![]() |
kertokaa ny totuus/fakta pööstä
onkos moottori polttiskin vaihtanut värinsä :eek::eek::eek: :confused::confused::confused::confused:
hain traktoriin pöötä ja kun kaadoin tankkiin nie mietein et otinko väärästä jakajasta,, se kun oli vihertävää.. :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :eek: |
Puuttuiskos väri aineet? Näin oo nähnyt että autokuski ei oo muistanut laittaa väri ainetta niin pö pistoolista tuli aivan tavan dieseliä, jopa aseman pitäjä tuli ite kehumaan että tavan dieseliä tulee.
|
monesti oon kannusta kaatanau diiseliä. ja se on millon minkäkin väristä. paitsi ei punasta.
|
Siihen sekoitetaan se väri vasta huoltamolla, mutta käsittääkseni se merkintä aine tulee jo tehtaalta!
Mutta mikäs oli asema ettei ole täyttäessä sattunut virhettä ja väärään säiliöön luiskahtanut shellin diesel;it |
SEOn myymä kesädieseli on ainakin ollut joskus sellaista neon vihreää :eek:
|
Väri sekoitetaan ennen polttoöljyn lastausta säiliöautoon; tai ainakin ennen tehtiin niin.
Oritkarista kun purettiin vanhat öljysäiliöt pois, niin oli ns. veroraja, jossa oli tuo merkkiaineen sekoitus: paksuun teräsputkeen pumpattiin väriainetta, joka oli huomattavan sotkevaa kamaa, oli jossain kupissa pikkuisen, ja en malttanut olla kokeilematta sormella.... Toki voihan olla että jossain vaiheessa mennyt hivenen polttoöljyä ja dieseliä sekaisin, huomattavasti halvempaa myydä polttoöljynä, kuin hävittää jätteenä. Ja voihan olla että oli ihan vaan sattunut vahinko; kipattu dsl pö-säiliöön. Itse en uskaltaisi pistää tuota auton tai traktorin (dsl tankissa) tankkin, enkä oikeastaan veneeseenkään. Ja kerran oli myös TB:llä tuota neon-vihreää dieseliä, oli muuten vekkulin väristä! |
tulee tavattua aikausein tuota vihreetä löpöä-diisseliä nuissa pks. maansiirto koneissa, nuita suodattimia tulee katteltuu aika paljon viikottain, on muuten ihan eri tuntuista sormille kuin punainen, vihree paljon öljyisempi entiiä mistä tankkaavat esim. destian koneissa on aika usein vihreätä.
|
Ite tilasin ST1 löpöä ja ensimmäinen tankillinen oli melko väritöntä.
Nyt väri on hiukan muuttunut punaisemmaksi mutta ei ole lähelläkään sitä mitä veroton on normaalisti. |
Lainaus:
sehän on tiedossa et st1 ja shell tavara on samaa kuraa... tuo käyttis ooppeli nikottelee jos ottaa st:n tai shellin jakajast :eek::eek: mut nesteen tavaral toimii hyvin ja ei kulutakkaan nii paljoo,, ja tuon seikan on monikin kaveri todennut... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Selittäkäähän joku, miksi meidän firman pöö on sinista. Melkein farkun sinistä. Ja viel tosivahva väri...
|
Pöötä tullu haettua tuohon mikunin lämmittimeen joka toimii tallin lämmittimenä ja ihan on punasta tavaraa ollu tähän asti haettu teboilin mittarista, tosin en muista että millä kanisterillä sitä kantanu? Liekkö miten ätäkkää väriä jos sattuu käyttikseen samalla tuomaan?
|
Lainaus:
Vaihda kannua tai huuhtele bensalla useamman kerran. |
Lainaus:
Virossa ainakin joskus oli lie vieläkin Normaali kaikkiin autoihin Vihreä halvempi raskaaseen kalustoon Sininen halvin tuettuun raskaaseen kalustoon ja verollisiin traktoreihin? Punanen veroton maatalous traktoriin ja lämmitys Siniseen kun puhaltaa happea se muuttuu vihreäksi :p virolainen tuttu kertoi :rolleyes: Värillä ei ole väliä kunhan ei ole punaista ja sitten jos labrassa testataan se merkkiaine niin siinä ei ole värillä merkitystä vaikka olisi kirjavaa Sakot ja Verot paukkuu jos on merkkiainetta seassa. |
Lainaus:
Onko erotusta hinnan eron verran vai vähemmän? |
Mulla suutin vammainen sisu ja kun tuo nesteen super diiseli tuli niin kokeilin sitä,ja suuttimen pätkytys siirtyi n.300rpm korkeemmalle eli paaaljon parempi.
Ehkä vetojakin on enempi. Se on vaan huonoa että sitä ei myydä kylmäasemilla. Ei muuten kellään olis 425-525hp n14 celectin cumminssin injectoria jouten? 1-6 kpl kiinnostaa. Tuo katiska tarttee joko nesteen superbiodieseliä tai sit tavallisen dieselin apuna jotain injectori kliineriä että rokkais paremmin. Tuskin tuossa juurikaan hintaeroa tulee prodieselin ja tavallisen välillä,tarttiskin joskus laskea. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tässäkin on juuri se "ei pitäisi" Jos on tarpeeksi suuri määrä merkkiä jäljellä niin saa olla tarkka ajokirja ja kuitit tallessa, että voi toteen näyttää, ettei ole pari tankillista sitten ajettu pööllä vaikka mitattuun tankkiin olisi sillä kanisterilla kannettu. Tuttu selvisi selittämällä kun useamman tankillisen dieseliä jälkeen värillisten aikaisemmin omistamasta autosta löytyi merkkiainetta näytteestä. Joku oli ilmoittanut värillisten tankanneen pöötä ja polliisit sai auton kiinni vasta omistajan vaihdoksen jälkeen. |
Lainaus:
Millainen pätkytys se on vai sellainen ajottain ilmenevä papatus ja yleensä vedon jälkeen? Belarus ja valmet molemmat ääntää kuin suutin jättäisi välillä kusasulle ja yleensä vedon jälkeen :( |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
|
Itse itselle vastaten :normi diesel vs. prodiesel 42 litrasta 38.9 litraan sataselle.
Toi pro disu toimii kuitenkin paremmin tossa suutinvammasessa. Toi abaut 7,5% polttoaineen säästö vs. korkeenpi hinta, kalliimmksi tulee. Mittauksessa n.1300 litran käyttö ja työ kokoajan samanlaista,ja ajotapa sama. |
tuos on nyt ollu löpöt kannussa auringossa 3-4kk ja kaadoin rattoriin ni ei ollu kyllä lähelläkään punasta. oikeestaa keltasta tai vihriää.
|
| Sivu luotu: 04:09 (GMT +2). |