Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   MB G Wolf ulkomailta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=111604)

AnDDDr 06.06.2013 13:55

MB G Wolf ulkomailta
 
Onko kukaan tuonut noita Saksan armeijan Wolffeja tai vastaavia rättikattomersuja ulkomailta? Kiinnostusta olis tuohon lyhyemmällä akselinvälillä olevaan versioon.
Noita tuntuu olevan tarjolla useaa variaatiota, kuten pelkistetty 4 vaihteinen, ilman ohjaustehostinta oleva hieman korotetumpi "Danish defence" 2,4L koneella tai Bundeswehrin 2,5 Litran koneella oleva ohjaustehostettu 5 vaihteinen. Jossakin oli maininta Bundeswehrin vehkeen ja danish defencen erona olevan myös L vaihde. Onkos tämä alennusvaihde?
Saako näitä vehkeitä kilpiin Suomessa? Missä kunnossa nuo yleensä ovat ja onko niissä jotain huonompaa siviilikamppeisiin verrattuna? Ja viimeisenä, mutta ei vähäisempänä miten verotus? Maksetaanko eka tullin määräämän päästöperusteinen vero ja sitten valitetaan (http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/t...a-valituksessa)?

Kysymyksiä tulee varmaan lisää, jos joku osaa vanhoihin vastailla :D

Tumi 06.06.2013 17:48

Ohjaustehostin lienee kaikissa malleissa. Ja 240:ssä on korotettu vain kynnyskoteloita, ei koko autoa. Kumpi on parempi 240 vai 250, riippuu onko 250 vähäpäästöinen. Kumpikaan ei ole perus moottorilla raketti. Alennusvaihde löytynee molemmista.

petr 06.06.2013 19:22

Jep. noissa 250 bundesvehrin vehkeissä on varmaan se 5v pakun laatikko eli se L vois tarkoittaa sitä todella tiheää "pikkuykköstä"? Suurin vaihe on kaikissa sama eli suora, muissa armymalleissa (ainakin vanhemmissa) lienee 4v loota. Mä ottaisin ilman muuta sen 250d, modernimpi kone..karvan tehokkaampi, selvästi kevyempi, se tiheän ykkösen loota on aivan huippu.

AnDDDr 07.06.2013 12:39

Tuosta 240 GD "Danish Defence" versiosta ainakin täällä http://www.en.mercedes-wolf.pl/?page_id=1059 väitetään, että siinä ei ohjaustehostinta olis. Onkos tuota listaa jossakin noista eri versioista ja eroista?

vimakuus 07.06.2013 16:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AnDDDr (Viesti 1013394)
Tuosta 240 GD "Danish Defence" versiosta ainakin täällä http://www.en.mercedes-wolf.pl/?page_id=1059 väitetään, että siinä ei ohjaustehostinta olis. Onkos tuota listaa jossakin noista eri versioista ja eroista?

Konehuoneestakin näyttäis ohjaustehostimen pumppu puuttuvan.

AnDDDr 12.06.2013 23:02

Näitä nyt tuntuu löytyvän tosiaanki muutamaa mallia.
GD240 wolf scout Tässä tällainen melko karskissa kunnossa oleva: http://www.altimaskiner.dk/pictures/201270/618893.jpg
Sitten löytyy se GD240 Danish Defence nelipyttysellä OM616lla ja muutenki pelkistetty: http://www.en.mercedes-wolf.pl/wp-co...dd/26_dd_2.jpg
Viimesenä tuo GD250 Wolf, joka on 5 pyttysellä om602 koneella: http://www.en.mercedes-wolf.pl/wp-co.../32_wolf_2.jpg

Ainakaan tuota scout mallia en ottais. Vois olla vilponen talvella, ku siinä ei taida noita sivuikkunoita olla ollenkaan :D

Danish defencen hinnat alkaa jostain 4k€ ja nuo wolffit lähentelee 8k€. Toteutuneita huutokauppahintoja vilkuilin tuossa, niin 4k€ sai jo kaks rikkinäistä Wolffia suoraan armeijalta. Ottaa nuo välittäjät aika kivasti kyllä välistä. Autoja ei vaan saa käydä etukäteen kattomassa tarkemmin. Kilometrejä oli yleensä kertynyt hieman rapeat 100 000km, mutta on se käyttökin rankkaa. Ja pelleiltään näytti olevan aika huonoja.

Pitää tutkailla lisää ja alkaa miettimään budjettia, jos tuon oikeesti joskus sais haalattua tänne.

petr 13.06.2013 08:37

Ehdottomasti tuo GD250 Wolf jos jotain tuot. Ei tarvitse vaihtaa moottoria eikä laatikkoa, ei tarvi lyhennellä välikardaania. Välitykset on heti kunnossa. Ohjaustehostimella varustelluissakin malleissa on raskas käännellä isoja pyöriä maastossa, en halua edes tietää millainen olisi ilman tehostinta :) Orkkis OM602 turbo settejä ja OM603 ahtimia saa muutamalla satkulla SuperTurbomiehiltä tarpeettomina (myös "vanhentuneita viripumppuja" alkaa olla markkinoilla), varmasti kestää vaikka sellaisella n. 150hv/300NM setillä maailman tappiin jos on alunperin ehyt kone.

AnDDDr 04.07.2013 06:58

Tuli tuossa netissä vastaan semmosta tietoa, että noita GD 240 malleja saa kolmella eri akselinvälillä. 2.4m, 2.85m ja 3.4m.

petr 04.07.2013 08:34

2400 on perinteinen "lyhyt malli" ja 2850 on perinteinen "pitkä malli". Näitä kahta pituutta on 99% autoista. Sitten voi olla jotain erikoismalleja tästä vielä hieman pidempinä (ambulansseja, erikoisalustoja jotain laitetta varten, kippilavallisia tms). Maastoon kuitenkin kovin ovat kankeita, isoja ja vähän turhaa painoakin.

Tuommoiselta saksalaiselta pajalta tilailin kerran osia. Niillä on wolffeja joskus myynnissä ja siellä on muuten yksi tuollainen extra long malli kippilavalla ja 5 hlö hytillä. Hmm...taitaa olla tosiaan kuorma-auto saksassa...saiskohan suomessa rekattua kuorkiksi? Välttäis karmean autoveron ja eikös kuorkeissa ollut rengaskoon suhteen melkoisia vapauksia?

http://g-manufaktur.de/shop/shop_content.php?coID=19

Tapsa 04.07.2013 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 1020902)
saiskohan suomessa rekattua kuorkiksi?

Olen aikoinaan nähnyt Suomessa Vehon esittelyautona miehistöohjaamolla ja nosturilla varustetun sähkölaitos-G:n. Se oli kuorma-auto ajopiirtureineen kaikkineen.

Olen myös miettinyt, että mihin ajoneuvoluokkaan kuulunevat nuo siellä täällä näkyvät hinuri-G:t. Jotenkin kun näyttävät tavallista vähän jykevämmiltä.

D_Bar 04.07.2013 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 1020902)
2400 on perinteinen "lyhyt malli" ja 2850 on perinteinen "pitkä malli". Näitä kahta pituutta on 99% autoista. Sitten voi olla jotain erikoismalleja tästä vielä hieman pidempinä (ambulansseja, erikoisalustoja jotain laitetta varten, kippilavallisia tms). Maastoon kuitenkin kovin ovat kankeita, isoja ja vähän turhaa painoakin.

Tuommoiselta saksalaiselta pajalta tilailin kerran osia. Niillä on wolffeja joskus myynnissä ja siellä on muuten yksi tuollainen extra long malli kippilavalla ja 5 hlö hytillä. Hmm...taitaa olla tosiaan kuorma-auto saksassa...saiskohan suomessa rekattua kuorkiksi? Välttäis karmean autoveron ja eikös kuorkeissa ollut rengaskoon suhteen melkoisia vapauksia?

http://g-manufaktur.de/shop/shop_content.php?coID=19


Puolustusvoimilla oli ainaki 2006, kun ite olin armeijassa käytössä G:n alustalle tehtyjä Ambulansseja ja ne oli kuorma-autoja

Hencca 05.07.2013 12:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar (Viesti 1021030)
Puolustusvoimilla oli ainaki 2006, kun ite olin armeijassa käytössä G:n alustalle tehtyjä Ambulansseja ja ne oli kuorma-autoja

Näissä oli muutakin eroa muihin näkemiini w460/461 sarjalaisiin. Ainakin akselit olivat hieman leveämmät kuin normaalisti ja vanteet olivat ihan perus g-peltivanteen näköiset mutta halkaisijaltaan 17.5"

Nimim. autohallilla yöpäivystyksessä oli aikaa näitäkin tutkia... :o

kzj 05.07.2013 12:12

Ja virallisenkin maahantuojan kautta saa uusia henkilömalleja kuorma-autoksi rekisteröitynä.


Ja käytettyjä ainakin yksi taho tuo k-a:na

wikke 05.07.2013 15:23

http://www.ammattiautot.fi/uutiset/o...-professional/

petr 05.07.2013 17:19

joo...nuo uudemmat "kuorma-autot" oli tiedossa, mutta eihän noihin kenenkään lompakko taivu :) Eli lähinnä nuo vanhemmat mallit oli spekulaatioissa...

Gee. 10.07.2013 15:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kzj (Viesti 1021159)
Ja virallisenkin maahantuojan kautta saa uusia henkilömalleja kuorma-autoksi rekisteröitynä.


Ja käytettyjä ainakin yksi taho tuo k-a:na

Pistäppä yyveenä tuo taho!!!!!!!!!
Rupes kiinnostamaan!!!!
(...tai on kiinnostanut jo pikään)

Gee.

Peltza 10.07.2013 19:26

yes, mua kiinnostais myös vanhempi gwagen kuorma-autona, paatko privana tietoja, thanks.


Sivu luotu: 10:20 (GMT +2).