![]() |
patrol 160 jarrujen tehostus ongelma
Elikkäs patrollista oli hetken jarruletkut irti ja auto seisoi soa muutosten ym korjausten ajan. Nyt tänään kun lähdin koittamaan niin tehostus on hukassa. Välistä pelaa kun on ajanut hetken ilman jarruttelua ja saattaa sen jälkeen pelata muutaman jarrutuskerran. Sitten taas häviää. Ja siis aikaisemmin toiminut moitteetta. Ainoa muutos on ylimääräiset jarruletkut ja lyhyet liitosputket niihin letkujen pidentämiseksi. Mikä voi olla itsekseen iskenyt. Ilmattu on satuloiden nipoista letku/kannu tyylillä ja jarrut toimii mutta saa painaa ja voimalla
|
Sulla on papu tulpas!
|
Sulla oli ylimääräisiä osia startissa
|
Tuntuis alipaine ongelmalta.
|
Siltä se vähän tuntuu mutta mikä ihme sen tekee että jos auto on ollut käyttämättä n. Pari viikkoa niin tulee itestään ongelma. Ja pumppu on pelannut ainakin aikaisemmin eikä remmi
Ole löysä .. |
miten toimii se takajarrun kuormitusventtiili nyt.
|
tekeekö sulla sitä että vetää polkimen kovaksi jos kerran tai kaks pumppaa ennen risteystä ja sit painaa pohjaan? itellä alkanu vähä tekee sitä ja ilmeisesti johtuu ettei takajarrut ole ilmaantunu kunnolla ja pitäs vissii siitä takapään kuormitus venttiilistä ilmata myös.
|
Ei tos ole kuormitusventtiiliä.. ja tosiaan poljin saattoi tuntua normaalilta mutta auto liukui etiäppäin tai sitten noi aikaisemmat oireet mitä kerroin..
|
Lainaus:
Se on siinä apukuskin puolella keskellä runkoa semmonen mötikkä missä 2 ilmaus nippaa ja molemmat pitää ilmata. |
Lainaus:
Hämärä muistikuva olis että nissanin säätimessä on yks ilmaruuvi ja datsunin omassa kaks.. Tai sit toisinpäin..:D |
datsunissa on ainakin 2. Se toinen on kyllä siellä ihan perällä piilossa.
|
Sit mulla on se nissanin säädin.. tästä on ollu ennenkin juttua täällä.. ainakin tuolla miun pickup projektijutussa. Ja miä en omasta sillon löytäny ku yhen ilmaruuvin.
|
Sekoilee noi jarrut vieläkin. Voi olla että sadan metrin aikana ensimmäisellä polkaisulla takarenkaat heti lukkoon,seuraavalla polkasulla normaalit jarrut ja sitä seuraavalla huonot mutta tasaset jarrut. Ja nestettä ei häviä..
|
Mulla oli yhdessä patrollissa ihan samat oireet. kuormantunnistin ja pääsylkky vaihdettiin ei auttanut... epäilin että putkissa tai linjassa joku tukos että ei tavara liiku kunnolla ja ei tuu ilmapois.
auto tuli myytyä ennen kun tuli kuntoon |
edelleenkin siellon ilmaa jossain ja/tai vettä jarrujärjestelmässä, bleedaa ne jarrut kokonaan, eli pari tonkkaa nestettä ja alat painamaan "ilmaamalla" läpite sitä.
itellä sekos hetkeksi etupään jarrut kun polkasin männän sisään, että sai paremmin aseteltua satulan takasin laakereiden vaihdon jälkeen ja jouduin sitten ilmaamaan x2 koko hela paskan uusine nesteineen ja kaikkineen. :) |
Onnistuisko se ilmata väärinpäin paineella? Miten se tuli pääsylkällä? Tai käyttää putkea auki ja painaa joka nurkasta läpi? :rolleyes: :confused:
|
En tiedä jos 160 on joku jarrusäättimet (tai mitä se oikein on) kuin GR:it
http://www.patrol-gr.net/im/trucs/88/4.jpg Täällä on myös yksi ilmausruuvi (tai jos se on ruostettu kiini voit ruuvata yllemas jarruputki vähän löysä.) Täällä on joskus vielä ilma ja se jarruttaa kummalista. |
Lainaus:
|
en jaksanut lukee mut tyhmä kysymys-> onhan etusatulat varmaan oikeinpäin?
ettei oo käynyt niin et on nipat alaspäin? (oikee vasemmal ja vasen oikeella) Enkä sillä että itelle olis käynyt näin :D:D |
Joo kyllä ne omilla paikoillaan on.. ja joskus vielä toimi hyvin muta nyt vituttaa jo valmiiksi kun joutuu jarrua painaan..
|
Sivu luotu: 05:06 (GMT +2). |