Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pari kyssäriä Nissaneiden vaihdelootista (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113448)

PunisherFIN 06.08.2013 18:51

Pari kyssäriä Nissaneiden vaihdelootista
 
Elikäs kävi nyt silleen, et käyttöpelinä palvelleesta Terranosta otti ja kopsahti laatikko ja uutta ei toki millään ala löytyä, ainakaan ihan pienellä ponnistuksella. Kyseessä on 3.0TDi vuosmallia 2005, oonko mie ihan puusilmä vai mitenkä, kun kahtelin, jotta samaa mottia ois uudemmissa Patrolleissa (siis samaa ikäpolvee) niin mikä niiden laatikoista tekkee erilaiset? Tahi eikö tuo ole myös Pathfindereissä? Joku Nissan guru vois nytten jos mahollista hiukan aukasta alottelijalle, että miten nuo keskenään osuu ristiin..
Kiitos etukäteen tiedoista, mie tiedän et täällä joku nuo tietää kyllä :)

Mikko_L 06.08.2013 19:11

Manuaalista kuitenkin kyse?
Guru en tod ole mutta koitetaan muistella taas.... Patrollissa on 6kone ja tertsissä 4. se pikku ero. vaihteistot on erit näissä. mut melko varmaan muistan oikeen että 2,7l olisi sama vaihteisto kuin 3,0l terraanoissa ja tästä päästäänkin sitten siihen että mikäs on sitten TD koneellisissa king cabeissa? Lohkohan on hyvinkin sama kuin 2,7 Terranossa. mut tota Terranon 3.0l myllyä ei sitten ole muissa vehkeissä. On muuten mielestäni nissanin parhaita diesel moottoreita. Voin olla paljonkin väärässä :D

PunisherFIN 06.08.2013 19:43

Ei ainakaan vaihteistokoodien mukaan ole sama laatikko 2,7 ja 3,0 Terranoissa, muutenhan tuo auto ois jo takasin tien päällä, sehän tuossa kummeksuttaa kun lootaa ei taho löytyä millään ja jotenkin järjen vastaselta tuntuu, että nissani ois tehny koko himmelin JUST tuohon malliin..

BigDane 07.08.2013 01:22

Oisko tuossa? http://www.autopurkaamot.com/naytaos...aku=,,,&sivu=2

Mikko_L 07.08.2013 05:42

Mä en kyllä jaksa uskoa et niis olis muuta eroa ku kytkin koppa.... no minäpä ihan kysäsen tänään jos kaveri muistaisi ku on viellä nissanilla hommissa.

PunisherFIN 07.08.2013 06:56

BigDane kiitos, mutta ei natsannu koodeihin, kyselin jo aikanaan :( Mikko jos mahollista niin iso kiitos. Vikahan on justiinsa koppa, josta on tullut tavaraa pellolle :D Sisushiluja löytyy muistakin nissanin malleista skylineä myöden.

Mikko_L 07.08.2013 09:55

No joo ei nyt kukaan muistanu ihan varmaks mut just näin pitäis olla et sama loota vaan etukoppa/kytkinkoppa eri. Eli perusvaihteisto samaa jolloin tietysti kopat kävis ristiin mut jos sulla se sökönä. Vaihtoehdot on viedä hitsarille korjattavaksi tai sit hankkii automaagi lootaa niit luulislöytyvän helpommin ku on tehty paaaljon enemmän. Mut siin kyl on omahommansa kaikkine bokseineen ja hävii aika paljon ton koneen hengestä.... Voihan sitä tietysti ain kysyy nissanilta et saako ja mitä maksaa tuo koppa ja sit hommaa vaan 2.7 vaihteisto ja siit sit naittaa. mut epäilen jos edes sitä koppaa saa niin hinta on aika hurja.

Aika paska tilanne kyllä sulla...:mad:

PunisherFIN 08.08.2013 06:49

sanopa ela muuta, iteasiassa se reika on vitosen kopan kohalla, tuos on jotenki sillai hassusti palasista kasattu koko lootikko. naurettavin, tai sitten se paras pala on kuitenkin se, että nissani toi kotiin ja kaikki vaihteet kytkeyty ilman ongelmia vaikka sieltä oli lähtenyt tavaraa ulos laatikosta :D

Sami89 10.08.2013 15:22

Eli reikä ei oo kytkinkopassa vaan laatikon kuoressa? Ymmärsinkö oikein?:confused:

toyota4x4 10.08.2013 16:01

kaveri laitto terranoon olisko ollu 2004-2005 mallinen jonkun -96 mallisen lootan.. remppaamalla ei saa välttämättä terraanon lootaa kuntoon sitäkin toosaa kait 2 eri vaihteisto pajaa yritti korjata , ai niin .. 400e makso purkaamolla loota joka tuo ne virosta. kato nettivara osista!! toi 3.0_DI on Renault masterissa myös. 3.0 on paljoltikkin surkeempi kone kuin vaikka 2.8 6-kone

PunisherFIN 10.08.2013 21:09

joo se reikä on aika tarkasti vitosen rattaan kohdalla, se viijes vaihehan on erillinen oma "laatikkonsa" jakiksen ja päälootan välissä. ois ollu vaan helpompi vaihtaa ehjä osa tilalle, kun alkaa purkamaan, vaihtaa rikkonaiset ja välissä tinata reikä umpeen, kas kun auton ois pitäny liikkua koko ajan, eikä seistä pajalla :(
enkä mie tiiä spesialistien mielipidettä, tuo 3l kiuas on ihan jees ajossa, aika sitkee vetämään, tehookin muksasti ja ilman helvetillisiä kattovarustuksia auto mäni REIPPAASSA maantieajossa kuitenki 8,5-9l/100km parisataa kiloo työkaluja peräkontissa, sit kärrin kanssa 10,5l, keskinopeuden ollessa satasen paremmalla puolen, niin liekö surkeus sitten enempi koneen kestävyyden puolella? :o

Mikko_L 19.08.2013 10:07

En ole kuullut että noitten 3.0 neloskoneiden kestävyyksissä olis ollu mitään propleemia.

Toihan sit olis suht "nopee" vaihtaa vaan kytkinkoppa uuteen ehjään laatikkoon.


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1031600)
kaveri laitto terranoon olisko ollu 2004-2005 mallinen jonkun -96 mallisen lootan.. remppaamalla ei saa välttämättä terraanon lootaa kuntoon sitäkin toosaa kait 2 eri vaihteisto pajaa yritti korjata , ai niin .. 400e makso purkaamolla loota joka tuo ne virosta. kato nettivara osista!! toi 3.0_DI on Renault masterissa myös. 3.0 on paljoltikkin surkeempi kone kuin vaikka 2.8 6-kone

Toi -96 laatikko on vaan niitä heikompia (pienemmillä laakereilla) mutta käy kyllä. Niitä on pakkunu useampia ku on ryskätty "hurjalla alaväännöllä" ja kärryjä vedellessä.

En sitten tiedä minkälaisia vaihteisto pajoja on ollut ku itekkin pari lootaa tehneenä enkä mikään valopää ole :D Ihan samanmoisia ihmisen tekeleitä ku muutkin :D

Mut siis tohon ei ole viellä mulla ainakaan 100% varmuuttaa että 2,7 laatikko käy suoraan 3,0 kytkin koppaan... Perusvaihteiston kuitenkin pitäisi olla sama joten miksi ei kävisi. Eipä oo kukaan tuttu jotunu availee 3litrasen manuaali askeja ku niit niin pirun harvoin tulee vastaan.

PunisherFIN 20.08.2013 18:37

en tiedä mut marmoritiskin miehet väitti ettei kävis, sen tähen kun kukaan muukaan ei vastaväitettä uskaltanu siihen sanoo, jäi käytetty+ huollettu loota ostamatta. alunperinhän tuossa on sellanen historia takana, että just kärryä vetämällä on rikottu 5:s vaihde (laakerit) ja auton liikkeestä ostettua ja pari tonnia kun kerkesin ajella, niin alko ulvomaan ja vittuilujen kera takasin ja liikehän halus ite korjata, sanoin viellä etten oikeen tykkää ajatuksesta, että tekeevät, koska epäilen ettei tule kunnolla tehdyksi.. no tekivät silti, eipä sille mitä mahtanut, nyt on vitosen siirtorummun kappaleet öljyropussa ja jotain lentäny sieltä ulos, oiskohan tullu asentajalle joku "pieni" moka korjaillessa, mitäpä eppäilette? lähetän kyllä ko autokaupalle komiat jouluterkut, meinaan hatullisen (tai pari) paskaa kiitoskortin kera ja voi olla ettei miun tutut ko ketjun kaupoista enää autokauppoja tee perkele.

jokatapauksessa, onneksi puun takaa anto ihan tuttu kaveri ihtensä ilmi ja on tehny ja tekee ralli/automaatti lootia jonkunverta ja tuntee ihmisiä jotka noita aluvaluja osaa hitsailla, eli tällä hetkellä sen pitäs olla palasina ja tiiän toivottavasti loppuviikosta, että paljonko sinne uutta kalikkaa tarvitaan, eli mitä kaikkee on menny rikki.. halpaahan tuo huvi ei ole, mutta edelleenkin halvempaa kun se 4000 euroa mitä merkkiliike vaihtolaatikosta pyysi.. :/
mutta sanompahan vaan, että jos autoliike alkaa OMAAN huoltoonsa vänkäämään jotain erikoisempaa remonttia takuukorjaukseen, niin oli viimenen kerta kun hyväksyn päätöksen, jos ei kelpaa alan tunnetulle spesialistille vieminen, niin sitten katotaan kellä piisaa lompakko käräjöidä asiasta tai kummanko persaus ottaa enemmän osumia, kun se paskan heitto sosiaalisessa mediassa alkaa, sen verran tuosta episodista opin..

tuo ite vaihtolaatikko hommeli pitää jotenkin tutkia, koska mie tiedän että tuolla joku toinenkin voi maksaa ittensä kipeeksi vastaavassa tilanteessa ja maasturista kun on kyse niin fiksuimmat tulee täältä tietoa ettimään, eli tohon pitäsi saada varma vastaus, kun keksisi että miten. harvinaisempihan tuo on, 3l manuaalilla, mutta on niitä jonkin verta liikenteessä ja ei se ole sanottua, etteikö joltain muultakin voisi hajota kun yks kipale omalle kohalle on osunu :(

Mikko_L 20.08.2013 22:34

Jos pystyt sitten ku laatikko alhaalla niin ota kuvia vähän joka suunnasta ja mielellään viel sit ku kuoret pois. Jäis johki talteen tonkin askin kuvia et olis vähän mitä verrata. Suht tarkkaan muistan minkälainen toi 2,7 laatikko on sisältä. Itseä tää asia jäi kans sen verran kaivelee et haluais vastauksia.... Harmi ettei ehtinyt sulle olla apua mut ehkä sit seuraaville :( Jos saan revitytyä noista ukoista jotka nykyään palvelee edellisessä työpaikkassa sen verran tietoa että saisin noista laatikoista räjäytyskuvat varaosa numeroineen niin pistän kyl tänne. Mut alustavasti ku kyselin niin olivat ihan pihalla :D

PunisherFIN 20.08.2013 22:48

pitää aamusella soitella vaihemestarille, että ottas kameran kouraan ja kuvailis kummajaisen. :D ärsyttävää hiukan kun ei ole pääsyä noihin räjäytyskuviin oikeen mitään kautta, moni asia selviis kerralla kun olisi kuvat mitä vertailla.

PunisherFIN 26.01.2014 13:04

tähän tuli nyt päivitystä vähäsen ja taikasormilla varustettu kaverini oli pääinsinöörinä kun eilettäin vaihdettiin 2,7TD vm -01 terranon laatikko tuohon miun -05 3.0TD hajonneen tilalle, jakis vaihtui myös, syynä se, että vanhasta kuului ihmeellisiä paukkeita, tosin 3l originaaliin. eli nyt autossa on "hybridivaihteisto" yhdistelmänä molempia mallisarjan lootia :D tosiasiassahan nuo laatikot on samat, pari pientä erilaisuutta noissa tosin on :)

miulla on nyt sitten 2 jakista ja yks pääloota, kaikki tietty hajallisia, mutta saa niistä ehjättyä overhaul kiteillä ehjät, eli jos jollakin tarvetta ilmenee niin eikun viestiä tulemaan :)

kuvatrivia, kumpi on 2,7l ja kumpi 3,0l loota?

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/h...19973878_n.jpg

jyrden 27.01.2014 18:45

Lattialla makaava 2.7:n ja tuo kalikoiden päällä sit tuo 3litrasen...

PunisherFIN 27.01.2014 20:42

hirmu vähän porukka uskaltaa arvailla koittakee ny muutki nissanimiehet vähän tsempata :D


Sivu luotu: 06:08 (GMT +2).