Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Katsastusajankohdan muutos (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=111299)

Tomppaa_ 27.05.2013 21:39

Katsastusajankohdan muutos
 
Eli onko mahdollista ja jos on niin miten? Olisi tälläsessä offikulkineessa kätevää jos katsastus olisi vaikka joulun aikoihin niin ei osuisi katsastus niin pahasti ajokaudelle.

pee 27.05.2013 21:57

joskus kyselin kans avoauton ajokauden takia, eikä ihan helpolla onnistunu

en tosin muista oliko sillä vaikutusta, onko 1. käyttöönottoajankohta merkattu, mulla on ko. vehkeessä

Nostokurki 28.05.2013 06:21

Itse kyselin kans kesäauton katsastusajan muutosta, ja pitää olla kuulemma todella painavat perustelut (harrastekäytön helpottaminen ei käy perusteeksi). Ainoa mahdollisuus on käyttöönottopäivämäärän merkkaaminen otteeseen, JOS se sattuu sopivalle kohti. Ei sattunut ainakaan itsellä, olisi mennyt vaan huonompaan suuntaan.

Omassa siis leima-aika alkaa elokuun alusta, olisi paljon helpompi jos sen saisi vaikka toukokuun alkuun niin voisi käyttää leimalla joka toinen vuosi. Mutta kun ei niin ei.

-MaTTi- 28.05.2013 17:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ (Viesti 1010280)
Eli onko mahdollista ja jos on niin miten?

Kolme vaihtoehtoa:
-rekisteröit museoajoneuvoksi, jolloin katsastus aina kesäkuun loppuun mennessä. V. 1960 vanhemmissa joka 4. vuosi, uudemmissa joka toinen.
-teet tunnuksen vaihdon (jos ei käyttöönottopäivää merkitty), konttorin tytöt tosin tahtoo laittaa samaan numeroon loppuvan kilven, ilmeisesti jonkin sortin ohjeistus tuohonkin mutta ei varmaan ihan kauheen tarkkaa.
-edellä mainittu käyttöönottopäivän selvitys, tuontipeleissä se voi olla jopa väärinkin merkitty joskus, esim. oma Toiota on rekisteröity jenkkilässä maaliskuun lopulla, mutta sakemanni on laittanu sen uutena kilpiin kesäkuun alussa ja käyttöönottopäivä kesäkuussa vaikka pitäis olla maaliskuussa. Carfaxista saa selvitettyä nämä, jos on 17-merkkinen VIN.

bj45lava 28.05.2013 17:21

Ei varmaan nykysysteemillä olis synkkää toteuttaa semmoista, et leima olis voimassa aina vuoden edellisestä eteenpäin, toi typerä muinainen systeemi vituttaa aina, nytkin on 2 autoa itellä, jotka pitää leimata toisen kerran tän vuoden puolella.

Lakialoitetta vaan tekemään tästä...

Krisse 28.05.2013 19:19

Sitähän vois melkeen viisastella ja kysyy et mitä väliä sillä katsastusajankohdalla on kun vehkeethän pidetään kunnossa ,-)

Tomppaa_ 28.05.2013 19:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1010419)
Kolme vaihtoehtoa:
-rekisteröit museoajoneuvoksi, jolloin katsastus aina kesäkuun loppuun mennessä. V. 1960 vanhemmissa joka 4. vuosi, uudemmissa joka toinen.
-teet tunnuksen vaihdon (jos ei käyttöönottopäivää merkitty), konttorin tytöt tosin tahtoo laittaa samaan numeroon loppuvan kilven, ilmeisesti jonkin sortin ohjeistus tuohonkin mutta ei varmaan ihan kauheen tarkkaa.
-edellä mainittu käyttöönottopäivän selvitys, tuontipeleissä se voi olla jopa väärinkin merkitty joskus, esim. oma Toiota on rekisteröity jenkkilässä maaliskuun lopulla, mutta sakemanni on laittanu sen uutena kilpiin kesäkuun alussa ja käyttöönottopäivä kesäkuussa vaikka pitäis olla maaliskuussa. Carfaxista saa selvitettyä nämä, jos on 17-merkkinen VIN.

Pitää käydä hieman kyselemässä. Mulla on käyttöönottopäiväksi merkattu 00.00.1978 joten pientä toivoa on. Jos ei onnistu niin pitää kysellä rekisterinumeron muutosta. KIITOS tästä!

Nikso 28.05.2013 20:41

Muutoskatsastus
 
Asia ei tälle otsikolle kuulu mutta missä katsastusasemalla on töissä Maasturi Matti? Pitäis meinaan saada nuo 31" kumit ja jousituksen korotus muutoskatsastettua, Kotkassa ei onnistu.

Matti kato profiilin kuvat

Jeep-Ukko 30.05.2013 20:28

Tuo vanhempien käyttöönottopäivän merkkaamattomuus, 00.00.19xx on siitä hyvä, että on kohtuu helppo valita katsastus ajankohtaa. Vaihtaa vaan sopivaan kilpeen, (tosin helpottaa jos auton omassa historiassa on muita numeroita käytettävinä).

Muutamankin auton rekisteröinti katsastuksessa on ollut eri numeroihin päättyviä kilpiä tarjolla, ihan konttorin valmiissa eu-kilvissä.

Ja monesti noissa vanhemmissa harraste jenkeissä on ollut useita eri "omia" kilpiä tiedossa, niin yhteenkin sai alkuperäisistä numeroista valita 6 tai 9 loppuisen.
Valitsin 9, niin saa kesän jälkeen syksyllä hakea tuore leima talveksi seisomaan, niin saa keväällä taas alkaa vaan ajeleen rauhassa.
Ja oletuksena on, että syksyllä auto toimii paremmin (jarrut kunnossa, kesän aikana havaitut viat korjattu, talven aikana tehdyt muutokset ja remontit on kerinnyt kunnolla koe-ajaa, jne), kun koko kesä ollut ajossa, verrattuna siihen, että joutuis kevät-kesästä, seisotuksen jäljiltä käyttään.

Vaikka kyllähän vehkeet tulee aina pidettyä kunnossa.
Jos seisotuksen jälkeen joku paikka jumittaa, niin se korjataan.
jne.

pee 30.05.2013 21:04

tuota edellistä kompaten, mä kans oisin kaivannu kesäavon leimahetkeks jotain loppukesästä, just siks että silloin autolla ois jo ajeltu, jarrut ym herkiks

nyt kun leima on huhtikuun alulla, ei koskaan talvella ajettavalla veheksellä se on hiukan hassu - ehkä just siks se on ny seissy kaiketi 6 vuotta :o


Sivu luotu: 08:14 (GMT +2).