![]() |
Patrol 160 ohjausvarsi muutoksia.
Menipäs tuossa Patrolin neitsyt venäjän safarilla apusimpukalta raidetankoon menevä ohjausvarsi banaanille. Auruskulmiinhan tuo ei vaikuta, mutta ohjaus/kääntyvyys oikealle huononee huonosta epätoivoiseksi:rolleyes:. Kyllähän ne vinsillä melko suoraan sai, mutta tulipas mieleen jos rakentelis kestävämmän ja vaihdettavat päät omaavan tangon. Toyotan raidentangon pää näyttäs olevan kartiokulmaltaan pienempi, eli siitä ei saa. Kyselin tänään muutamalta sorvarilta ja kierteen tekeminen tuohon nykyseen varteen ei oikeen tuntunu onnistuvan, ainakaan juureen asti, koska pää pitää saada pakan taakse. Onkohan Gr:n raidepään kartiokulma sama kun y160:sessä? käsittääkseni tuossa samankokoiset kartiot välivarressa kun raidetangossakin? Tällähän sais vähän passattua tuota oikeelle kääntymistäkin, ei mene ihan rajoitinta vasten nykysin. Kai tuon pitäs olla vielä katulaillinen jos tehdaspäitä ilman hitsiä käyttää....
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139082 |
Raidetangon päitä on käytetty.
|
Lainaus:
|
Eikös sen kepin voi katkaista keskeltä ja laittaa katkaistusta päästä sorviin, niin saa ainakin nivelen juureen asti kierteen.
|
Lainaus:
|
tanko
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
http://www.patrol4x4.com/forum/nissa...arm-diy-33987/
http://www.patrol4x4.com/forum/nissa...34/index3.html Tuossa muutamat linkit ja yks kuva tuosta mistä tarinoin. Tuon kun toteuttaa nii loppuu ohjaus ongelmat ja ei taivu tangat |
Lainaus:
|
Mun mielestä on kierrejouselliseen. Tollasio on kyllä lehtijousi versioon soalla.
|
ihan tuo oli lehtijousi versioon.. Toki en muista oliko soallinen, mutta idea sama, että olkatapin päälle tojota tyyliin highsteer palikkaa ja apusimpukka helvettiin välistä. Ite tuota mittailin ja toimii varmasti lehtijousilla.
E: Tuosta kuvasta saa idean nyt ainakin siitä minkälainen palikka olkatapin päälle tulee.. Tuota nostoahan saa helposti nostettua ja saa varreen korkeammalle. |
mites tuommonen palikka kestää M8 pulteilla paikoillaan, kun ei meinaa tojotassa kestää M12 pulteillakaan, ja on isompi "pulttikehä"?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ja sellaisen version oon nähnyt kanssa että tohon uuteen kääntövarteen on lisä tuki palikka joka tulee orginaalin raidetankon pään kiinnitys kartioon.
|
Lainaus:
Tojossakin huomaa voblauksesta, et on aika kiristää pultteja. Tuossa patrollin tapaiksessa väittäsin, et akan kammowoblen jälkeen ei oo lapsille kerrotavaa... |
Lainaus:
|
Mä jättäsin ainaki maantie autoista pois, ellei ole paremmin kiinni ku 4 pultilla. kerran oon käyny hakee erään tojotan pellolta ku lähti 80 vauhissa histeer osat vittuu, muistaakseni pultit katki. Ja onneks siinä ei sattunu olemaa sitä vastaantulevaa autoa, kävelijää, yms.
|
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewt...7723&start=270
Tuolta löytyy hyviä kuvia projektista. Ite ainakin aijon tuota testata kartioprikoilla ja lisäämällä vielä 2 lisä pulttia. |
Mites ackermanit tuommosilla varsilla?
|
Pitäis testata. Ois talvi aikaa testata ja tallissa sain just cyprokit jo pintaan..
Tuohan ois siis ihanne ohjaus patuun, jos saa toimimaan. Veikaan kuitenkin, että helpoimmalla pääsee kun pidentää sitä apusimpukalle tulevaa vartta. |
Miksei sitä apusinpukkaa voi viskata kuikkaan?
|
Se pitää myös testata. Tuohon käyttöön mulla on JO ohjausvarret olemassa, mutta oikealla nousulla olevat pallot uupuu..
Se voi olla tiukoilla, kun täydet kääntää apukuskin puolelle, mutta senkin saa vielä alemmas sen simpukan varren kun antaa reilusti lämpöä ja vääntää |
1 Liiteet
Jos vaan siis tällä idealla meinasit.
|
Nyt kun sai muutaman varren, niin pitää ruuvvailla päät irti ja käydä Am:llä teettämässä pikkusen pidempi varsi. Nähtävästi tuo motonetin raidetangonpää olis oikee kätisellä kierteellä, vasempi kätistä ei taija olla enään missään.
|
Sivu luotu: 18:44 (GMT +2). |