Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj 61 kääntömaljan hitsaus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113684)

spede80 12.08.2013 19:40

hj 61 kääntömaljan hitsaus
 
Moro

Onko kellään teitoa voiko tuta hj 61 kääntömaljaa hitsata sisäpuolelta? pitäs vahvistaa reunoja

fj40 12.08.2013 19:51

Voi hitsata. Mutta miksi pitää hitsata? :)

spede80 12.08.2013 19:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja fj40 (Viesti 1032408)
Voi hitsata. Mutta miksi pitää hitsata? :)

On ilmeisesti murroksen ja kääntölaakerin hajoamiset hinu niiden kääntölkaakereiden vastepinnat ylhäällä ja alhaalla aika olemattomiksi voi jossakin vaiheessa laakeri tulla murroksen puolelle=(

Kuinkahan vahva seinämä on ollu siinä mihin laakeritoppaa?

Síihen aattelin hitsata 0,75mm mustaa lotua 4x4cm palasen johon kekselle sen laakerin sisäkoolinkokonen reikä. tällöin ei ainakaan laakeri pääse missään vaiheessa tulemaan pois

Tourinki 12.08.2013 20:05

Eikös siinä oo vaihdettavat ulkokoolit vai onko ne kulunu ihan loppuun?

spede80 12.08.2013 20:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki (Viesti 1032422)
Eikös siinä oo vaihdettavat ulkokoolit vai onko ne kulunu ihan loppuun?

On vaihdettavat ulkokoolit Eli Sisäkoolihan tulee niillä pulteilla ala ja yläpäähän. Ulkokooli tulee kääntömaljaan just nuo mihin ulkokooli tulee niin on on kulunu eli ei niin sanottu pesä vaan pohja. Elikkä kun akselipukeen katsoo silloinkuo on kaikki hilippeet pois jää vain ns kääntömalja niin ala ja ylä päästä on laakerin pohjaamista varten ehkä noin 1mm enää reunusta jäljellä

spede80 12.08.2013 20:14

oskohan tuohon minkäänlaista kemiallista metallia jolla voitelis sinne vastepintaa hieman lisää?

Tourinki 12.08.2013 21:03

Hitsaa ennenmmin tavaraa lisää kuin alat tuhraamaan kemiallisten metallien kans.

fj40 12.08.2013 21:10

Tai sitte vaihat ne pallot. eiköhän jostaki löydy joku hj:n akseliputki josta nappaa uuet

BJ-40/76 12.08.2013 21:59

Uskomattoman paljon ovat hieraantuneet, onkohan joku joskus modannut tuolle isommalle nivelelle tuon kääntöpään?
Ja mittaa tarkasti, kun se laakerin kooli tulee sinne reunemmalle, niin vaikka keskikohdasta näyttäs että materiaa ei ole kuin milli, niin todellisuudessa paljon enemmän siellä reunassa, mistä tuo kooli kantaa. ja ylälaakerilla on minimaalinen rasitus verrattuna alempaan.
En ole kuullut että kellään olisi vakioakselista tullut alkuperäinen laakerikooli läpi, noita väärällä kulmalla olevia on mennyt muruiksi, ja jopa venyttänyt silmää.
Ja kemiallista metallia ei kannata suunnitellakkaan.


Sivu luotu: 18:37 (GMT +2).