![]() |
hj 61 laturiasia ????
pulma mulla on suuri :D APUA
Eli lataus valo palaa hiemmeästi tyhjäkäynnillä, kun antaa kierroksia niin merkkivalo kirkastuu silti hj:n lataus mittari näyttää että lataus on reilusti yli 24 ja akuista mitattuna lataus on 28 mut valo vaan palaa :( Missä vika ? ISO KIITOS etukäteen kaikkile jotka auttaa pulman selvittämisessä :) pieni kiitos niille jotka ei kommentoi mitää :D:D T: Rohmo |
Oisko maa ongelmaa jossain?
|
Vastaavaa teki kun jännitteen säädin oli hajalla.tais sit se merkkivalon johto on poikki tai irti.
|
jos valon johto olis poikki niin eihän tapahtus mitään eloa mittarin valossa
ja maadotuskin pitäs olla kunnossa no huomenna hutkitaan ja tutkitaan lisää Kiitos vielä kerran T Rohmo |
Eikös toi oo merkki et hiilet on tullu tiensä päähän:
|
nii joo tässähän laturia asenneellaan hj 60 seen
|
Olikos hj.ssa pumppu laturissa? Patrolli teki saman tempun kun oli stefa vuotanut laturin täyteen öljyä. Latasi mutta latausvalo paloi
|
Lainaus:
kävimme ottamassa mallia jo valmiiksi toimivasta versiosta eli johdotus pitäisi olla oikein muuten koneen vaihto meni hyvin :) PAITSI pari pikku juttua :D alipaine letkukin piti ottaa irti sammutin nippelistä että pysy normaalisti käynnissä ennen sitä kone kävi hetken ja sammu mut nyt kone kehrää kuin helevetin ISO kissa :D eli sammutin homma vielä vaiheessa :o |
Laturin valo on poistunut keskuudestamme :D yksi johto liikaa ja toinen oli väärässä paikassa :o
laturi laataa nyt ihan oikeanlaisia lukemia mittareissa vielä kun löytäis eksyneen virtapiuhan sammutinta varten tai tehään erillinen sammutinkatkaisia koje tauluun. ps. Kyllähän tää rakentelu on ihan kivaa hommaa :) mut kun toi autosähkö puoli on mulla yhtä vahva kuin Moskovan bussilikenteen reittiaikataulut :D:D |
Omassa hj:ssä on kojelaudassa kytkin josta sammuu.. sen sammutus-solenoidin virran saa kyllä esim virtalukon pohjasta.. leima itsellä edessä ja päätä raavitaan että pitäiskö muuttaa virtalukosta sammuvaksi.. siitä kun on kaks kuppikuntaa et kelpaako leimalle nappisammutus kojelaudasta vai ei..
|
Siis kyseessä on hj-61:n moottori? se sammutetaan tukahduttamalla, siis pistetään läppä kiinni, niin sillon sammuu
On muuten hyvä systeemi, saa sammutettua vaikka kävis moottoriöljyllä! Tuohan sammuttimen alipaineletkun välii kuuluu solennoidi venttiili; sillon kun sähkö tulee venttiilille, niin auto käy. |
Lainaus:
|
Mulla ei ole hajuakaan, mikä tuo kokoonpano on?
Lainaus:
|
Meinaan notta ihan suoraan orkkis johtosarjan perässä...
|
No niin sano meinaan et kiitos kaikille se sammui avaimesta eikä menny yhtää kossua :D löysin vaan sen sopivan johdon jossaoli virtaa :D
niin konehan on kaikkineen hilavitkuttimineen 61 :stä ja laitettiin 60:seen aluksi tehtiin helppo asia vaan niin helevatan vaikeeksi mut olihan se kiva kun noihin tuhrautui aikaa aivan liian paljon mut mitä väliä :) eli nyt tein niin kuin tai BJ-40/76 alla kirjoittaa Tuohan sammuttimen alipaineletkun välii kuuluu solennoidi venttiili; sillon kun sähkö tulee venttiilille, niin auto käy. T Rohmo PS.kyllä mää sen bussiaikataulunkin osaan :D:D:D:D:D |
Vaihdoitko koko johtosarjan vai miten toteutui hehkusysteemi?
|
Lainaus:
jonkun liittimen otin, minkä olin särkenyt :o ja kaveri laitto 60:sen hehkun johot siihen imusarjan liittimiin ( muttereiden alle ) samalla kärvennettiin yks 60:sen johto, mikä olis pitäny pistää leikkureilla kylmäks :D ja kun kone on kylmä,niin hehkuvalo välähtää hätäsesti kojetaulus kun kone on käynyt hetken ja käynnistää uudestaan hehkuvalo ei ehi ees syttyä :D (paitsi toi aurinkohan on mollottanut niin suurella voimalla, et autokin on niin kuuma, et vois paistaa vaikka kananmunia sen metallirakenteissa) mulla on 61:sen koko johtosarja mut se odottaa, että mää kärvennän ensin noi 60:sen johot ja sit ne laitetaan tai joku laittaa :D:D ps.kohta muuten moskovan bussikuskien ajovuoro vaihtuu :D:D:D |
Hj-61 koneessa 12h-t ei ole hehkutulppia, vaan grillit imusarjassa...
Tuommoinen reilu 500 tkm ajettu hj-61:n kone hörähtää käyntiin sekunnin murto-osan startaamisella plussa keleillä.
Ja tuo "grilli/grillit-" voisi harrasteajoneuvossa korvata painonapilla; esihehkun napista molemmat grillit kuumaksi; kovilla pakkasilla jopa yli 10 (15) sekunttia, ja saattohoitoon tuo pienenpi grilli, esim 30 sekunttia kovilla pakkasilla? |
Sivu luotu: 11:40 (GMT +2). |