![]() |
33x12.5/15 ja 7" vanne käykö toisiinsa
eli käyvätkö renkaat mitenkään vanteelle. oisko kokemusta tai tietoa jollain.
|
Ite laitoin joskus leveet renkaat kapeille vanteille. Pehmeet kyydit mutta liikenneympyröissä perus muu liikenne vauhdilla alkoi rengas kaatumaan alle:eek:
|
ok. kiitos tiedosta,ei ois tullu mieleen moinen ominaisuus.onkohan vaaraa et pullahtais vanteelta pois?
|
mulla oli 12,5 8 tuuman vanteella ja siihen oli ihan passeli. Luulis, että 7 tuumalle kävismyös ?
Voi olla jopa helpompi pullauttaa ilmat sisään.. |
joo joo....hyvin toimii. Ajettu jo monta vuotta...ollut myös leimarenkaana. Anna mennä vaan.
|
rengas ois gt radial mt. vanne bullface 7x15 et-16 auto hdj 80.
|
Ihan pienillä rengaspaineilla en kuitenkaan suosittelisi, sen verran kapeat vanteet, mutta tiellä pysyy kyllä :)
|
Eikös se kuitenkin parmmin pysy rengas paikoillaan hieman liian kapeella vanteella kuin hieman liian leveellä vanteella? Jos 8" tai 8,5" olis optimi tuolle 12,5" leveelle...niin 7" pysyy patremmin mitä 9 tai 10"? Siis kun puhutaan maastoajosta...kadullahan ei tietenkään kannatta kaahailla matalilla paineilla?
|
1 Liiteet
paineet ois 3 kilon luokkaa ja ajo sekalaista ajoa tiellä ja maastossa.auto joka päiväsessä käytössä(talon ainut auto)
|
Siis 33x12.5-15 rengasta ei saa asentaa 7" vanteelle, 8" vanne on sekin hivenen kapea, mutta sen verran että voi epähuomiossa mennä katsastuksesta läpi. (taikka sitten renkaan valmistajalta todistus, kuten itse katsastin aikanaan...) Lienee vielä samat vaatimukset?
Ja rengas kuluu epätasaisesti, jos 2" liian kapella vanteella. |
Mulla on ollu Dynaprot 33x12,5 koossa 7" leveillä vanteilla 1,6-1,8 paineilla HJ:n alla, eikä mitään ongelmia ole ollut ja tasaisesti ovat kuluneet.
|
kyllä toi 8" minimisuositus 12,5 leveelle. Ennemmin tuuman leveempi kuin kapeempi jos ihan käyttöä ajatellaan. Ite en laittaisi tuota 7" vanteelle, ellei käyttö olisi vaan maantiellä normipaineilla.
|
Lainaus:
|
Mulla kokemuksia seuraavasti:
- 12,5 rengas ja 10 tuumanen vanne. MATALILLA PAINEILLA PYSYY HUONOSTI PÄÄLLÄ - 12,5 rengas (sama kumi) ja 8 tuumanen vanne PYSYY MATALILLA PAINEILLA VANTEELLA KU TAUTI. Vanteet oli eri merkkiset joten voi olla että käsitykseni on väärä, mutta tuntus alilevee vanne offikäytössä paremmalta. |
oisko kellä vielä käytännön kokemusta asiasta.meinasin 7 tuumasille 33x10.5 kumeja,mutta ku 12.5 jo olis.ei tarvitsis ostaa uusia renkaita.yritin kyllä myydä 12.5 tuumasia mut ei oikein kauppa käyny.
|
Siis kertokaahan arvon rengasasiantuntijat et millä perusteella 12,5 levee rengas 7" vanteella pullahtaisi pois, kun se laajenee leveyssuunnassa ulospäin sitä täyttäessä??Siinä se istuu ku tatti paskassa! 10" on optimileveys 12,5 gummille. Sillä leveydellä oikeesti oo muuta välii kun et sen saa tuotuu kaaresta ulospäin..mitatkaa leveys renkaasta 7" vanteella ja 10" vanteella ni huomaatte ettei renkaan pinnan leveydessä oo mitään eroa,joten se ei myöskään kuluta sitä epätasaisesti, Kiitos! T: Muutaman tuhannen gummia pyörittäny.
|
On ollu 12,5" levee rengas 7" ja hyvin pysyi, ajonautinnosta ei tosin sen auton kanssa voinut muutenkaan puhua.
Katsastuskelpoinenhan tuo yhdistelmä ei ole vaan pitäisi olla 8,5" leveä vanne. Ja joo joo, kohta joku varmaan keulii että sai leiman 5,5" leveillä vanteilla mutta sitä ei nyt tarvitse tässä yhteydessä mainita. |
Siis johonkin rutakko kömpimeen oikein hyvä tuo 7" vanne.
Mutta käsitin että on ainut auto, ja olisko jopa perheellinen? topiikin aloittaja.
Siis liian kapea vanne saa aikaan "makkara efektin", siis vanne renkaan sisällä kääntyy, mutta renkaan kulutuspinta ei: toki karrikoitu esimerkki, mutta omakohtaisia kokemuksia samoista renkaista samassa autossa; ja kyllä tuo ohjaustunto kärsii kapeammasta vanteesta, samoin kuin takapään sortaminen. Ja kyseessä ei ole mitkään matalaprofiilirenkaat/rata-ajo. p.s väänätin 8" vanteelle 265/75-16 goodyear wrangler dyratrac:t talvirankaaksi, ja silmämääräisesti aika sopiva vanne tuolle kumille: kestää "hivenen halata" kanttareita, mutta normipaineilla varmaan aika looginen ajettava "normipaineilla", jotka on reilusti alle 3 kg talvikeleillä. Ja auto on HDJ-80. |
Ei käytännön kokemusta....
Lainaus:
-> olisko sittenkin vaihtoehto, että alat hankkimaan sittenkin uudet vanteet (ja miksi ei renkaatkin, kun tuo 16" alkaa olla jopa halvempi) |
ajoin yli 40tkm maantiellä 35" bfg renkailla 7" leveillä vanteilla 3000kg painavalla patrollilla.ei kuluneet epä tasaiset.uskas ajaa sen mitä kulki ei kaadu alle jos ajaa järkevillä paineilla.
sen mitä mettässä noilla ajoin niin pysyi aivan tyhjinäkin vanteilla hyvin. joskus oli 35x15.15 swampperi vara pyöränä 7"vanteella pytyis ajamaan pätkä patrollilla aivan tyhjänä eikä lähtenyt millään vanteelta ei edes rengas koneella. ja nyt oon ajanut pätkä patrollilla 39.5x18x16.5 renkailla 8.75 leveillä vanteilla vuodesta 2007. kuluu tasaisesti,ihan hyvät ajaa tiellä 100km/h kaatuu alla jos ajaa nolla paineilla samoin teki 11" leveät vanteet jos on nolla paineet. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 18:41 (GMT +2). |