Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   patrol 160 jarrujen tehostus ongelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=111672)

vekkipappa 09.06.2013 00:21

patrol 160 jarrujen tehostus ongelma
 
Elikkäs patrollista oli hetken jarruletkut irti ja auto seisoi soa muutosten ym korjausten ajan. Nyt tänään kun lähdin koittamaan niin tehostus on hukassa. Välistä pelaa kun on ajanut hetken ilman jarruttelua ja saattaa sen jälkeen pelata muutaman jarrutuskerran. Sitten taas häviää. Ja siis aikaisemmin toiminut moitteetta. Ainoa muutos on ylimääräiset jarruletkut ja lyhyet liitosputket niihin letkujen pidentämiseksi. Mikä voi olla itsekseen iskenyt. Ilmattu on satuloiden nipoista letku/kannu tyylillä ja jarrut toimii mutta saa painaa ja voimalla

Patrol85 09.06.2013 00:40

Sulla on papu tulpas!

vekkipappa 09.06.2013 00:44

Sulla oli ylimääräisiä osia startissa

Värjäri 09.06.2013 09:18

Tuntuis alipaine ongelmalta.

vekkipappa 09.06.2013 12:30

Siltä se vähän tuntuu mutta mikä ihme sen tekee että jos auto on ollut käyttämättä n. Pari viikkoa niin tulee itestään ongelma. Ja pumppu on pelannut ainakin aikaisemmin eikä remmi
Ole löysä ..

ISE 09.06.2013 20:03

miten toimii se takajarrun kuormitusventtiili nyt.

_Jape_ 09.06.2013 20:12

tekeekö sulla sitä että vetää polkimen kovaksi jos kerran tai kaks pumppaa ennen risteystä ja sit painaa pohjaan? itellä alkanu vähä tekee sitä ja ilmeisesti johtuu ettei takajarrut ole ilmaantunu kunnolla ja pitäs vissii siitä takapään kuormitus venttiilistä ilmata myös.

vekkipappa 01.07.2013 19:15

Ei tos ole kuormitusventtiiliä.. ja tosiaan poljin saattoi tuntua normaalilta mutta auto liukui etiäppäin tai sitten noi aikaisemmat oireet mitä kerroin..

tuomaritulee 01.07.2013 19:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vekkipappa (Viesti 1020340)
Ei tos ole kuormitusventtiiliä.. ja tosiaan poljin saattoi tuntua normaalilta mutta auto liukui etiäppäin tai sitten noi aikaisemmat oireet mitä kerroin..

Siis otettu pois se ?

Se on siinä apukuskin puolella keskellä runkoa semmonen mötikkä missä 2 ilmaus nippaa ja molemmat pitää ilmata.

Sami89 01.07.2013 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee (Viesti 1020344)
Siis otettu pois se ?

Se on siinä apukuskin puolella keskellä runkoa semmonen mötikkä missä 2 ilmaus nippaa ja molemmat pitää ilmata.

Riippuu vuosimallista. Mulla ei oo ku yks ilmaruuvi siinä säätimessä.. Ei kylläkään oo mitään hajua et mistä vuosmallista se on.

Hämärä muistikuva olis että nissanin säätimessä on yks ilmaruuvi ja datsunin omassa kaks.. Tai sit toisinpäin..:D

tuomaritulee 01.07.2013 21:11

datsunissa on ainakin 2. Se toinen on kyllä siellä ihan perällä piilossa.

Sami89 01.07.2013 22:44

Sit mulla on se nissanin säädin.. tästä on ollu ennenkin juttua täällä.. ainakin tuolla miun pickup projektijutussa. Ja miä en omasta sillon löytäny ku yhen ilmaruuvin.

vekkipappa 07.01.2014 22:37

Sekoilee noi jarrut vieläkin. Voi olla että sadan metrin aikana ensimmäisellä polkaisulla takarenkaat heti lukkoon,seuraavalla polkasulla normaalit jarrut ja sitä seuraavalla huonot mutta tasaset jarrut. Ja nestettä ei häviä..

Rolpatti 07.01.2014 22:43

Mulla oli yhdessä patrollissa ihan samat oireet. kuormantunnistin ja pääsylkky vaihdettiin ei auttanut... epäilin että putkissa tai linjassa joku tukos että ei tavara liiku kunnolla ja ei tuu ilmapois.

auto tuli myytyä ennen kun tuli kuntoon

PunisherFIN 07.01.2014 22:47

edelleenkin siellon ilmaa jossain ja/tai vettä jarrujärjestelmässä, bleedaa ne jarrut kokonaan, eli pari tonkkaa nestettä ja alat painamaan "ilmaamalla" läpite sitä.

itellä sekos hetkeksi etupään jarrut kun polkasin männän sisään, että sai paremmin aseteltua satulan takasin laakereiden vaihdon jälkeen ja jouduin sitten ilmaamaan x2 koko hela paskan uusine nesteineen ja kaikkineen. :)

jubet 07.01.2014 23:39

Onnistuisko se ilmata väärinpäin paineella? Miten se tuli pääsylkällä? Tai käyttää putkea auki ja painaa joka nurkasta läpi? :rolleyes: :confused:

fintroll 08.01.2014 03:03

En tiedä jos 160 on joku jarrusäättimet (tai mitä se oikein on) kuin GR:it

http://www.patrol-gr.net/im/trucs/88/4.jpg

Täällä on myös yksi ilmausruuvi (tai jos se on ruostettu kiini voit ruuvata yllemas jarruputki vähän löysä.) Täällä on joskus vielä ilma ja se jarruttaa kummalista.

vekkipappa 08.01.2014 22:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1089156)
edelleenkin siellon ilmaa jossain ja/tai vettä jarrujärjestelmässä, bleedaa ne jarrut kokonaan, eli pari tonkkaa nestettä ja alat painamaan "ilmaamalla" läpite sitä.

itellä sekos hetkeksi etupään jarrut kun polkasin männän sisään, että sai paremmin aseteltua satulan takasin laakereiden vaihdon jälkeen ja jouduin sitten ilmaamaan x2 koko hela paskan uusine nesteineen ja kaikkineen. :)

Joo viimeks ilmattu koko show läpi kun oli etunapa ja jarrusatula irti eli tos kolme viikkoo sitten.. perinteisellä tavalla ja sitten letku nipasta kannuun nesteen alle ja ajettu pari kipollista nestettä eli jarruneste on uutta ,on osa putkista uusittu ja pari letkua. Täytyy alkaa vaan vaihteella jarrutteleen enempi ettei takarenkaat kulu loppuun..

Rolpatti 08.01.2014 22:48

en jaksanut lukee mut tyhmä kysymys-> onhan etusatulat varmaan oikeinpäin?
ettei oo käynyt niin et on nipat alaspäin? (oikee vasemmal ja vasen oikeella)
Enkä sillä että itelle olis käynyt näin :D:D

vekkipappa 09.01.2014 00:30

Joo kyllä ne omilla paikoillaan on.. ja joskus vielä toimi hyvin muta nyt vituttaa jo valmiiksi kun joutuu jarrua painaan..


Sivu luotu: 05:06 (GMT +2).