![]() |
Vaihteistoöljyjen suodatus --> takaisin laatikkoon
3 Liiteet
Terve.
Nyt kaikki kauhistui että ei missään nimessä, mutta lukekaas tämä ennen tuomiotanne :) Asia liittyy kaverin 730 BMW:hen. Laatikosta hajos keväällä yks kytkinrumpu. Liite 40704 Liite 40705 Vaihettiin sitte kaverin kans kyseinen rumpu, purkamatta kuitenkaan ohjausventtiilihässäkkää, näytti niin monimutkaiselta. Kaikki meni ihan ok, auto toimi ja sillee. Kaveri huuhteli auton normi automaattilaatikkoöljyillä, puotti öljyt pois ja sitte bemarin vaatimaa kallista erikoisöljyä laatikkoon. Sen jälkeen autolla ei ajettu nimeksikään, nii laatikosta joku sähkövena tms tukkoon ja vikakoodit päälle. kaveri aukaasi sitte sen venttiilihässäkän. Liite 40706 sielä oli jotai ylimääräästä rautamujua ilmeisesti siitä hajonneesta rummusta. :confused::confused::confused::confused::confused: :confused: Nyt kysymys kuuluu: voika noita öljyjä suodattaa, ja miten ku niillä ei oo ajettu paljon mitään, ja ne maksaa monta sataa? :confused::confused::confused::confused::confused: :confused: |
Munuaisen läpi vaan, tarpeeksi hienolla suodattimella vaikka pariki kertaa.
|
Laittakaa normaalin moottoriöljysuodattimen (uuden, ei käytetyn!) läpi ne öljyt, jos sattuu nurkissa olemaan joku suodattimen jalka, joka sovellettavissa letkujen väliin asennettavaksi. Vaivaa voi toki vähentää laittamalla sinne edullisemmat Mobilin synteettiset öljyt. Jos oikein varman päälle haluaa pelata, laittaa mukaan Lubeguardin lisäainetta, joka nostaa öljyn luokituksia. Noi merkkiliikkeiden omat öljy suositukset on välillä hieman harhaanjohtavia, esim Bmw 4 vaihteinen vaatii omat erikoisöljyt, mutta sama toosa Cadillacissa toimii perus Dexron III öljyllä, ja Mersun 5 vaihteiset tarvii ehdottomasti veholta omat öljyt, mutta Chryslereissä ja Jeepissä samat laatikot toimivat hyvin ATF+4 yleis öljyillä...
|
Äärimmäisen pienellä kokemuksella...
Siis nuo "aivot/muurahaispesä/matolaatikko", pinottuna toistensä selkään, valupinta?/tiivistepinta,
Minä tekisin pikkasen enempi etukäteisvalmisteluja, vaikka parit sanomahehdet sukkahousuissa, jos PIRKKA-linjalla...... Mutta tuohon öljyn suodattamiseen: Perus automaattilaatikkoöljyt, siis 10v+ vanhat, voisi suodattaa esim. 1990 luvun dsl suodattimella; niissä on se hyvä puoli, että ei ole ylipaineventtiiliä, minkä läpi paska pääsee... ja jos ei noin 2 metrin patopaineella (siis 2m korkealta kaadetaan suppiloon-) tunnu menevän läpi, niin kahvinkeitin avuksi; siis suodatin kahvinkeittimen kahvipannuun, vettä täyteen ja kahvinkeitin päälle; ja pitäs alkaa lirisemään... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Valvoline oli 12e/l ja bemarin oma 27e/l. Ja tosiaan tais loota vetää sen 9litraa |
Itse ainakin kaipaisin laitetta, jolla voimansiirtoöljyt voi suodattaa kätevästi. Oma yksinkertainen mutta hidas suodattimeni on ollut laittaa öljyä puhtaaseen kanisteriin, antaa öljyn olla paikoillaan riittävä aika ja ottaa ylimmäinen osa talteen, jolloin pohjalle jää mahdollista epämääräisyyttä.
Olen näitä tarkastamiani nesteitä antanut jo parhaat päivänsä nähneeseen -77 w123 Mersuun ja näin olen saanut Hiluxiin kalliit ja uudet öljyt ilman, että on tarvinut harmitella onko aikaisempikin vielä ihan hyvää vai ei. Saman tempun tein paineilmakompressorin öljylle, laitoin takaisin kun ei silmämääräisellä tarkastelulla ollut vielä vaihdon tarpeessa. |
Lainaus:
http://www.ebay.com.au/itm/181205127...#ht_2875wt_847 Tai suurempitehoinen malli http://www.ebay.com.au/itm/120780088...9#ht_811wt_721 |
Tuo keskipakosuodatin on ihan äärimmäisen tehokas, tosin vettä se ei erota.
|
Sivu luotu: 11:44 (GMT +2). |