![]() |
Mercedes GE 280, pätkä, vm 1981
Eli käyttötarpeen ja tilanteen muuttuessa pitänee tuo harrasteauto vaihtaa. Eli...
vuosimalli 1981, 5 hlön henkilöauto, suomiauto (alun perin ollut dieselkoneella) - kone Mersun kuusipyttyinen 2,8L twin cam Boschin mekaanisella ruiskulla, n 180hv (?) (henkilöautomallin kone) - katsastettu (seuraava katsastus 8/2014, 33" renkaat otteessa) - lukkoakselit edessä ja takana ja toimii - renkaat GY MTR 33/12,5" ja vanteina BBS:n orkkis alumiinivanteet (7x15") - kohtuullisen suorat pellit, normaalia naarmua ja pieniä yksittäisiä lommoja löytyy (profiilissa kuvia ja voidaan toimittaa tarkempia kuvia spostiin kiinnostuneille) - pintaruostetta normaaleissa paikoissa, takakulmat lampun alta pehmeät, listojen alla jne - runko hyvä niinkuin mersuissa yleensäkkin, takaa jousen yläpäät tulee fiksattavaksi lähivuosina. - 5v pakun laatikko sillä tiheimmällä ykkösvaihteella (6,15) ja pakun tuplajousinen kytkinlevy ja asetelma. - jakiksesta löytyy ulosotto jos haluaa rakentaa mekaanisen vinssin - 5cm korotuspalat jousien alla ja n. 2” korotusjouset (saksalaiset sachssit, reilun vuoden vanhat, etäisyys lokarin ja navan väliltä on merkitty otteeseen) - putki/peltilevikkeet, helmapalkit, putkipuskurit ja vinssipeti edessä valmiina (normaali "WARN" pulttijako pedissä) - riisuttu ja kevennetty ylimääräisestä (mm. ovien sisäpellit koluttu, kosteutta/hometta keräävät huovat on poistettu lattioista, ohut alumiiniverhoilu ovissa jne). - keulassa leveä muovinen liukupanssari, hardoksista tehty muotoon kantattu raidetangon panssari etuakselin takana, muovinen pohjan levyinen panssari vaihdelaatikolle ja jakolaatikolle - ohjauksen tangot on tehty siististi 32mm umpitavarasta, ei koskaan ongelmia katsastuksessa eikä taipuile ihan helposti - vasta uusittu mm. jarruputkia taakse, jarruletkut eteen (pidemmät teräspunosletkut APE-importilta), öljyt vaihdettu periin ja jakolaatikkoon, jakareiden puslia uusittu, jarruhihnoja taakse jne) - moottori ei syö öljyä ja vetää hyvin. Venttiilit/nokka-akseli naputtaa niin kuin aina näissä koneissa. Polttoainetta menee matka-ajossa 33/12,5” pyörillä n. 13L/100km eli melkein saman mitä 300D vie….tässä on tosin tuplatehot ja ei tarvitse maksaa diisseliveroa sekä bändiä saa mahtumaan mukaan - iso alumiinisyyläri + sähköflekti manuaalikäytöllä - 80 amppeerin tarvikelaturi pienellä siimapyörällä, vakio laturi mukaan - jotain pientä varaosaa mukaan kuten 4v vaihdelaatikko, jotain vakiota ohjauksen tankoja, lamppuja tms - lisäsähköjä vedetty valmiiksi työvaloille, lisäpitkille jne...erinomainen kytkentäboksi johtosarjoineen ja merkkivaloineen sekä tietenkin reletelineineen. - defan letkulämppäri - 16" mersun orkkispeltivanteet talvikumeja varten, vanteet hyvässä kunnossa. Sisälämppärin moottori on kaput (varaosamoottori + kenno tulee mukaan jos en ehdi laittaa sitä kuntoon) ja jotain pientä näprättävää löytyy, mutta teknisesti hyvä ja luotettava peli vaikkei ehkä olekkaan kaunein :) Hinta 5800€ ja pirssi Oulussa o4o8308284/Petri |
Joku kyseli jo niin ilman BBS/33"MTR renkaita lähtee hintaan 5100€ (eli alle laitetaan orkkis 16" TERÄSVANTEET ja jotkut mustat pyöreät 205 muovit niissä)
|
Tämän viikon vielä myynnissä tarjoushintaan 4900€ orkkispyörillä ja sitten alan itse entisöimään sitä kokonaisvaltaisesti kesälomilla...ja sit se ei ole enää kaupan :)
|
Sivu luotu: 19:03 (GMT +2). |