Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Hintalappu on esitetty (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=114470)

Lerssinen 02.09.2013 03:50

Hintalappu on esitetty
 
http://www.iltalehti.fi/autot/2013090217438854_au.shtml

Rennot kuus senttiä kilometri ja eihän ny tietenkään mitään käyttövoimaveroja poistella :)




25 tkm vuodessa maksaa vain 1500€

AVRO 02.09.2013 04:19

Hih, muutama tonni vuodessa menis taas "yhteisen hyvän eduksi" kun ajelee 45tkm + 25tkm/v.

Alkoikin jo heti kiinnostamaan uusi EGO-auto. (NOT!) :)

Cental73 02.09.2013 07:47

Ihanaa. Saa taas antaa omistaan kierrätettäväksi maailmalle.

Jeeper 02.09.2013 08:01

Saisi kyllä tulla joku harrasteajoneuvorekisteri.... Ja ne olisi tuosta vapautettu. Tuskin löytyy 6v seurantalaitetta mun Willykseen :D

-MaTTi- 02.09.2013 08:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 1039425)
Rennot kuus senttiä kilometri ja eihän ny tietenkään mitään käyttövoimaveroja poistella :)

Tuo poistais käyttövoimaverot ja muut: http://www.hs.fi/kotimaa/Autoilijoil...a1378011002952

Mutta mieluummin pitäisin entisen mallin, maksaisin vaikka aineesta enemmän. Melkosesti korpee taas ja otta ollu kurtussa koko aamun. :mad: Tämähän tarkoittaisi varmastikin satelliittipohjaista seurantaa/mokkulaa autoon, millä voitaisiin valvoa kaikkea mahdollista muutakin, hyvä jos ei etälamauttaa koko autoo. :eek: Ja tollasta systeemiä ei ihan 5 miljoonalla rakenneta, eikä ees 50 miljoonalla, eiköhän siihen puoli miljardia hupenisi helposti oheiskuluineen + autoilijat jättäis ajelematta ajelujaan = verotulot alenee, kaupankäynti alenee ku ihmiset ei kulje entiseen malliin yms. yms. kerrannaisia.

Ja huoltoautoilijoita vituttais ku 5-paikkaisella pääsee pehmeillä penkeillä samalla taksalla.

HV 02.09.2013 08:33

Hyvää täs olis että tollasen uuden land cruiserin sais reilu 30 tonnia halvemmalla "harrastekaluks"... :)
Ja eikös jossain mersun urheilumallissakin autovero ollu jotain parisataatuhatta...
Tää on oikeestaan ainoa keino millä autokantaa saa uudistettua.

Huonoa se että isoveli valvoo muuallakin kuin telkkarissa. Ilmeisesti jo ostettuihin ja autoveromaksettuihin tää ei voi tulla koskemaan vaan ainoastaan uusiin. Voipi taas autokauppiaat ihmetellä ostajakatoa kun tälläisiä ehdotuksia heitetään ilmoille
Tietysti paljon ajavat kiittää valtion virkamiehiä :D

tekniikkamies 02.09.2013 08:40

Mielestäni oikein hyväkuntoisia teitä tarvii lähinnä hälytysajoneuvoja varten. Nykyautoista osa on maavaransa, muotoiluidensa ja renkaiden puolesta suunniteltu hyväkuntoisille esim. moottoriteille.

Itse aion pitää autot sellaisena, että ne soveltuu huonojen teiden ajoon ja ehkä maksujen oleminen enempi polttoaineen hinnassa olisi kuitenkin parempi tie ja kannustaisi ostamaan vähemmän kuluttavia autoja. Niiden suhteen ei olla tehty kaikkea voitavaa.

Toisaalta seurantaleite autoon ei olisi hullumpi jos sen avulla voitaisiin vähentää autovarkauksia.

karisa 02.09.2013 09:06

Kaikki ostamaan sit tälläisiä: http://dx.com/s/gps+jammer .
No itselläni tulisi vaihtoehdoksi muutto mökille ja työttömyys. Pärjäisi pienellä rahalla ja ajeluakin tulisi vähän kun kaupasta ei paljoa tarvitsisi.

kippo86 02.09.2013 09:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1039461)
Mielestäni oikein hyväkuntoisia teitä tarvii lähinnä hälytysajoneuvoja varten. Nykyautoista osa on maavaransa, muotoiluidensa ja renkaiden puolesta suunniteltu hyväkuntoisille esim. moottoriteille.

Itse aion pitää autot sellaisena, että ne soveltuu huonojen teiden ajoon ja ehkä maksujen oleminen enempi polttoaineen hinnassa olisi kuitenkin parempi tie ja kannustaisi ostamaan vähemmän kuluttavia autoja. Niiden suhteen ei olla tehty kaikkea voitavaa.

Toisaalta seurantaleite autoon ei olisi hullumpi jos sen avulla voitaisiin vähentää autovarkauksia.

Muutenhan toi verotus polttoaineessa on ihan jees - maksat miten kulutat - MUTTA, se kun taas alkaa näkymään kaikissa hinnoissa, ruoassa, varaosissa... Kuljetuskustannukset nousee jne...

Eihän sekään muuten mitää, mut tälläsiä persaukisia se alkaa jossai kohtaa ahistaa...

-MaTTi- 02.09.2013 10:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 1039470)
MUTTA, se kun taas alkaa näkymään kaikissa hinnoissa, ruoassa, varaosissa... Kuljetuskustannukset nousee jne...

Ei ongelmaa kun kuljetusyrittäjät sais vähentää alvin pois aineen hinnasta. Simple.

kippo86 02.09.2013 10:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1039491)
Ei ongelmaa kun kuljetusyrittäjät sais vähentää alvin pois aineen hinnasta. Simple.

Erittäin yksinkertaista :)

-Jarkko- 02.09.2013 10:43

"Selvityksen mukaan tienkäyttömaksut myös lisäisivät tuntuvasti joukkoliikenteen käyttöä ja vähentäisivät hiilidioksidipäästöjä."

Joopajoo ja juupajuu, terveisiä vaan Helsingin ituhipeille ja muille älykääpiöille täältä kehäkolmosen ulkopuolelta...:D

Tuo joukkoliikenne on ainakin täälläpäin vain huono vitsi...

pahvi_ 02.09.2013 10:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 1039496)
"Selvityksen mukaan tienkäyttömaksut myös lisäisivät tuntuvasti joukkoliikenteen käyttöä ja vähentäisivät hiilidioksidipäästöjä."

Joopajoo ja juupajuu, terveisiä vaan Helsingin ituhipeille ja muille älykääpiöille täältä kehäkolmosen ulkopuolelta...:D

Tuo joukkoliikenne on ainakin täälläpäin vain huono vitsi...

X2

BJ-40/76 02.09.2013 11:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1039491)
Ei ongelmaa kun kuljetusyrittäjät sais vähentää alvin pois aineen hinnasta. Simple.

Siis nehän saa nytkin kaikki alvit pois! (vai olenko väärässä:confused:)

bj45lava 02.09.2013 12:16

Parempi tämä kun tuo nykyinen malli, mulla seisoo HZJ pihassa henkilöauton papereilla 6€/päivä, sisältää veron+vakuutuksen, mut ei yhtään ajettua kilometriä tarvita noiden maksamiseen vielä.

Danlig 02.09.2013 12:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ (Viesti 1039501)
X2

X3
pistää v*tuttaa tällänen jos tulee kaikille ku pajeron muuttaminen henkilö autoks maksaa arvion mukaan n. 10000e. V*ttu

Nerd-O 02.09.2013 12:53

Lainaus:

Selvityksen mukaan joukkoliikenteen käyttö lisääntyisi tienkäyttömaksujen seurauksena tuntuvasti, liikenteen hiilidioksidipäästöt vähenisivät ja Suomen autokanta uudistuisi. Raporttiin ei ole sisällytetty pääkaupunkiseudulla toteutettavia ruuhkamaksuja.
Joukkoliikenteen myötä verotulot vähenee.. Hiilidioksidi päästöt vähenee kun porukka ei enää aja, mutta ei tuo kyllä uusia autoja saa ostamaan. Ei tuo ota mitenkään kantaa siihen kuinka vanhalla autolla ajaa? Koska liikennöinti kustannukset jälleen nousee niin ainakaan itse en varmasti investoisi uudempaan autoon. Erittäin todennäköisesti hankkisin sähkömopon. Sillä ei tarvi kikkailla tuollaisen kanssa ja kun "tankkaan" sen aina firman pistorasiasta niin säästää polttoaineissa. Halvin tuollainen on n.2000€ mitä on nähnyt myynnissä. Se maksaa itsensä melkein vuodessa takaisin kun ei tarvi maksaa liikkumisesta veroja. Sähkömoottoripyörä vois olla kanssa yksi hyvä vaihtoehto.

Enkä tiedä miten tuo tuleva ruuhkamaksu mahtaa mennä. Se lisää entisestään autoilun kustannuksia, mutta tuskin vaikuttaa mopoiluun millään tavalla.. Julkinen olisi teoriassa mahdollista, mutta ei oikein innosta tuo reilu tunnin työmatka kun autolla se sujuu parhaimmillaan alle 20 minuutissa. Eikä itseasiassa mopollakaan paljon pidempään vie. Talvella on vaan vähän nihkeää mopoilla..

Lerssinen 02.09.2013 13:09

Täältä "lisää"
http://www.lvm.fi/c/document_library...lle%202.9.2013

Saksittuna parhaat
Lainaus:

Nykyisen auto- ja ajoneuvoveron muuttaminen km-veroksi
vastaisi 4 senttiä/km. Km-vero vähentää kuitenkin suoritteita
ja sitä kautta valtion verotuloja, jonka takia km-veroa on
korotettava nykyisestä

Vaikutustarkastelut tehty siten, että km-veron perusosa on
taajaan asutuilla alueilla 6,8 senttiä/km ja harvaan asutulla
maaseudulla 3,4 senttiä/km (valtakunnallinen keskiarvo olisi
noin 6 senttiä/km)
Lainaus:

Kilometriveromallin yhteiskuntataloudelliset
hyödyt ovat selkeästi suuremmat kuin
nykyverojärjestelmän:
– Liikennepoliittiset tavoitteet toteutuvat paremmin
(päästöt, onnettomuudet, joukkoliikenteen asema,
vaikutukset väylänpitoon)
– Ympäristöpoliittiset tavoitteet toteutuvat paremmin
(päästöt pienemmät, yhdyskuntarakenteen tiivistyminen)
– Valtiontalouden tulopuoli toteutuu paremmin, koska km-
veron tuotto ei vaihtele, kuten autoveron tuotto
Nyt saatanan velliperseet SUOmalaiset (juu juuri sinä joka luet tätä), tästä on pidettävä nyt huoli että tätä ei pääse koskaan tapahtumaan ! Pitäkää asiasta mölyä jokaisessa mahdollisessa paikassa ja informoikaa ihmisiä vierellänne mihin tässä ollaan oikein menossa.

BJ-40/76 02.09.2013 13:51

Ei tuo 6 ja 3 c/km ole aivan järetön?
 
Siis jos sillä saa seuraavaa:

-Ei tarvi maksaa auton omistamisesta eikä maahantuonnista veroa; siis pihaan voi hakea saksata tms. joka tarpeeseen oman auton, ja maksaa vaan n.200e/auto rekisteröintimaksua, 60e/v katsastuksesta ja sitten tietysti vakuutukset.

Jos tuo toteutuu, niin minun veromenot laskee, ainakin yksi auto lisää, ja tuon mersu tilalle hakisin heti saksasta tms. 15-20 vuotta tuoreemman kulkupelin.

siis vaikka maksaisi tuon 6c kilometri (pitäs teoriassa tulla aikapaljon noita halvempiakin) niin 20 000 km/v maksaisi "vain" 1200 euroa.

Nyt pelkästään hodarista menee tuonverra (en viitsi alkaa tarkistamaan, vitutus vaan lisääntyisi)
Ja siihen sitten mersusta vielä lisää, ja BJ on liikennekäytöstä poistossa, kun sen verot oli viimmeisessä erässä yli euro/km...

p.s jos tuo toteutuu, niin aikamoista vitutusta aiheuttaa joissain piireissä, nyt kun on uudenkarheat extra hyper pieni päästöiset nuhapumput, niin vanhoilla "paskoilla" ajavat kävisivät hakemassa kerskamallin monsterimoottoriset halvalla saksasta....

p.s kun verottaja huomais tuon ylläolevan, niin muistettas että päästöistahän sitä veroja pitää maksaa, ja jokaisesta litrasta tulee niin ja niin paljon hiilidioksidia, joten 0,9999e/l "hiilidioksidiveroa", ja kyseessä ei olisi veron korotus, vaan uusi vero....

-MaTTi- 02.09.2013 15:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1039525)
Parempi tämä kun tuo nykyinen malli, mulla seisoo HZJ pihassa henkilöauton papereilla 6€/päivä, sisältää veron+vakuutuksen, mut ei yhtään ajettua kilometriä tarvita noiden maksamiseen vielä.

Liikennekäytöstäpoistoon sitten heti. Säästää jo 2:ssa päivässä itsensä. Sitähän voi nykyään pomputtaa ees-sun-taas vaikka joka päivä, kun ei tartte 2-osaa odotella postissa.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1039545)
siis vaikka maksaisi tuon 6c kilometri (pitäs teoriassa tulla aikapaljon noita halvempiakin) niin 20 000 km/v maksaisi "vain" 1200 euroa.

Olipa miten hyvänsä, satelliittipohjainen seuranta saa vahvan hylkimisreaktion ja verenpaineen aikaiseksi meikäläisessä.

Valtio tuskin palauttaa jo maksettuja autoveroja vanhemmista peleistä, joten lohdutus että auton voisi ostaa/tuoda verovapaasti ei kiinnosta.

Luoppis 02.09.2013 15:24

On kyllä niin höpönlöpöä kaikki nykysen hallituksen keinot yrittää säästää rahaa ja saada lisää verotuloja. Kaikki ovat jo näköjään unohtaneet että VASTA 3 vuotta sitten pomppas kaikkien 2008 vanhempien pakettiautojen verot semmoset 300%. Mun mielestä aika hyvin, koska nyt kahella ajossa olevalla pakulla rahotan valtiota semmoset 750€ vuodessa, kun ennen olis menny alle 300e. Laittais vaa kehä 3 sisäpuolelle joka helvetin tielle jotku kamerat mitkä kuvaa kaikki kehän sisäpuolelle menijät ja verottais niiltä joukkoliikenneveroa 10€/päivä. Tulis halvemmaks ku rakentaa joku GPS järjestelmä ja olis oikeesti jotai merkitystä siellä missä tota joukkoliikenteen käyttöä voitais oikeesti hyödyntää paremmin.

Tuolla ylempänä todettiin, että voitais ottaa kuljetusyrityksiltä polttoaineen alvit pois. Ei toteudu. Verotuloja häviäis taas julmettu summa. Esim. yks jakelutäysperä ajaa kuukaudessa n. 10 000km X keskikulutus 42l/100km = 4200 litraa ainetta ja veroa vaikka 80snt/litra = 3360€ verotuloja pelkästään siitä ajamisesta. Yrittäkääpä siitä laskea, paljonko rahaa kohisee valtion kassaan maassa, jossa kumipyörät on hallitseva kuljetusmuoto.

-Captain- 02.09.2013 15:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 1039496)
"Selvityksen mukaan tienkäyttömaksut myös lisäisivät tuntuvasti joukkoliikenteen käyttöä ja vähentäisivät hiilidioksidipäästöjä."

Joopajoo ja juupajuu, terveisiä vaan Helsingin ituhipeille ja muille älykääpiöille täältä kehäkolmosen ulkopuolelta...:D

Tuo joukkoliikenne on ainakin täälläpäin vain huono vitsi...

x4

-MaTTi- 02.09.2013 15:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1039520)
Siis nehän saa nytkin kaikki alvit pois! (vai olenko väärässä:confused:)

Joo, voi olla, en oo perehtyny, kuvitellut vain. Mutta voishan sen tämän tulevan veron siitä eritellä ihan samalla lailla vähennyksiin.

Timoboy 02.09.2013 15:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 1039577)
x4

x5
Hieno uutinen täällä maalla asuville. Julkisella ei töihin pääse.
Itse ajelen hojolla n.30tkm/v niin pajon se vero sitten olisi? Mulla niin huono matikkapää, etten osaa laskea.... :o

ZAU 02.09.2013 15:53

Ei stn:mad:, eikös näistä autoharrastaja porukoista vois kerätä jonkun tietyn määrän tyyppejä jotka sitten hoitaisvat meidän harrastajien asiaa, autoliitto on vitsi sun muut järjestöt.Tiedä sitte kuinka tuollasen porukan saa kerättyä ja kuinka ne pystyis vaikuttaa jne.


Sivu luotu: 08:56 (GMT +2).