![]() |
Toyota Dyna koneen mysteeri-liitin
1 Liiteet
Moro!
Rakentelin tuossa mittaristoa vanhaan työjuhtaan, mutta pari johdonpäätä hakee paikkaansa. Kone lienee Toyota Dynan 3L diesel, varmaan -80 ajoilta. - Koneen vasemmassa sivussa, pumpun alla on liitin ja napojen välillä ~300 ohmia vastusta. +12v ei aiheuttanut naksauksia (eikä savua..), joten olisiko tuo jokin anturi? Toki 24v laite. Räjäytyskuvistakaan en oikein löytänyt sopivaa kohtaa. http://www.toyodiy.com/parts/g_E_198...L-QRBTW_1.html Öljynpaineanturi taitaa olla oikeassa sivussa ja vedenlämpötila-anturi päädyssä termostaatin vieressä. Tuossa on ollut/on mekaaninen sammutin vaijerilla. Sähköä tuo ei taida tarvita kuin käynnistykseen..? |
kierros-signaalia saa siittä.
|
Onko noin? Mainio homma! Yritin samaan aikaan pähkäillä laturilta W-liitintä, josta saisi Bilteman kierroslukumittarille signaalin.
Muutin tuon koko paketin 12 voltille ja startille on semmonen "salamalaatikko", joka kytkee akut sarjaan 24 voltille käynnistyksen ajaksi. Ilmeisesti laturin purkamallakin saa signaalin yhdestä vaihejohdosta ja mittari kalibroidaan sitten sopivaksi. Hankin jo laser-rpm laskurinkin, kun ei korvakuulolta (vielä..) osaa sanoa kierroksia. http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektro...m/diesklm1.htm Käyköhän tuo liitin suoraan +12v Bilteman kierroslukumittarin syötöksi? Toki se varmaan kalibroinnin vaatii edelleen. http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-...reille-258005/ |
Sivu luotu: 16:00 (GMT +2). |