Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Toyota FJ40 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=111717)

jabe 10.06.2013 20:22

Toyota FJ40
 
mikähän vikana kun moottorin lämpö nousee 90 asteeseen niin auto sammuu. lähtee käymään mutta 10-15 sekunttia ni sammuu taas 3.9 bensa kone? kylmänä ja siihen yhdeksäänkymmeneen asteeseen toimii normaalisti!:eek:

jabe 10.06.2013 21:49

Olis ylimääräiset fj40 paperit henkilöauto
Merkinnät

Vinssi
Ilman kattoa/avo
38/12.5r15 kummit

Vuosimalli oli muistaakseni -69

Jos jotain kiinnostaa paperit

Bj Andy 10.06.2013 21:55

Moottorinohjauksen ecu paskana?

Ei vaan arvaus kohdistuu tällä kertaa jakajan kondensaattoriin jos virtavehkeet muuten näyttää ehjältä eli virranjakajan kansi,kärjet,ym...

jabe 10.06.2013 23:39

kaikki näyttäs ehjältä. kansi on uus ja pyöriä jne.

Jare 11.06.2013 08:09

Ei siinä taida jäädä vaihtoehtoja enään ku konkka, kun sellainen autohan on sytkä ja soppa laitteiltaan loistavan yksinkertainen:D

jabe 11.06.2013 11:16

juu konkka se varmaan on vian aiheuttaja.mut ei paljon viittiny tuol mettäs hyttysten syötävänä alkaa tutkia :D

panzer 11.06.2013 11:28

Mulla aikanaan rangessa samanlaisia ongelmia. Puola oli syypää ongelmiin mulla.

jabe 11.06.2013 11:46

Uus puola olis hyllyssä,tarttee saada ensin metsästä pihalle ja sit alkaa tutkiin!

jabe 11.06.2013 21:29

Paperit myyty

jabe 12.06.2013 19:02

Puola,konkka,kärjet,pyöriä uusittu ei vaikutusta

Puola kuumenee ja johdot käryää?

tare 13.06.2013 05:21

mitkä johdot käryää?

jabe 13.06.2013 08:24

Puolelle menevä plussa johto!

jabe 13.06.2013 08:25

Puolalle siis

Bj Andy 13.06.2013 09:03

No sitten se uusikin puola on paskana. Ja pitäshän siellä olla sulake jossakin.

Olikos tuossa esivastusta eli voisiko siellä olla vääränmallinen puola?

Jare 13.06.2013 09:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1015073)
Olikos tuossa esivastusta eli voisiko siellä olla vääränmallinen puola?


Tätä mäkin mietin. Eli eikös vanhoissa japseissa yleensä ollu etuvastuksellinen puola? Jos se etuvastus on siitä nyt lingottu mäkeen, niin puolalle menee suoraan 12v jännite ja se voi olla liikaa.....ehkä. Eli jos pihallas on joku auto, missä ei ole etuvastusta, niin ota siit puola ja testaa. Eli eli mittaa jännite puolan plussaan tulevasta johdosta johdon ollessa irti. Mitä näyttää? Sit kytke kiinni ja mittaa mitä sitten näyttää.......niiin ja voisko olla myös niin kivasti, että autos lataa käydessään aivan pirusti liikaa, eli mittaa jännite puolan plussa navalta myös käydessä ja akun navoilta myös.

jabe 13.06.2013 09:46

Puolasta mitattu 12.63v etuvastuksen jälkeen 8.7v
Auto alkaa lataamaan vasta 2000rpm jälkeen ja mitattu 13.48.
Laturia kattelin niin kaks johtoa ohut ja paksu.
Ohut ryöstetty puolan + virtalukolta.
Ohut menee laturinmerkkivalolle.

jabe 13.06.2013 09:53

Ja kolmella eri puolalla kokeiltu.

tare 13.06.2013 09:54

mittasitko auton käydessä?
startatessa puolaan akkujännite, jonka jälkeen tuo alennettu jännite auton käydessä.

jabe 13.06.2013 09:55

Käydessä

tare 13.06.2013 10:08

ja piuhat on oikein päin puolassa

jabe 13.06.2013 10:10

- jakajaan + esivastukseen virtalukolta

tare 13.06.2013 10:37

joo ja puola on 6-syl koneesta ettei 4-syl koneesta

jabe 13.06.2013 10:45

Kyllä kutosen on

Jare 13.06.2013 10:51

Outoo on:confused::confused::confused:

varsinkin, että puolalle menevä johto käryää....aivan käsittämätöntä jotenkin.

jabe 13.06.2013 10:53

Sanos muuta! Käyn nyt hakeen varaosa autosta kaikki sytkä hilppeet ja kokeilen
Et onko sama tulos


Sivu luotu: 07:15 (GMT +2).