Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   -89 pajero 3000 v6 venttiili naputtaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112521)

Läskilarzza 07.07.2013 19:01

-89 pajero 3000 v6 venttiili naputtaa
 
Ostin sitten tuollaisen metsäautoksi.
Kone naputtaa vähän eli ilmeisesti venttiilinostin viallinen tai jotain?
Mitähän tässä kannattaa tehdä vai kannattaako tehdä mitään?

Kiitoksia etukäteen.

Läskilarzza 07.07.2013 19:42

Toisinsanoen paljonko tuollainen kansiremontti maksaa about?

Jappi 08.07.2013 01:16

Forte kokeilu, lähes ilmainen kansiremppaan verraten...

jääkäri 08.07.2013 11:04

lakkaako naputtamasta jos nostaa kierroksia? eiköhän siinä hydrauliset nostajat ole?

panda 08.07.2013 11:35

Naputtaako kone rasituksessa vai tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla. Koneesta löytyy hydrauliset venttiilin välyksen tasaajat. Jos naputtaa rasituksessa niin veikkaan että nokka-akseli(t) on loppumetreillä. Näin oli omassa Pajessa.

neulavuori 08.07.2013 17:59

samaa vaivaa täälläkin...
stp:n puhdistusaineella "pesin" ja melkoiset kurat tuli
naputus ei hävinnyt kokonaan
lähinnä kylmänä tyhjäkäynnillä naputtaa mutta kierrosten nuostessa 1500 hiljenee... välillä pysyy pidempäänkin poissa
mielessä on käynyt että riittääkö pumpussa paine... mittaria ei ole niin ei paineista tiedä...

nyt koneessa maxlife öljyt ja stp lisäaine seassa
en ole kerinnyt paljoa ajaa mutta naputusja pöläyttely on vähän vähentynyt
mittarissa kuitenkin karvanverran alle 300 000km

Patu925 08.07.2013 20:32

Niistä moottoripesupurkeista kun lukee etiketin tarkkaan niin niissä on 9x rosenttia diisseliä + jotain muuta...

Eli halpa tapa pestä kone on litra diisseliä oljyn joukkoon ja 15 min käyttö. Säästää sen 20e vaikka kaljaan...

Läskilarzza 09.07.2013 05:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja panda (Viesti 1021951)
Naputtaako kone rasituksessa vai tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla. Koneesta löytyy hydrauliset venttiilin välyksen tasaajat. Jos naputtaa rasituksessa niin veikkaan että nokka-akseli(t) on loppumetreillä. Näin oli omassa Pajessa.


Kone naputtaa tyhjäkäynnillä sekä rasituksessa mutta kuulostaa siltä kuin vain 1 venttiili pitäisi ääntä.
Välillä ääni häviää hetkeksi.

Tomppaa_ 10.07.2013 18:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Läskilarzza (Viesti 1022141)
Kone naputtaa tyhjäkäynnillä sekä rasituksessa mutta kuulostaa siltä kuin vain 1 venttiili pitäisi ääntä.
Välillä ääni häviää hetkeksi.

Hydraulinen venttiilin painin. Vaihto vaatii nokan irroituksen

bj45lava 10.07.2013 21:56

Joo ja sit kun oot vuoden kuunnellu sitä yhen nostajan naputusta, niin pudottaa toi kone sen kyseisen nostajan kaverina olevan venttiilin männän päälle, et vaiha vaan kaikki sen naputtavan puolen nostajat jos et saa selville mikä se niistä on...

Toki koneita saa halvalla myös kokonaisena, ei nimittäin tarvii sit venttiilin irtoomisen jälkeen korjata enää, serkulla aikanaan naputteli satunnaisesti ja vähemmän satunnaisesti ja sit motarilla se naputus muuttuu yhdeksi isoksi kolahdukseksi.

Tomppaa_ 11.07.2013 20:20

Kaverillas on käyny huono tuuri. Rikkinäinen painin aiheuttaa venttiilin uppoamisen kanteen samalla tavoin kun liian suuret venttiilivälykset

Galder 11.07.2013 20:27

Itekki miettiny kone remppaa kun naputtaa välillä mutta naputus taasen loppuu kun on suht tuoreet öjyt ja sitä on vähintään puolessa tikusta kahottuna. Kylmänä hetken nakuttaa mutta kuhan öljyt lähtee kiertämään kunnolla niin naputus loppuu.

Tollasta pakettia ajattelin tilailla jossain vaiheessa. Omasta mielestä ei oo pahan hintanen.

Was:US $335.28 What does this price mean?
You save: $50.29 (15%)Sale ends in 7 hours <--- no tietty tarjouksessa mutta ei silti paha.
Price:
US $284.99
Approximately EUR 221.64 +rahti

http://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-D...-/370459977795

Edit: Tossa nyt infoo jos joku ei jaksa lueskella linkin sisältämiä tavaroita.
This Item Includes:

Full Gasket set
+ Graphite head gasket
+ Intake manifold gasket
+ Exhaust manifold gasket
+ Valve cover gasket
+ Viton valve stem seals
+ Camshaft front
+ O-rings
+ Front seal gasket
+ Rear seal gasket
+ Water pump gasket
+ Timing cover gasket
+ Other Small Gaskets
Oil Pump
Lifter Lash Adjusters ( 12 Pieces)
Timing Belt Kit
+ Timing Belt
+ Tensioner
Pistons with Complete Ring Set
+ Pistons (We have Standard and oversizes: .50mm = .020" )
+ Complete Ring Set (We have Standard and oversizes: .50mm = .020" )
+ Pins
Compression Ratio: stock
Standard Diameter: 91.10 mm
1st Group: 1.20 mm
2nd Group: 1.50 mm
Oil Ring: 4.00 mm (1987-1993)
Oil Ring: 3.00 mm (1994-1999)

Engine Bearings (King)
+ Main Bearing Set (We have Standard and oversizes: .25mm = .010" or .50mm = .020")
+ Rod Bearing Set (We have Standard and oversizes: .25mm = .010" or .50mm = .020")
+ Thrust Washer

Läskilarzza 17.09.2013 15:34

taas nakuttaa
 
vaihdoin mörssäriin tulpat+johdot+virranjakajankannen+pyörimen.
nakutus lakkas n.vkoksi mutta taas alkoi.
mikähän v.... Taas


Sivu luotu: 10:18 (GMT +2).