Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajero vs. Pajero Sport (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113183)

amaz 28.07.2013 18:55

Pajero vs. Pajero Sport
 
Noniin, taas olisi vuorossa "maastoauton" hankinta. Käytännössä omalla kohdalla tarkoittaa kulkupeliä jolla pääsee eteenpäin talvisin auraamattomilla teillä sekä satunnaisesti etenemään metsäpoluilla. Pääasiassa auto palvelee myös päivittäisenä käyttöautona.
Nyt on haarukoitunut vaihtoehdoiksi joko:

96-98 Pajero 2.8TD manuaali
99-00 Pajero Sport 2.5TD

Näkemyksiä/kokemuksia näistä vaihtoehdoista? Pajerosta lienee fiksuin etsiä super select jakovaihteistolla oleva (onko kaikissa GLS varustelluissa super select? Onko superselectiä saanut GL varusteltuun autoon?)

Minkälainen rengastus Pajeron/Pajero Sportin alle menee ilman kori/jousitusmuutoksia? Sporttikin on ilmeisesti rungollinen auto?

jubet 28.07.2013 19:13

Sporttia en edes kattois. On niin onneton maastoauto et ei kiitos.
Vakiona ei maavaraa enempää kun henkilöautossa. Tosi kallista alkaa korottaan.

JiiPee 28.07.2013 19:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1027790)
Sporttia en edes kattois. On niin onneton maastoauto et ei kiitos.
Vakiona ei maavaraa enempää kun henkilöautossa. Tosi kallista alkaa korottaan.

Mitä teknisiä eroja noissa on, jos Sport on toivoton korotettava?

Arska-tehtaalta 28.07.2013 20:00

Sportissa lienee samat välitykset kuin ykköskoppasissa, eli satasessa kone kiertää svidusti

amaz 28.07.2013 20:23

Mä olen ymmärtänyt että Pajero Sport on tehty gen2 rungon päälle, kuten myös samanikäinen L200. Mikä syö maavaran Sportissa?

Janex 28.07.2013 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja amaz (Viesti 1027830)
Mä olen ymmärtänyt että Pajero Sport on tehty gen2 rungon päälle, kuten myös samanikäinen L200. Mikä syö maavaran Sportissa?

Itellä pihassa molemmat. Sportti vaan 3 litrasella bensakoneella. Tuo normipajero on gen 2 mallia ja korotettu ryskävehkeeksi. Sportissa on samanlainen runko kun tossa gen 2 pajerossa, kuin myös akselit ja renkaat vakiona. Eli ei mikään syö maavaraa Sportissa. Vakiona oli samat maavarat kun tossa vierekkäin niitä mittailin. Korottaminenki onnistuu saman kaavan mukaan. Pyöränkaaret näyttäs olevan silmämääräsesti vakiosportissa vähän ahtaammat jos isompaa gummia haluaa, mutta en ole mitannu. Mielestäni sportti parempi ajettava maantiellä.

amaz 28.07.2013 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janex (Viesti 1027836)
Itellä pihassa molemmat. Sportti vaan 3 litrasella bensakoneella. Tuo normipajero on gen 2 mallia ja korotettu ryskävehkeeksi. Sportissa on samanlainen runko kun tossa gen 2 pajerossa, kuin myös akselit ja renkaat vakiona. Eli ei mikään syö maavaraa Sportissa. Vakiona oli samat maavarat kun tossa vierekkäin niitä mittailin. Korottaminenki onnistuu saman kaavan mukaan. Pyöränkaaret näyttäs olevan silmämääräsesti vakiosportissa vähän ahtaammat jos isompaa gummia haluaa, mutta en ole mitannu. Mielestäni sportti parempi ajettava maantiellä.

Eli Sporttikin riittää siis mun käyttötarpeeseen. Onkos siinä 235/75R15 vakio rengaskoko?

Janex 28.07.2013 20:42

Niin ja ainoa asia mikä minun mielestä puoltas normipajeron laittoa on se lukko takatasauspyörästössä. Sportissa sitä ei ole vakiona, mutta sportin banjoon käy samat murikat kun normipajeroonki, jos joskus haluaa lukollisen perän vaihtaa. Perävälitys tossa minun sportissa on 4,9 ja gen 2 periä löytyy lukollisena 4,626, 4,875, 4,9 ja joku päälle viidenki välitys mahdollinen.

amaz 28.07.2013 21:01

Onko lukkoperä/kitkalukko ollut lisävarusteena tai jonkin varustetason/paketin yhteydessä saatavissa?

jubet 28.07.2013 21:12

Onko kaikki sportit sit samanlaisia kun veljellä on sellanen.
Siin on aivan onneton maavara. En ole itse perehtynyt mut manasi korotuksen kalliutta.

sisua45 28.07.2013 21:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1027870)
En ole itse perehtynyt mut manasi korotuksen kalliutta.

Edestä sauvojen kiristys, ja taakse pidemmät riiput tai soa?

Käsittääkseni sportissa on lehtijouset takana, niinkuin L200 ja vuosien 1981-1988 ykkös-pajeroissa?

Timoboy 28.07.2013 21:48

Itse näen ainoana syynä tuon merkin olla ostamassa kumpaakaan :)
Eikös tuo "pajero" kerrokin jo paljon ;)



Käännä kielestä: englanti/espanja


runkkari

sampolaattori 28.07.2013 21:57

Meidän sportissa on kyl kitkalukko takana samoin ku vieteri alusta.

-MaTTi- 28.07.2013 22:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1027870)
Onko kaikki sportit sit samanlaisia kun veljellä on sellanen.
Siin on aivan onneton maavara. En ole itse perehtynyt mut manasi korotuksen kalliutta.

Lienee laittanut jotku henkilöauton renkaat siihen vai astinlaudatko hämänny? Samanlaisia kaikki ja maavara tosiaan ihan niinkuin muissakin Pajeroissa. Saa 33" renkaatkin otteeseen ilman kikkailuja.
http://www.autopictu.com/images/mits...-td-gls-09.jpg

Janex 29.07.2013 13:49

Juu kitkalukko ja vieteritakapää tuossa minunki 2005 vuosimallin sportissa vakiona. Tuo astinlauta hämää helman korkeutta kuten ylläolevastakin kuvasta on havaittavissa.

Nuhapumppu 29.07.2013 17:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy (Viesti 1027894)
Itse näen ainoana syynä tuon merkin olla ostamassa kumpaakaan :)
Eikös tuo "pajero" kerrokin jo paljon ;)



Käännä kielestä: englanti/espanja


runkkari

Eräs espanjaa puhuva ihminen sanoi,että paikalliset tarkoittavat tuolla pimeyttä.

Timoboy 29.07.2013 18:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 1028071)
Eräs espanjaa puhuva ihminen sanoi,että paikalliset tarkoittavat tuolla pimeyttä.

Tuo oli jostain radiosta kuultua, eikä työkaveri tykännyt yhtään kun suomensin tuon takalasiin :)
Googlesta suora käännös, eli espanjasta runkkari ja espanja-->englanti wanker
:D
Äläkää nyt arvon runkkarit vetäkö herneitä vaan nenään <3

AlluK 29.07.2013 18:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy (Viesti 1028096)
Äläkää nyt arvon runkkarit vetäkö herneitä vaan nenään <3

Siis reilu sata rosenttia väestöstä ;)

amaz 29.07.2013 19:20

Tuli sit haettua -95 Pajero 2.8TD GLS, kaksikilpinen saksantuonti jonka mittarissa on 426tkm. Katotaan kuinka syvälle paskaan tuli kädet työnnettyä :)
Super Selectillä, ilmastoinnilla ja webastolla, alla 32" mud terrainit.
Semmosia huomiota että kierroslukumittari näyttää aina ja ikuisesti 1500rpm ja öljytason varoitusvalo palaa/vilkkuu ajossa miten sattuu.

Janex 29.07.2013 19:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja amaz (Viesti 1028106)
Tuli sit haettua -95 Pajero 2.8TD GLS, kaksikilpinen saksantuonti jonka mittarissa on 426tkm. Katotaan kuinka syvälle paskaan tuli kädet työnnettyä :)
Super Selectillä, ilmastoinnilla ja webastolla, alla 32" mud terrainit.
Semmosia huomiota että kierroslukumittari näyttää aina ja ikuisesti 1500rpm ja öljytason varoitusvalo palaa/vilkkuu ajossa miten sattuu.

Purista siihen öljykellolle menevään johtoon uus apikoliitin niin loppuu vilkkuminen. Jos nainen ajaa pajeroa niin se on oltava sitte sormipillari:)

Nuhapumppu 29.07.2013 19:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy (Viesti 1028096)
Tuo oli jostain radiosta kuultua, eikä työkaveri tykännyt yhtään kun suomensin tuon takalasiin :)
Googlesta suora käännös, eli espanjasta runkkari ja espanja-->englanti wanker
:D
Äläkää nyt arvon runkkarit vetäkö herneitä vaan nenään <3

Vedin jo ja todella syvälle:rolleyes: Onpahan nuita sattunut paremmissakin piireissä,ja paljon muutakin....

amaz 29.07.2013 19:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janex (Viesti 1028117)
Purista siihen öljykellolle menevään johtoon uus apikoliitin niin loppuu vilkkuminen. Jos nainen ajaa pajeroa niin se on oltava sitte sormipillari:)

Siis oranssi öljytason merkkivalo, Vaikuttaako tähän öljykello joka on suodatinjalassa?

Janex 29.07.2013 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja amaz (Viesti 1028119)
Siis oranssi öljytason merkkivalo, Vaikuttaako tähän öljykello joka on suodatinjalassa?

Juu ei. Oranssi valo, joka erehdyttävästi näyttää öljytason merkkivalolta on polttoainesuodattimen vesi ilmaisin. Polttoainesuodattimen pohjassa on muovinen siipimutteri jota pyörität reilusti auki ja pumppaat käsipumpulla kunnes tulee puhdasta dieseliä. Proppu kiinni ja ei pitäs enää vilkutella valo.

amaz 29.07.2013 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janex (Viesti 1028129)
Juu ei. Oranssi valo, joka erehdyttävästi näyttää öljytason merkkivalolta on polttoainesuodattimen vesi ilmaisin. Polttoainesuodattimen pohjassa on muovinen siipimutteri jota pyörität reilusti auki ja pumppaat käsipumpulla kunnes tulee puhdasta dieseliä. Proppu kiinni ja ei pitäs enää vilkutella valo.

Onko nyt varma? Ohjekirjassa puhuttiin öljytason merkkivalosta. Oranssi merkkivalo jossa on ylempänä tippakannun kuva ja alla sahalaitakuvio

Janex 29.07.2013 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja amaz (Viesti 1028131)
Onko nyt varma? Ohjekirjassa puhuttiin öljytason merkkivalosta. Oranssi merkkivalo jossa on ylempänä tippakannun kuva ja alla sahalaitakuvio

Tarkistin asian käsikirjasta ja olet aivan oikeassa. Polttoainesuodattimen varoitusvalo tosiaan vähän erinäköinen. Mulla ei näköjään toimi ollenkaan tuo öljymäärän varoitusvalo koska pitäs palaa kun virta-avain on ON-asennossa ja sammua käynnistettäessä.


Sivu luotu: 01:28 (GMT +2).