:n kuvaamaan menetelmän laitteet. Laittelen niistä lisää tietoa sivuille, kun ehdin. |
Joskus vaan joutuu sanomaan ,että ei korjata . Vastuu korjauksesta on aina asentajalla !!
Kaikkia kyllä yritetään tarjota korjattavaksi . Se olis helppoa korjata kaikki maholliset ja paistella vaikka koko rengas uusiksi ,jos ei olis mitään vastuuta ! Jollain asentajalla voi olla enemmän kokemusta kuin toisella ,niin voi katsoakin ,että korjaa sen . Kun taas sellainen jolla ei ole kokemusta voi sanoa ,että ei korjaa joka on mielestäni hyvä juttu ,kuin että renkaan korjaisi vaikka ei olisi tietoakaan . |
Lainaus:
|
Just näin! Itellä taas on suht hyviä kokemuksia vianorista ja parikertaa oon käyny edellisen rengasliikkeen jäljiltä tasapainottamassa ja aina on tullu hyvät ajaa. Viimeks kävin tuossa juvanmalmin vianorilla olin iha varma että soittavat perään että eihän nää mahdu pyörii. Mutta olivatki oikee piirtäny mistä leikata että mahtuu ja on hyvät ajaa vähän kallis toki mutta sen se sallii. ;)
Juu ja lisätään vielä että renkaiden korjauksesta ei ole kokemusta, mutta harmittaahan se jos vielä muuten kelvollista rengasta ei saa korjattua tai ei haluta korjata vaikka ois mahdollista. |
Totta vastuu on korjaajalla, mutta nykyään tuntuu siltä että tuomitaan romuksi turhan helposti, enkä nyt tarkoita sellaista rengasta jossa tubelesskalvot palasina.
Nykytrendi monessa paikassa on heti myydä uutta, toki sekin on perusteltua jos korjaus on mahdoton, tai se tulee samanhintaiseksi kuin uusi rengas. Toinen suuri syy monessa paikassa on osaamattomuus, ja välineiden puute. Toki monessa paikassa on välineitä korjausten suorittamiseen, mutta ei osaavaa korjaajaa. Esimerkiksi muottipaistovehkeet on katoava kansanperinne, 30 vuotta sitten oli höyrypaistomuotit vähän joka rengasliikkeessä. |
Lainaus:
|
Taas kumi kyljsetä puhki?
Kävin Kulmassa ajelemassa kaikenlaiset mahdolliset ja mahdottomat kivikot ja kaikki toimi eikä mitään hajonut vasta kuin viimeisellä siirtymällä tienpenkereen terävä louhintakivi viilsi kumiin n.4cm reijjän?
Meinasin jotta ostan alle ehjän kumin ja kokeilen korjata tämän varapyöräksi sisuskimin kera. (Sopiva sisäkumi Vannetukussa n. 22,-) Vaijjerilla ompelen viillon ja sisäpuolelle paikka. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195339 On näköjään hipaistu samaa kiveä aikaisemminkin kun vasen jälki on ihan samannäköinen? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195341 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195340 Vai onko ihan turhaa hommaa? |
Ehdottomasti kokeilet korjata ton ompelemalla ja sit paikkaa sisälle ja heti maastoon kokeilemaan kuinka pelittää :)
Paikallisesta rengaspaikasta kysyin, et joskos paistais paikan kuorma-auton renkaaseen johon pukkasi pahkan kylkelkeen, et sais sen paskakärryn vararenkaaksi koko pöntön paino on 6t ja 4rengasta, niin ei pahemmin kuormasta kärsisi :D Mutta oli sitä mieltä, ettei kannata paistaa paikkaa kylkeen :mad: |
Ei vissiin kaikkien mieleen tämäkään, mutta hätäpaikkaus esim. tuohon 4cm viiltoon: sisäpuolelle liimatiivistemassalla liimaa kumilätkän ja sisäkumi paikoilleen. Pari kertaa testattu, niin samantien kestää lähteä ajamaan...
|
Sivu luotu: 11:44 (GMT +2). |