![]() |
Kuinka monelta on hajonnut sj410 litrainen kone?
Eli on koneesta alakerran laakerit hajonnut tai nokka-akseli leiponut? Toki muutkin damaget on tervetulleita listautumaan. :)
Lueskelin noita rakentelujuttuja ja vaikutti siltä, että ei ole mitenkään harvinaista. Taannoin ostin sj410:n ja siitä oli ala-ja yläkerta mennyttä. Uusi kone hankittu, siinä alakerran laakerit vaihtokunnossa. Eli nyt huutamaan hep jos on leiponut mosa osunut omalle kohdalle! :D |
2 moottoria on porsinu.
ekasta kattilasta meni laakerit voitelun takia. toinen moottori mahto käydä jumissa , vissiin jonku männän renkaat sökönä.. nämä molemmat noin 2 vuoden sisään. nyt 3:mas moottori menossa ja toinen kori :D ja 2:den vuoden sisällä kaikki :D |
Ei tässä maailmassa mikään ole ikuista, ei edes suikan moottori. Omaan tuli tehtyä täydellinen remppa heti alkuun niin mosa kesti mulla 7 vuotta ja auto lähti seuraavalle omistajalle vielä hyvässä iskussa. Kannen öljynkierto on tuossa litrasessa tiedossa oleva ongelma, joka tosin sekin on ratkaistavissa.
Kaikki moottorit hajoo, jos käyttää huonoja öljyjä ja/tai vaihtovälit on liian pitkät. Tai moottorissa on liian vähän öljyä. Tai ratin ja penkin välissä on liikaa intoa ;) |
Mikään ei tosiaan ole ikuista, mutta tässä tapauksessa tuo litrainen moottori ei todellakaan ole ikuinen. Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus tuo hajoaminen. Tuli mieleen, että onko alakerran laakerien hilseily se suurin tekijä hajoittamaan näitä. Tuo oma nro1 kone oli tukkinut öljykanavia metallisilpulla ja kuvittelisin silpun lähteeksi alakerran. Sieltä sitten tukkimaan yläkerran voitelukanavat ja nokka-akseli on entinen. Nro2 koneessa alkavaa liuskojen hilseilyä, mutta yläkerrassa silmämääräisesti kaikki vielä kunnossa.
|
hep täältäki.. pikkulohko ja nokka hirtti kiinni...
|
ei oo vielä kone losahtanu, mut kyllä tuo öljynpaineen valo aikas pitkään kylmänä kytee ennen kun nakutus lakkaa...
|
Lainaus:
:D |
Sivu luotu: 01:31 (GMT +2). |