Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rosvo-liittimet!! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=114451)

J68M 01.09.2013 19:30

Rosvo-liittimet!!
 
Tuli taas kerran vastaan ....
Jos haluaa alkavan sähkövian jota on vittumainen selvitellä tai pahimmissa tapauksissa polttaa autonsa niin kannattaa käyttää noita "rosvo-liittimiä"
Sitten kun sen päälle vetää pikkupoikien mailateipit yms. liimahässäkät....
niin hyvä tulee!!!!:eek:

JAMANT 01.09.2013 19:54

Jep, vetokoukun sähkörasiassakin tulee aina rosvot mukana, laitan ne suoraan roskikseen....

Uazmies 01.09.2013 20:46

Yks hyvä tapa...
 
1 Liiteet
Jos tarvii useampi kuin 2 johtoa saada samaan pakettiin tiiviisti niin liitteenä olevan kuvan liitin toimii. Ja muutenkin duraseal-kama voittaa pilteman liitokset 100-0. Halpisliittimissä pinta hajoaa ja tinamalleissa tina sulaa ennen kutistumista ja valuu ulos.. :D

BJ-40/76 01.09.2013 21:03

Miksi sen nimi on Rosvoliitin:
 
Siksi että se varastaa sähköt molemmista johdoista:(

Sen verran noista Rosvoliittimistä: Niistäkin löytyy eri laatuisia liittimiä, samoin kuin kaikista muistakin liittimistä.
Ja tämä kun yhdistetään siihen, että niitä käytetään väärän poikkipinnan/säievahvuuden johtimissa, ja puristetaan/hakataan kiinni miten sattuu...
Yhtään kosteisiin, siis auto olosuhteisiin erinomaisesti sopivaa en ole löytänyt, mutta Abico-merkkiset toimii sen 10v, mitä nuo autot kuuluisi liikkua. ja rasvattuna puristamisen jälkeen pitempään.

Mistä noita "duraseal" liittimiä saa ostaa?

Ja tietääkö kukaan, mistä saisi ostaa sitä liitinrasvaa, mitä esim. toyotan alustassa olevissa liittimissä alunperin on?

Olen käyttänyt whyrtin? 2000 -spray vaseliinia, mutta ei toimi yhtä hyvin, toki esim. vetokoukun pistorasian kytkentäpuoli säilyy ruosteetta monta vuotta.

J68M 01.09.2013 21:15

1 Liiteet
Olisko tosta apuja liitinasioissa?

0ltzi 02.09.2013 05:04

wurthil on myös konkatki spray joka poistaa hapettumat ja kontakti lakka jolla voi suojata liitokset.

Mikki 02.09.2013 08:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1039430)
wurthil on myös konkatki spray joka poistaa hapettumat ja kontakti lakka jolla voi suojata liitokset.

Ja Loctitella on kemiallinen metalli ja sitte on sitä megabond liimaa joka korjaa kaiken sekunneissa...

Metalliharjalla liitin puhtaaksi ja suojavaseliini päälle, ainoa millä hapettumat saa pois.
Niinkuin ruostuneiden pulttien avaamiseen toimii Agan kaasu pillin läpi puhallettuna!

Ja rosvoliittimet pitäis lailla kieltää kuolemanrangaistuksen uhalla.

EDITTINÄ:

Vetokoukuille autossa valmis johtosarja, joten liitin kiinni ja sähköt toimii!
Kovil taas toimittaa "yleissarjan" jossa ko. liittimet. Lopputuloksena takavalot EI TOIMI, vetokoukun sähköt ei toimi. Ja alkuperäisliitin on vapaana tuon rosvokasan vieressä käyttämättömänä....
NOH, asiakas maksaa turhasta duunista aina mielellään!!!

D_Bar 02.09.2013 10:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J68M (Viesti 1039353)
Olisko tosta apuja liitinasioissa?


Kyseisessä kuvastossa ainakin nimellä One–Step Kutistejatko oleva liitoskappale tomii hyvin.

Nuita tuli tilattua joskus vahingossa 3 laatikkoa, kun tarkotuksena oli tilata 3 pussia...
Pussissa oli muistaakseni 10 -liitintä ja laatikossa 10 pussia :D joten niillä on harrastehommissa pari vuotta jo pärjännyt.

Mikki 02.09.2013 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar (Viesti 1039490)
Nuita tuli tilattua joskus vahingossa 3 laatikkoa, kun tarkotuksena oli tilata 3 pussia...
Pussissa oli muistaakseni 10 -liitintä ja laatikossa 10 pussia :D joten niillä on harrastehommissa pari vuotta jo pärjännyt.

2005 Wasa sponsoroi retkikuntaamme (12hlö) ja pyydettiin mm. 3laatikkoa näkkileipää. 3laatikkoa tuli ja laatikko oli fin-lava...
Et jos tarttee näkkäriä, niin varastossa on sitä edelleen!!!

IHAN OT mutta muuten mukava juttu näin jälkikäteen!!!:D:D:D

sjeeppi 02.09.2013 16:18

Motonetista löytyy yllätävän paljon noita liittimiä, samoin akkunaparasva, joka käy noihin rasvaliittimiin.

Nikuzai 02.09.2013 21:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 1039464)
EDITTINÄ:

Vetokoukuille autossa valmis johtosarja, joten liitin kiinni ja sähköt toimii!
Kovil taas toimittaa "yleissarjan" jossa ko. liittimet. Lopputuloksena takavalot EI TOIMI, vetokoukun sähköt ei toimi. Ja alkuperäisliitin on vapaana tuon rosvokasan vieressä käyttämättömänä....
NOH, asiakas maksaa turhasta duunista aina mielellään!!!


Ruottista kun ostaa biltemasta volvoon tai saabbiin koukun siinä on liitin mikä laitetaan valojen omaan liittimeen väliin
ja suomeen tuodessa joku vitun maahan tuonti laki kuulemma velvoittaa katkomaan ne liittimet pois liikenne turvallisuuden nojalla :eek:
Menee samaan kastiin kun suomessa ei saa olla traktorin kärryssä jarruja liikenne turvallisuuden vuoksi
on vähän hassu lähestyminen :D

sos 02.09.2013 21:44

Ot mikä laki muka kieltää trktorin kärryssä jarrut

BJ-40/76 02.09.2013 23:20

Yksi kaikkein helpoimmista jarrusäännöistä!! ?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1039710)
Menee samaan kastiin kun suomessa ei saa olla traktorin kärryssä jarruja liikenne turvallisuuden vuoksi
on vähän hassu lähestyminen :D

Traktorin kärryssä (ainakin taannoin) sai olla "jopa" hydraulijarrut, jotka toimi kippisylinterin kanssa yhtä aikaa; siis 3-tie hanalla valittiin, että meneekä tuosta kepistä kippaukseen tarkoitettu paine kippisylinterille, vai kärryn telin etummaisille rattaille. (on tullut mitoitettua...)

Ja vielä hiljattain, ei vaadittu ns. alb venttiiliä edes tuliterille yhdistelmille.
Toki asia ei ole kiinnostanut viimmeaikoina, kun tuolla valkovenäläisellä saa vetää yli 10t, jos koukulle tulee perinteinen 20%? kuormasta, ja jos joku vois kertoa/perustella että nuo lisäpainot on "vamistajan hyväksymällä tavalla" tms.
niin paljon enemmän, kun otteessa kokonaispaino on yli 7 tonnia...
Akselipainorajat paukkuu jo alussa, mikäli kärry yhdellä laahaavalla akselilla...
(k.o keksintö on mekaanisilla jarruilla, belarus 805:rolleyes::rolleyes::rolleyes: mutta kun nuo (taka-)jarrut on kunnossa, niin toimii siedettävästi)

p.s noiden traktoreiden kärrypainot on "mielenkiintoiset", löytyy myös tältä palstalta, jos osaa käyttää hakua? minä en osaa, googlella pitää hakea viestit:mad:

Nikuzai 03.09.2013 07:11

Noin 15 vuotta sitten ainakaan ei saanut tuoda maahan traktorin perävaunua jossa oli jarru järjestelmä ja tämän olen kuullu useammalta taholta

Viimeisin tais olla 10 vuotta sitten kun yritin ostaa belarus perävaunua jossa oli jarrut niin oli kuulemma myyty jo ennen kuin kärry suomeen oli tuotuna ja ehtona oli, ettei jarruja poisteta.


Nykyäänhän kaikki on muuttunut kun ajatellaan 90 luvun traktoreita suomessa niin ei tainnut liikaa joka talossa olla esim yli 150hp koneita vaikka tosissaan viljeltiinkin :p



Valalle en kyllä kyseisestä laista mene, mutta suomalianjärkeä kun ajattelee niin ei se ihmekkään ole :D

HeikkiH 03.09.2013 10:19

Niinhän siinä taas kävi että aiheesta sivuttiin ja rankasti! Jos noista rattorien kärryistä höpisisitte vaikka tuolla sit-sätissä...

Teme74 03.09.2013 12:39

Ja tietääkö kukaan, mistä saisi ostaa sitä liitinrasvaa, mitä esim. toyotan alustassa olevissa liittimissä alunperin on?


Mä olen käyttänyt Enston suojarasvaa sähköliitoksissa.
http://products.ensto.com/catalog/10.../SR1_FIN1.html


Sivu luotu: 05:47 (GMT +2).