Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   FJ rungonnumerosta... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113389)

RIKSRAKS 04.08.2013 21:03

FJ rungonnumerosta...

eli tämä fj-40 joka on mulla ollut ikuisuusprojektina (purettuna) kohta 5v. Sai runkoonsa viikonloppuna hiekka kylvyn jos sitä pikkuhiljaa alottelisi...

Valmiste numero löytyi paikaltaan ja alkaa kuten pitääkin FJ-xxx...
Äsken komppasin paperit esille ja osui silmään että rekisteri otteessa valm numero alkaa EJ-xxx, muuten numerot täsmäävät.
Minun muistini mukaan bertoissa alkaa rungonnumero BJ-xxx ja fj:ssä vastaavasti FJ-xxx.

Onko otteessa siis virhe vai mitä on tapahtunut?
Auton olen ostanut suoraan turkulaiselta jo edesmenneeltä mieheltä ja olen auton toinen omistaja.

Uuden numeron ajattelin naputtaa toiseen kohtaan koska keulasta pätkitään ylimääräiset pois.
Mitenkä tästä edetään?

Ja auto poistettu kilvistä 1981 joten tämä virheellinen numero on sellaisessa harmaassa pahvi otteessa.

murkula_ 04.08.2013 21:06

Mahtaisiko katsastuskonttorilla tietää??

RIKSRAKS 04.08.2013 21:08

Varmaan mutta ei aina viittis lähtee täältä jumalan selän takaa ajamaan matkan päähän...

bj45lava 04.08.2013 21:17

Kyl se alkaa FJ-, tossa tuskin mitään ylitsepääsemätöntä on, kosja ej-alkuisia ei ole olemassakaan niin eiköhän selviä puhumalla jos numero muuten on sama.

Ja kontorilla näistä ei tiedä kukaan mitään, paitsi ehkä Matti

-MaTTi- 05.08.2013 13:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIKSRAKS (Viesti 1029909)
Valmiste numero löytyi paikaltaan ja alkaa kuten pitääkin FJ-xxx...
Äsken komppasin paperit esille ja osui silmään että rekisteri otteessa valm numero alkaa EJ-xxx, muuten numerot täsmäävät.

Onko otteessa siis virhe vai mitä on tapahtunut?

Otteessa virhe, näppäilyhäiriö, käsinhän ne on syötetty tuohon maailmanaikaan kaikki numerot. Eli pitäisi korjata sen kummempia kyselemättä rekisteröintikatsastuksessa, muista mainita ettei virhe pääse enää jatkumaan. Valmistajankilpi rintapellistä löytynee myös, siinähän on sama numero.

Viimeks viime viikolla korjasin mersun numeron, oli ollu viimeset 15 vuotta väärin ja joka vuosi katsastettu.

bj45lava 05.08.2013 14:16

Tarpeeks vanhoissa eli varmaan tossakin valmistajan kilpi on o/etulokasuojan sisäpuolella siellä sisälokariosassa alhaalla.

Jani E 05.08.2013 16:42

varmaan samansuuntanen virhe ku yhessä hjssa lukee land gruiser :D

BJ-40/76 05.08.2013 18:49

Jos ollut vuosikymmeniä väärin, niin anna olla....

Itselläni oli kerran yksi bj-40, jossa oli kanssa joku näppihäiriö otteessa; nimenomaan bj- osassa, olikohan bi? sen seurauksena? otteessa oli jarrullisen kärryn massaksi pistetty jotain 3620 kg.

Nykyään (tai siis ainakin reilu 10v sitten) minun bj:ssä putosi kärrypainot renkaiden? muutoskatsastuksessa, ja ei voinut mitään! oli kuulemma järjestelmässä muuttuneet! en sitten jaksanut alkaa tappelemaan oikein urakalla,,,,

Viipo 05.08.2013 22:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 1030079)

Mulla lukee venäjän autositoumuksissa Land Cruzer :P

-MaTTi- 06.08.2013 17:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 1030079)

Toi on jo AKEn tyyppikoodissakin asti väärin tietyn ikäisissä HJ:ssa. :p

Sivu luotu: 04:20 (GMT +2).