![]() |
Jeepin PCM (ZJ v8)
Moro,
V8 ZJ:n kanssa alkanut ilmentyä seuraava ongelma välillä kylmänä virta päälle laittaessa: - CEL ei syty, voltti- ja bensamittarit näyttää nollaa - Pyörii, ei starttaa - Bensapumpun rele menee päälle ja painetta tulee kivasti schrader-liittimelle - Ei kipinää Jonkin aikaa (muutamasta sekunnista muutamaan minuuttiin) virta päällä odotellessa / virtoja pois-päälle kytkiessä CEL alkaa taas syttymään, mittarit palaa henkiin ja aina lopulta myös kone lähtee käyntiin. Amerikan palstojen ja mr Jamantin vinkkien perusteella tulkitsen että PCM on tullut tiensä päähän. Ilmeisesti mikään anturi ei aiheuta CEL valon syttymättömyyttä? Jokin aika sitten tuli kolvattua VIC ja valokytkinten liittiemien hapertuneet tinaukset kasaan menestyksellä. Vastaava korjaus on dokumentoitu 96-98 PCM:ille täällä http://www.jeepforum.com/forum/f13/9...tures-1303589/ mutta vaatii hieman enemmän päättäväisyyttä (töhön kanssa turaamista). Kauhean mairittelevaa ei ole palaute remanufacured PCM:ien kestävyydestä, joten luultavasti tätäkin pitää koettaa. Onko palstalaisilla kokemusta aiheesta? Tahi löytyisikö vastaavan Jeepin (ZJ 1996-1997 Federal emissions 4WD 4-speed auto, P/N 56041 409) aivoa lainaksi? |
Oliks ASD-rele katottu ja kunnossa?? ja vielä kokeiltu uudella osalla...
|
Lainaus:
|
Irrotin aivon, ja sehän näyttääkin olevan remanufactured kamaa vuodelta 2010 (ECMDEPOT ECM #370 lukee tarrassa). Näyttää olevan malliltaan erilainen kuin tuon amerikan ohjeen purkki. Ilmeisesti palstalaisilla ei ole näistä kokemuksia?
|
Tilasin ebaysta uuden aivon, hintaa kertyi reilu satanen ja jeeppi rokkaa taas.
|
Tästä siis taas näimme että noi korjatut boksit ei laadullaan huimaa.. parempi ostaa käytetty tehtaan alkuperäinen.
|
Lainaus:
Ehkä tästä voi muut ottaa opiksi, että tilaa vaan sen boksin tuolta eBaystä, semmoisesta firmasta joka ei vaadi palautamaan vanhaa takuuta varten. Boxi on tooosi helppo vaihtaa. |
Sivu luotu: 07:35 (GMT +2). |